recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Android til anlæg (musik)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Android til anlæg (musik)

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Toebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 221
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Toebs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Android til anlæg (musik)
    Sendt: 20-December-2013 kl. 23:15
Hej jeg er lidt grøn inden for emnet så bær over med mig. 

Min mor og hendes mand vil gerne kunne streame musik fra deres samsung android telefoner samt fra deres windows PC til deres anlæg. 
De hører det meste musik fra TDC play (ellers er det YouMusic). 

Hvis de havde iPhones ville jeg bare købe en AE til dem, men det har de ikke. Jeg har forsøgt at finde noget lignende en AE bare med DLNA, findes det?

Jeg har også kigget på apps så man kan streame fra android til AE, men det ser ud til at man skal roote telefonerne så? Hvilket er et no-go i det her tilfælde. Er der en app jeg har overset?

Anlægget der skal streames til er et B&O Ouverture, så det er et analogt indgangssignal, f.eks. minijack. 

Brugerne (min mor) er super teknologi newb så:
Det skal være let.
Gerne ikke fylde så meget.

Hvad anbefaler I? :)


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 23:23

Blutooth.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 23:25
samsung og htc har rent faktisk deres egne løsninger til det.  så det kommer lidt an på hvad det for tlf de har.
Til top
Toebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 221
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Toebs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 23:28
Radiomand: Det er et rimeligt stort hus de bor i, så jeg frygter at rækkeviden på blutooth nogle kunne blive et problem, men kan du anbefale et device til at sætte til anlægget? 

Claus: Altså har samsung en app eller plugin som kan gøre nogle af deres telefoner i stand til at streame til airplay, eller hvordan skulle det forstås? 
 :)

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 23:32
samsung har det der hedder allcast - streaming af lyd og billede over alt du kan komme i nærheden af det- Deres TV'ere skulle understøtte det, samt alle deres anlæg,(og sågar nogle af deres monitorerer i highend så du kan "caste" dit tlf billede wireless over på en 24" monitor også) men ellers har de en lille fysisk "hub" som kan trække data ind i eksempelvis anlægget fra dem. - Det samme gælder HTC - deres hedder vist så vidt jeg husker "HTC media hub"

Til top
Toebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 221
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Toebs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2013 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

samsung har det der hedder allcast - streaming af lyd og billede over alt du kan komme i nærheden af det- Deres TV'ere skulle understøtte det, samt alle deres anlæg,(og sågar nogle af deres monitorerer i highend så du kan "caste" dit tlf billede wireless over på en 24" monitor også) men ellers har de en lille fysisk "hub" som kan trække data ind i eksempelvis anlægget fra dem. - Det samme gælder HTC - deres hedder vist så vidt jeg husker "HTC media hub"


Hej Claus. Nu har jeg søgt lidt på samsungs hub. Så vidt jeg kan se har den kun HDMI ud, hvilket er lidt noget hø at forbinde til det gamle B&O Ouverture anlæg. 
I øvrigt er jeg i tvivl om hubben så kun virker med samsung, i så fald vil de være lidt låst til samsung telefoner fremover? 
Til top
Toebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 221
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Toebs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2013 kl. 00:04
Hvad med B&O PLaymaker? Den er godt nok lidt dyr
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2013 kl. 00:06
Hvad er budgettet på det? Den mest oplagte og ligetil, ville jo være en Sonos Connect. Eller måske en B&O Playmaker.

http://www.sonos.com/shop/products/connect

http://www.bang-olufsen.com/da/sound/sound-systems/playmaker

Men de er begge smådyre, og jeg skal være ærlig og indrømme, at jeg ikke ved, om Playmaker har analog udgang. Men det har Sonos'en i hvert fald.
Til top
Toebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 221
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Toebs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2013 kl. 00:12
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hvad er budgettet på det? Den mest oplagte og ligetil, ville jo være en Sonos Connect. Eller måske en B&O Playmaker.

http://www.sonos.com/shop/products/connect

http://www.bang-olufsen.com/da/sound/sound-systems/playmaker

Men de er begge smådyre, og jeg skal være ærlig og indrømme, at jeg ikke ved, om Playmaker har analog udgang. Men det har Sonos'en i hvert fald.

Jamen budgettet er gerne så billigt som muligt, men det var ude og kigge på Bose SoundTouch og Sonos anlæg i dag, så mest af alt skal det bare fungere til deres behov og evner :). 

Kan du sige noget ifht. 
B&O Playmaker vs Sonos connect? 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2013 kl. 00:24
Hvis de har kigget på Sonos som udvidelse i hjemmet, så er det uden tvivl det de skal have til B&O'en i stuen. Det system spiller sammen som var det smurt i olie. Men selv om de ikke skulle udvide, så ville jeg stadig tage Sonos, da deres mesh-up wifi bare er det mest stabile.
Til top
Toebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 221
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Toebs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2013 kl. 00:28
Ok det lyder fornuftigt, jeg var også selv kommet frem til at den Sonos der måske var det bedste valg, nu hvor de ikke har iPhones.

Så er der i øvrigt også indgang til pladespilleren, som kan gå i sonos. Der er nemlig kun en aux indgang på B&O en

Tak for det :)


Redigeret af Toebs - 21-December-2013 kl. 00:29
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2013 kl. 00:31
Det var skam så lidt. Jeg har selv Sonos herhjemme, og det er ganske simpelt bare pisse lækkert at betjene. Og ja, min knap så tech-smarte kæreste, har absolut ingen problemer med at betjene det heller.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu