recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo - Kablet/WIFI - Manglende IP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo - Kablet/WIFI - Manglende IP

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Waoo - Kablet/WIFI - Manglende IP
    Sendt: 02-December-2013 kl. 14:05
Har lidt problemer med mit opsætning på Waoo.

Da min nye Asus router er røget retur til rep har jeg pt. et setup med Waoo kablet direkte fra fiberboksen via 2 gigabit switches til mine TV og HTPC´er.

Til trådløs har jeg en 4G Huawei Router fra 3.

Det giver mig problemer med at jeg på kablet forbindelse fra Waoo får "en anden computer på netværket bruger din ip adress..." og jeg har ikke nogen forbindelse. Har prøvet at tildele manuel adresse og auto via DHPC - uden succes.

Så pt bruger jeg min 4G forbindelse både til WLAN og kablet - men der må da kunne findes en løsning?
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 16:07
Med mindre der er indbygget router i din fiberboks, kan du ikke koble en switch direkte på boksen. Det vil kræve at det tilkoblede udstyr alle får tildelt offentlige ip adresser, og du har kun en adresse til rådighed.
/Peter
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 18:29
og hvis du har haft en router sat op efter fiberboksen, så vil fiberboksen også være lukket ned som router og der er derfor ingen mulighed for at dine enheder kan modtage en ip-adresse, så umiddelbart vil det vist være en konkurrence mellem enhederne om hvem der ville modtage den enkeltstående ip-adresse.(hvis der da overhovedet er nogen der får den.)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu