recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spanky's hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spanky's hjemmebio

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spanky's hjemmebio
    Sendt: 11-December-2013 kl. 19:41
Efter at have siddet og kigget en masse af jeres bio'er igennem, har jeg engang imellem drømt mig langt væk til den dag hvor også jeg, kunne lave et dedikeret bio rum, den dag er endelig kommet :-)
Købte for nogle måneder siden et hus på det sydlige Sjælland, og har fået mig mit helt eget rum, rummet måler 3 x 4.10 meter og har vinduer på halvdelen af den ene væg.

Det er ikke meget men nu vil jeg forsøge mig.

Udstyret er pt.

Projektor : Panasonic pt-at5000e
Lærred : Lissau rullelærred lavet om til rammelærred (skal laves om da det buler for meget)
Blu-Ray : Pioneer BDP-450
Receiver : Onkyo TX-NR3007
Front højttaler : JBL SVA1800
Center : JBL SVA1500 Center
Baghøjttaler : KEF 2005
Sub : B2 Audio HS15 (i en for lille kasse )
Sub forstærker : InterM M1000

Lidt små opgraderinger af udstyret kommer lidt hen af vejen, det næste på listen er en anden Blu-Ray afspiller, og en ombygning af sub kassen.

Rummet er dog helt bart i skrivende stund, lærredet har dog været oppe og hænge for at se om det ku lade sig gøre.

Billeder kommer når jeg lige finder ud af hvordan :-P




Redigeret af spanky - 20-Januar-2014 kl. 11:41
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2013 kl. 19:57
Find en billed host side, som fx http://imgur.com/
Der uploader du dem så til, og sætter linkene ind her.
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2013 kl. 20:28
Forkerte links slettet.

Redigeret af spanky - 18-December-2013 kl. 20:36
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2013 kl. 20:30
Forkerte billeder slettet.



Redigeret af spanky - 18-December-2013 kl. 20:35
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2013 kl. 23:35
Ser da frem til billederne :)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2013 kl. 23:52
FIXED

http://i.imgur.com/BP05ME2.jpg

Redigeret af Nagash - 11-December-2013 kl. 23:53
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2013 kl. 00:15
Ah tak, flinkt af dig.

Fanme sexet Spanky! Jeg kan sikkert finde billeder af dit hardware hvis jeg googler det, men kan du ikke tage et billede af det, inden det kommer på plads?
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2013 kl. 08:16
Tak for hjælpen Nagash :-)

Ja rummet i sig selv er meget sexet, især med de tre forskellige farver på vægene :-P

Men jo jeg tager lige nogle billeder af udstyret og prøver at lægge dem op, der skal dog lige laves lidt før tingene kommer på plads.

Planen er at vægene skal lappes og så skal de males med farven antricit grå glans 5, der skal så også laves et akustik loft af en art, og så skal der selvfølgelig gulvtæppe på.

Jeg er igang med at fikse vægene og malingen er købt, så det går stille og roligt fremad :-)
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1824
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2013 kl. 10:37
Det er altid spændende at følge et projekt i opbygning.

Men du skal få styr på hvordan du indsætter billeder etc.

Alle de der ekstra link som der skal trykkes på, det "gider" man ikke.

Du skal gøre dine billeder mindre ( 800 - 1000 pixel i bredden ) og indsætte dem i en ordenlig rækkefølge i din første post.

Så ser det sådan her ud ( Billeder er uploadet til Recordere via billedlink )





Hvis du ikke ved hvordan du gør billeder mindre, så google.

Men glæder mig til at se det videre forløb.

Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2013 kl. 10:42
Will do :-)

Må lige kigge på det når jeg kommer hjem
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 20:27
Så skete der noget igen, og tror jeg har fået styr på billederne :-)

Hele rummet har fået en omgang maling nu.


Og jeg er gået igang med at bygge et lille stykke med nedhængt loft som kommer til at blive fuldt med noget rockwool eller lignende, og så kan der trækkes kabler i det.




Jeg har så ladet "loft" pladen rage lidt længere ud så der kan placeres noget lys deroppe, min tanke var også at sætte en stuk/fodpanel hele vejen rundt på pladen så den syner tykkere, og ikke mindst pænere.



og så er der blevet indkøbt et rødt tæppe derind til, samt 5 stk stole.



det var vist alt for denne gang :-)


Redigeret af spanky - 18-December-2013 kl. 20:34
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2014 kl. 15:22
Der er nu sket lidt igen, den gamle Pioneer reciever er blevet skiftet ud med en ikke nær så gammel Onkyo TX-NR3007, der er kommet rødt tæppe på gulvet og podiet til stolene skrider også stille og roligt fremad.
 
Jeg ser om jeg ikke kan lægge nogle billeder op af det hele i den kommende weekend.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu