recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt opsæt til streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt opsæt til streaming

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Zeus123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zeus123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 01:15
Jamen kan den ikke hold en harddisk? så kan den jo bare fungere som en nas? og den kan vel afspille alt hvad jeg finder nødvendigt? hvad opløsning kan sådan en klare?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 01:34
Den kan kun holde en 1.8" SSD, med micro PCI-E interface.

Redigeret af Nagash - 05-December-2013 kl. 01:34
Til top
Zeus123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zeus123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 01:54
-.-   

Puha det er sku da ikke let det her...

Hvad havde i gjort? altså hvis i skulle købe et godt setup til en k4 skærm som vil kunne fungere i nogen tid enten uden udskiftninger eller med få?

Igen prisen er ikke så vigtig men vil ikke bruge penge bare for og bruge dem...


Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 02:08
Jamen jeg ville vælge en NUC og en NAS til i hvert fald 4 diske. En ordentlig router er også et must. Og så skal der trækkes kabler. Det må du indse før eller siden, hvis du vil have en smertefri oplevelse.
Især når du snakker 4k skærm. Går ud fra, at du før eller siden, gerne vil have 4k film også?
Så løber du endnu mere panden mod muren, når det gælder wifi.
Der findes ingen mediebox i dag, der kan klare 4k, så skal du over i fuldblods computer. Om de rigtige udgange er tilgængelige i NUC, tør jeg så ikke sige. Men det skal i hvert fald være en af i3 eller i5 modellerne. Celeron modellen kan ikke trække 4k.
Til top
Zeus123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zeus123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 02:19
Mange tak nagash:) hvorfor en NAS med plads til 4 diske? Er det bare pga plads? For har 2 stk 2tb diske til og ligge? Hvorfor en NAS ville du vælge? Og router?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 02:31
Ja, det er kun pga plads. Men mere vil som bekendt have mere. Siger det, fordi du netop selv siger, at du ønsker at undgå for meget udskiftning lige foreløbeligt. Lige pludselig, så er to diske ikke nok mere. Og husk, at når du begynder at gå over til 4k, så vil filmene også fylde mere. Også selvom det sikkert bliver med en nyere codec (H265).

NAS ville jeg vælge en Synology. Hvilken ved jeg ikke helt, da jeg ikke lige er inde i de nye modeller.

Det er ikke en billig en, men det bør du heller ikke vælge. Routeren er jo hjertet i dit netværk, så det nytter ikke at vælge en billig en, der ikke kan klare de ret store mængder data, der trods alt skal overføres.
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 12:29
Hvis du vil have en medie player med plads til en Harddisk, så tag et kig på f.eks Mede8er 1000x3d.
Har lige købt sådan en og den understøtter harddiske op til 4 tb, den er fanless, afspiller 3d, 1080p, lossless musik, alle de store lydformater.
Billede og lyd kvaliteten på den er også helt i top, bedre end fra mit amd 7950 grafikkort!.

Der er også popcorn hour a-400 med plads til harddisk og fanless. Kan bare ikke sige så meget om den, da jeg ikke har prøvet det.

NAS er der både Asustor, Qnap og Synologo, som er de store spillere på markedet.
Der er ikke den vilde forskel på f.eks en 4 bays nas om det er fra det ene eller andet firma. Der er forskellige apps til de forskellige NAS, lidt forskellige features og bytte kvalitets forskel.
Men smag og behag hvad man kan lide.

Personligt skal jeg have en Asustor AS-606t, da den er billigere end de 2 andre og kan de samme, og ser det pænere ud ;)

Nagash; det er en rigtig fornuftig router!. Burde i hvert fald kunne holde nogle år :)
Til top
Zeus123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zeus123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 12:49
Tak igen for jeres svar det er man føler sig i gode hænder :)
Den Mede8er 1000x3d ser måske lidt spændende ud... Kan jeg med den bare tage en af mine drev ud af min pc med film på sætte den i Mede8er 1000x3d og afspille dem? for så tror jeg det kunne være en løsning indtil jeg lige finder ud af hvad jeg skal gøre?

Men nu har jeg bestilt Asus rt-ac68u den skal jeg ihvertfald have...
 
Har snakket med mine ven om og få ethernet ned til mit tv og han siger at 2 mand burde kunne trække mine strømledninger ud og få et sådan et kabel med tilbagepå en god dags arbejde... men der er vist mange ledninger der skal ud men han så det ikke som umuligt... men alt strøm skal skilles ad hele vejen ud -.-
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 14:11
Du har jo også muligheden for at føre netværk gennem stikkontakten. http://www.dustin.dk/xgroup/25931/ethernet/?filters=m_ZYXEL&&gclid=COmKg--TmbsCFQ1c3godPSkAYg#

Det sparer dig da for en masse arbejde, men de kan ikke klare 1Tb, men de 500Mb som der står de kan, er også mere end rigeligt.

Og fornuftig valg af router, kan jeg jo kun sige. Men den bliver du helt sikkert også glad for.


Redigeret af Nagash - 05-December-2013 kl. 14:12
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af Zeus123 Zeus123 skrev:

Tak igen for jeres svar det er man føler sig i gode hænder :)
Den Mede8er 1000x3d ser måske lidt spændende ud... Kan jeg med den bare tage en af mine drev ud af min pc med film på sætte den i Mede8er 1000x3d og afspille dem? for så tror jeg det kunne være en løsning indtil jeg lige finder ud af hvad jeg skal gøre?

Men nu har jeg bestilt Asus rt-ac68u den skal jeg ihvertfald have...
 
Har snakket med mine ven om og få ethernet ned til mit tv og han siger at 2 mand burde kunne trække mine strømledninger ud og få et sådan et kabel med tilbagepå en god dags arbejde... men der er vist mange ledninger der skal ud men han så det ikke som umuligt... men alt strøm skal skilles ad hele vejen ud -.-

Jeps det kan du. Drevet skal være navn givet, og være noget ntfs, fat32 eller lignende. Så burde det køre. Jeg smed en ekstern disk i, og det spillede med det samme. Den køre mine bd film uden problemer, med kanon lyd og billede. Den kan dog ikke tage hardcoded subtitles, men det er der vist ingen media players der kan :)

Det med netværkskablet. Hvorfor skal alle ledninger ud?. 
Er det ikke bare at trække et netværkskabel uden stik igennem og så monterer stikkene bagefter?.
Til top
Morras Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-April-2011
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morras Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 21:51
Mit setup er synology 209j med 2x500GB i spejl, D-link router, Pivos med XBMC i stuen og ApplTV 2 med XBMC i soveværelse.
Synology bliver opgraderet til en 213 med 2x3TB diske. Har endnu ikke savnet plads, da jeg rydder op når jeg har set film.
Nå men testede også i stuen først uden kabel, der er ca 5 meter mellem Router og Dims. Kunne ikke køre HD trådløst, den hakkede. Så trak kabel. Men fik min ATV2 den kan godt køre fra 15 meter gennem vægge og kører ok i HD. Så hvis det var mig ville jeg teste ATV2.
Men det er blot min erfaring... Har lige købt en RasberryPi til et værelse, så nu må vi se hvordan det går.
Til top
kloppern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Hinnerup
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kloppern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 22:46

Spørgsmålet er også hvor kritisk du er? Jeg har problemer med fulde bluray rips, men de film jeg har rippet i mkv. streamer jeg uden problemer direkte til den indbyggede afspiller i mit Samsung F8005 (altså lillebroderen til dit fjernsyn). De fleste film streamer jeg dog til mit Appletv (man kan ikke pause en film på fjernsynet også fortsætte dagen efter), hvilket så kun er i 720. Der er selvfølgelig en forskel når jeg sammenligner med en blu ray, men det er altså kun noget jeg tænker over ved A-B test.

Min pointe er at hvis du kan leve med en lidt dårligere kvalitet kan du gøre det trådløst, du behøver kun den kvarte plads og det er væsentlig billigere.
Du kan jo starte med at sammeligne ved at slutte din computer til.
 
Jeg vil også gerne give en stemme til Synology, det er super brugervenligt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu