recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken receiver (Denon, Yamaha, Pioneer)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken receiver (Denon, Yamaha, Pioneer)

 Besvar Besvar Side  <1 1011121314>
Forfatter
Besked
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:


Jeg havde en 747er i et par år og jeg har ejet floppet (som du beskrev den.. Her er sound and vision så ikke enig med dig.. De mener det er den bedste surround receiver de nogensinde har hørt og giver den så 4 ud af 5 stjerner i lydkvalitet... Yeah..)


Jeg mindes ikke og have kommenteret nogen 747 nogensinde. Det må du gerne linke til

Det er din homie Rasmus der nævnte 747eren som værende lige så stærk som 757eren.. Floppet er 787eren, du har lige præcist misset "det" da du citerede mig Wink


Redigeret af Therien - 19-December-2013 kl. 17:12
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan i oplever at i mangler overarm?


- pastet fra eget tidligere indlæg;
Jeg har tidligere haft den store Denon receiver (4311) hjemme, og kunne konstatere især to ting; den spillede rigtig godt - virkelig godt!! - men den havde ingen "muskler"; når jeg skruede HELT op ( + 6 db ??) så savnede jeg alligevel "lydtryk" & dynamik...og efter blot sekunders spillen på fuld kraft slog beskyttelses-relæet til og lukkede receiveren ned :(

- SÅ mangler jeg "overarm"!!!!!!!!!


Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:


Jeg har godt nok ikke spændt 6 gulvhøjtalere til mit grej (Jeg kan så heller ikke helt forstå hvorfor man gør det? Men lad nu det være det),


Nej men det er virkelig godt til og trække en receiver i knæ. Og i sådan en situation kan jeg love dig for du kan høre forskel på 7x60W og 7x100W, i form af meget mere tryk på bassen(hos mig kører alt LARGE), overskuddet gør også du er meget længere væk fra forvrængning, og som du selv er inde på, tingene lyder mere roligt/kontrolleret.

Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:


I Danmark?


Dog ikke. Men den var en meget kort overgang på tilbud hos danske forhandlere til sølle 5500,- og så forsvandt den fra de danske lagre i løbet af et par uger. I øvrigt har jeg heller aldrig set en NAD T757 billigere i Tyskland fremfor herhjemme.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:


Jeg havde en 747er i et par år og jeg har ejet floppet (som du beskrev den.. Her er sound and vision så ikke enig med dig.. De mener det er den bedste surround receiver de nogensinde har hørt og giver den så 4 ud af 5 stjerner i lydkvalitet... Yeah..)


Jeg mindes ikke og have kommenteret nogen 747 nogensinde. Det må du gerne linke til

Det er din homie Rasmus der nævnte 747eren som værende lige så stærk som 757eren.. Floppet er 787eren, du har lige præcist misset "det" da du citerede mig Wink

Nu begynder du også og blande 787eren ind i det, det vel i bund og grund en noget mere potent maskine end de mindre 747 og 757 der snakkes om?

Men mine udtalelser står stadig ved magt, jeg siger ikke af 757eren er slap, tværtimod gør den det udmærket. Men jeg må konstatere at jeg ikke finder den overlegen, og slet ikke i forhold til de konkurrenter den bliver sammenlignet med. Nu det lidt svært i Lyd og billedes test, for det en blanding af nyere udgaver end dem jeg har hørt, og så nogle jeg ikke har hørt overhovedet. Men tvivler på 757eren føles stærkere.

Som der bliver skrevet tidligere, ja, så kan det godt spille ind at dens mere rolige afdæmpet og meget "fede" lyd føles mindre højt end de forstærkere der lyder lysere og mere opløste... (eller skingre om man vel?)... Men hos mig tænkte jeg mere over det i lydtryk følelsen, der kunne ikke sparkes ligeså meget igennem, og stadig bevare roen, specielt i surround. I stereo kunne den fint komme op ad, men stadig... Onkyo 809eren var mere potent, nu det så 828 de sammenligner med, den kender jeg desværre ikke, men håber da ikke den er blevet markant dårligere end sin forgænger :)...
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

JesA

Jeg bruger slet ikke den indbyggede rumkorrektion længere. Jeg gik over til Dirac Live rumkorrektion, som er MCACC totalt overlegen, både på lydkvalitet men også i brugervenlighed.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=125414&KW=dirac&title=digital-rumkorrektion-med-dirac-rcs

Ulempen er at det skal køre over PC eller MAC. Men får man først bygget sig en lækker HTPC, så syntes jeg dælme det er lækkert. Jeg bruger det til både Spotify, Netflix i 5.1, og bluray i 7.1

Alternativt hvis man vil have det optimale ud af MCACC, kan man investere i et XTZ room analyzer kit. Det brugte jeg inden jeg gik over til Dirac. Det kræver man sætter sig noget mere ind i tingene, og tager lidt tid og lære og bruge fuldt ud. Nu bruger jeg det kun hos venner med Pioneer receiver, og der opnår vi en del bedre resultater end med auto kalibrering.


Jeg har læst en del både om Dirac og XTZ på det seneste og det der afskrækker mig mest fra at investere i det, det er, at jeg ikke kan finde noget på nettet om hvordan det fungerer i praksis (jeg kan have overset det!) - synes det er vagt beskrevet på de respektive hjemmesider. Kunne være rart med en komplet guide til hvordan man bruger det fra du pakker ud, installere softwaren m.m. - eller måske bedre en instruktionsvideo. Kender du til nogle sider, hvor det er beskrevet i detaljer...
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan i oplever at i mangler overarm?


- pastet fra eget tidligere indlæg;
Jeg har tidligere haft den store Denon receiver (4311) hjemme, og kunne konstatere især to ting; den spillede rigtig godt - virkelig godt!! - men den havde ingen "muskler"; når jeg skruede HELT op ( + 6 db ??) så savnede jeg alligevel "lydtryk" & dynamik...og efter blot sekunders spillen på fuld kraft slog beskyttelses-relæet til og lukkede receiveren ned :(

- SÅ mangler jeg "overarm"!!!!!!!!!




Det var mere ment til dem som ikke oplever at forstærker går ned ( det er jo selvsagt at den mister pusten , når den slår fra ) men på lyden.

Rasmus fangede den.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

JesA

Jeg bruger slet ikke den indbyggede rumkorrektion længere. Jeg gik over til Dirac Live rumkorrektion, som er MCACC totalt overlegen, både på lydkvalitet men også i brugervenlighed.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=125414&KW=dirac&title=digital-rumkorrektion-med-dirac-rcs

Ulempen er at det skal køre over PC eller MAC. Men får man først bygget sig en lækker HTPC, så syntes jeg dælme det er lækkert. Jeg bruger det til både Spotify, Netflix i 5.1, og bluray i 7.1

Alternativt hvis man vil have det optimale ud af MCACC, kan man investere i et XTZ room analyzer kit. Det brugte jeg inden jeg gik over til Dirac. Det kræver man sætter sig noget mere ind i tingene, og tager lidt tid og lære og bruge fuldt ud. Nu bruger jeg det kun hos venner med Pioneer receiver, og der opnår vi en del bedre resultater end med auto kalibrering.


Jeg har læst en del både om Dirac og XTZ på det seneste og det der afskrækker mig mest fra at investere i det, det er, at jeg ikke kan finde noget på nettet om hvordan det fungerer i praksis (jeg kan have overset det!) - synes det er vagt beskrevet på de respektive hjemmesider. Kunne være rart med en komplet guide til hvordan man bruger det fra du pakker ud, installere softwaren m.m. - eller måske bedre en instruktionsvideo. Kender du til nogle sider, hvor det er beskrevet i detaljer...


Dirac skal du ikke frygte, det er meget nemt og bruge, det er mere eller mindre selvforklarende, og der er også en udmærket manual dertil. Trial versionen er gratis og har fuld funktionalitet i 14 dage. Men det kræver du køber en mikrofon dertil. En af disse to:

http://shop.xtz.se/measurement-system/microphone-to-dirac-live-room-correction-suite?stat=1

http://shop.dirac.se/products/116-umik-1-usb-measurement-microphone.aspx

Uden selv og have prøvet den, vil jeg nærmest anbefale mikrofonen fra Dirac selv, da der medfølger en unik kalibreringsfil knyttet til mikrofonen. Til XTZ mikrofonen er det en universal kalibreringsfil der bliver brugt til alle mikrofoner, dvs man får knap så nøjagtige målinger.

Mht XTZ Room Analyzer kittet, hmm tja det lærte jeg ved og læse manualen, surfe efter tips og tricks på nettet og prøve mig frem. Det tog lidt tid før jeg fattede og bruge det ordentligt ;-) Men du skal altid være velkommen til og skrive, så skal jeg nok være behjælpelig. Mikrofonen til kittet er den samme som den de sælger til Dirac.

Redigeret af armani-thomas - 19-December-2013 kl. 19:34
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Nu begynder du også og blande 787eren ind i det, det vel i bund og grund en noget mere potent maskine end de mindre 747 og 757 der snakkes om?

Det var Thomas der kort kommenterede den i et tidligere indlæg. Jeg fandt det passende at nævne at jeg har levet med apparatet i et halvt års tid. 

All good?
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Nej men det er virkelig godt til og trække en receiver i knæ. Og i sådan en situation kan jeg love dig for du kan høre forskel på 7x60W og 7x100W, i form af meget mere tryk på bassen(hos mig kører alt LARGE), overskuddet gør også du er meget længere væk fra forvrængning, og som du selv er inde på, tingene lyder mere roligt/kontrolleret.


Nej det tvivler jeg skam heller ikke på! Men dit scenarie er meget tæt på at være fuldstændigt blæst og er ikke noget jeg vil forvente en receiver vil være i stand til at trække acceptabelt. Men det gør du heller ikke vel, du har en effekt på - ik? 

Havde lyd og billede koblet 7 fullrange højtalere på receiverne og sat det hele til large og skruet op indtil de gik ned, havde testen nok haft et andet udfald.. 

De må ha' ment at andre ting var vigtigere?




Redigeret af Therien - 19-December-2013 kl. 20:58
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

JesA

Jeg bruger slet ikke den indbyggede rumkorrektion længere. Jeg gik over til Dirac Live rumkorrektion, som er MCACC totalt overlegen, både på lydkvalitet men også i brugervenlighed.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=125414&KW=dirac&title=digital-rumkorrektion-med-dirac-rcs

Ulempen er at det skal køre over PC eller MAC. Men får man først bygget sig en lækker HTPC, så syntes jeg dælme det er lækkert. Jeg bruger det til både Spotify, Netflix i 5.1, og bluray i 7.1

Alternativt hvis man vil have det optimale ud af MCACC, kan man investere i et XTZ room analyzer kit. Det brugte jeg inden jeg gik over til Dirac. Det kræver man sætter sig noget mere ind i tingene, og tager lidt tid og lære og bruge fuldt ud. Nu bruger jeg det kun hos venner med Pioneer receiver, og der opnår vi en del bedre resultater end med auto kalibrering.


Jeg har læst en del både om Dirac og XTZ på det seneste og det der afskrækker mig mest fra at investere i det, det er, at jeg ikke kan finde noget på nettet om hvordan det fungerer i praksis (jeg kan have overset det!) - synes det er vagt beskrevet på de respektive hjemmesider. Kunne være rart med en komplet guide til hvordan man bruger det fra du pakker ud, installere softwaren m.m. - eller måske bedre en instruktionsvideo. Kender du til nogle sider, hvor det er beskrevet i detaljer...


Dirac skal du ikke frygte, det er meget nemt og bruge, det er mere eller mindre selvforklarende, og der er også en udmærket manual dertil. Trial versionen er gratis og har fuld funktionalitet i 14 dage. Men det kræver du køber en mikrofon dertil. En af disse to:

http://shop.xtz.se/measurement-system/microphone-to-dirac-live-room-correction-suite?stat=1

http://shop.dirac.se/products/116-umik-1-usb-measurement-microphone.aspx

Uden selv og have prøvet den, vil jeg nærmest anbefale mikrofonen fra Dirac selv, da der medfølger en unik kalibreringsfil knyttet til mikrofonen. Til XTZ mikrofonen er det en universal kalibreringsfil der bliver brugt til alle mikrofoner, dvs man får knap så nøjagtige målinger.

Mht XTZ Room Analyzer kittet, hmm tja det lærte jeg ved og læse manualen, surfe efter tips og tricks på nettet og prøve mig frem. Det tog lidt tid før jeg fattede og bruge det ordentligt ;-) Men du skal altid være velkommen til og skrive, så skal jeg nok være behjælpelig. Mikrofonen til kittet er den samme som den de sælger til Dirac.


Der er godt nok stor forskel på priserne på de to . ca. 5500 for Dirac + mikrofon, 2500 for XTZ Room Analyzer inkl. udstyr...   
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Nu begynder du også og blande 787eren ind i det, det vel i bund og grund en noget mere potent maskine end de mindre 747 og 757 der snakkes om?

Det var Thomas der kort kommenterede den i et tidligere indlæg. Jeg fandt det passende at nævne at jeg har levet med apparatet i et halvt års tid. 

All good?

Sorry har jeg ikke set, synes bare det var relevant når den nu bliver nævnt, da den er i en anden liga :)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1011121314>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu