recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spanky's hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spanky's hjemmebio

 Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 08:43
Så fik jeg taget mig sammen til at lægge lidt billeder op igen :-)


Højttaleren man kan se oppe i hjørnet er nu fjernet og udskiftet med nogle KEF 2005, så må vi se om de får lov at blive hængende.



Et billed fra døren ind til rummet, på et tidspunkt i fremtiden skal sub og udstyret skjules i en form for møbel/podie, og så skal jeg enten ha købt mig et ordentligt lærred, eller også skal jeg bare lave et ordentligt et selv, det blir nok det sidste. 
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 09:44
Fedt! Er selv i gang med et tilsvarende projekt.

Det nedhængte loft du har lavet, kunne du tage nogle flere billeder af det. 

Har du andre planer med det end at det skal bruges som kabelskjuler?
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1827
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 10:49
Fin lille hjemmebio, men det er da kun "lige til øllet" at fronter og billede kan være der.

Du har en sub og noget grej som mangler på din udstyrs liste på side 1.


Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 12:24
Har lige taget lidt flere billeder, ideen med det nedhængte loft var blandt andet til at skjule kabler, og så har jeg fyldt det med isolering for at det kunne tage lidt af den "hårde" lyd i rummet, og til sidst har jeg lagt et RGB Led bånd hele vejen rundt til at give en smule hygge belysning.

Men her er lidt af opbygningen af loftet.













Og så lidt af opbygningen af anden række.



og det "næsten" færdige podie.



Og ja lærredet kan lige netop være der, højttalerens bagkant slutter lige hvor den sorte kant på lærredet starter, jeg havde en ide om at jeg på et tidspunkt gerne ville lave et AT lærred, men tænker måske at det kommer lidt for tæt på stolerækkerne, pt er der ca 2.90 m fra lærred og til ens hoved når man sidder på forreste række, og lærred er 100" så det passer ganske fint.

Og udstyrs listen er nu opdateret Wink


Redigeret af spanky - 10-Januar-2014 kl. 12:28
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 12:47
Skal det glasuld ikke dækkes til?
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2014 kl. 13:07
Jo det skal det, så langt er jeg bare ikke nået endnu :-)
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 09:07
Fedt! Altid spændende at se et dedikeret rum tage form. 
I tidernes morgen havde jeg JBL SVA1500 som LCR og synes de gør det fantastisk! Det er pga disse højttalere jeg blev vild med JBL.

Hvor er det lille bord fra? Jeg kunne godt finde på at kopiere det i min egen bio :)

Hvis du vil have et godt råd lydmæssigt, så ville jeg få sat nogle akustikpaneler på væggene. Der skal ikke mange paneler til at få styr på det. 
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 12:37
Ja jeg har også brugt meget tid på at kigge jer andres tråde igennem, og syns det er sjovt at se hele processen.
Havde også for nogle år siden et 5.0 sæt sva1500, så fik jeg mig så et sæt sva1600 oveni, af en eller anden årsag besluttede jeg mig for at skille mig af med, men har måtte indse at nu når jeg har fået muligheden for et dedikeret rum, så er det den lyd jeg gerne vil ha.

Det lille bord er er Menu Flip around som også fungerer som skammel, det var kærestens firma julegave :-)

En af de tråde jeg har kigget meget på er bland andet din, og har kigget på de samme paneler fra Thomann som du vist nok har sat op
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2014 kl. 11:39
Så skete der lidt igen, jeg har fået strukket mit lærred ordentligt ud, og hold da op det var rart at se på bagefter :-)

Og så har jeg fået købt mig en anden Blu-Ray afspiller, det blev endnu engang en Pioneer, denne gang en BDP-450 så jeg kan få prøvet 3D lidt af.
Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Status: Offline
Point: 1458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigRaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 10:23
rigtig rigtigt flot. Lækkert. Vildt hvad man kan afstedkomme med fantasi og brædder:-) Et lille fif. Måske du skulle male døren også...eller beklæde den med læder??? Lidt chesterfield sofa agtigt. Ville se drøngodt ud tror jeg.,
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 10:56
Tak :-) ja der ska jo egentlig ikke super meget til, men effekten er stor.

Det er sjovt du sku komme ind på det med døren, for har selv leget lidt med tanken om at "polstre" den på en måde, havde godtnok tænkt noget stof og så nogle knapper af en art, lidt chesterfield stilen som du også er inde på, tror ikke det er en helt dårlig ide :-)
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 18:05
Efter at ha set et par film på den nye "brugte" Bla-ray afspiller, har jeg måtte indse at jeg bliver tosset af at jeg syns den larmer lidt når den kører, især med 3D film, så det satte jeg mig for at gøre noget ved.

Jeg fandt mig en plade dæmpe materiale som jeg havde til overs fra mit bil projekt, og har så smidt noget i maskinen, dæmpningen består af et lag butyl, et lag aluminium og så en plast folie ovenpå.

Før:

Under:


Og efter:


Hvor meget det har hjulpet skal komme an på en prøve, men den er hvertfald blevet tungere, så der er sikkert mindre vibrationer i kassen når den kører :-)

Jeg har også fået lavet lidt mere ved rummet, kom i tanke om at jeg havde nogle stykker af Biltema's "akustik plader" liggende, så dem har jeg brugt til at dække for isoleringen der er i den nedhængte del af loftet.



syns selv det endte med at blive udemærket.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu