recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ipads til 3 børn. Bedst opsætning? Hurtig svar tak
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ipads til 3 børn. Bedst opsætning? Hurtig svar tak

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ipads til 3 børn. Bedst opsætning? Hurtig svar tak
    Sendt: 25-December-2013 kl. 13:16
Hej

Mine 3 børn fik hver en iPad mini i julegave. Nu skal jeg have dem sat op. Jeg er vant til den simple verden med android tablets og er nu faret vild allerede inden jeg er startet og skal lige have lidt hjælp. Gerne lidt hurtigt, da børnene er utålmodige :-)

Jeg vil gerne:
- At eventuelt købte apps kan deles på tværs af alle 3 enheder
- At de har hver deres separate musik og film
- At de har hver deres facetime, mv, så de kan snakke sammen og sammen med venner/veninder

Ved opsætningen af iPad'en spørger den om man vil 1) Oprette et Apple-ID, 2) Bruge et eksisterende Apple-ID (Ikke relevant her) eller 3) Springe dette trin over.

Og det er så her jeg er gået i stå og ikke ved hvad jeg skal vælge.

- Skal jeg lave 3 separate Apple-ID's til hvert barn?
- Eller er det via Apple-ID's at apps købes og deles?
- Og hvis det er samme Apple ID hvordan undgår jeg så film og musik deles på de 3 enheder (de vil gerne have forskellige film).

Jeg har set der er en tråd om lige netop dette på mobildebat.dk og det var min tanke at støtte mig til den, men mobil-debat er nede ligenu.

Så jeg vil gerne høre inputs om at vælge det rigtige setup til dette, thanx.

Og lige én ting mere.
- Er det virkelig rigtig at jeg ikke kan få film over på iPads'ene uden at installere iTunes. Jeg fatter simpelthen ikke at man kan lave et setup hvor der kræves et et andet device (PC) for at benytte det første device (iPad).





Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 13:21
Hvis de skal have hver deres facetime skal de have hvert deres apple-id. Og hvis de har hvert deres apple-id kan der ikke deles app. Dvs det kan du godt men det kræver at det er din bruger der er logger på alle 3 iPad's App store.
Du kan på Apple hjemmeside oprette apple-id UDEN at tilknytte et kreditkort : http://support.apple.com/kb/HT2534?viewlocale=da_DK&locale=da_DK
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Hvis de skal have hver deres facetime skal de have hvert deres apple-id. Og hvis de har hvert deres apple-id kan der ikke deles app. Dvs det kan du godt men det kræver at det er din bruger der er logger på alle 3 iPad's App store.

Du kan på Apple hjemmeside oprette apple-id UDEN at tilknytte et kreditkort : http://support.apple.com/kb/HT2534?viewlocale=da_DK&locale=da_DK


- "Min bruger" - > hvad er det? Er det også et Apple-ID, der så er et "Moder-Apple id" til nogle "Datter-Apple ID" i et hierarki?

- Eller er det et iTunes login du tænker på med "Min bruger"? Er det sådan at man køber apps på et iTunes ID? Eller køber man apps på et Apple-ID?

Redigeret af JENC - 25-December-2013 kl. 13:27
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 13:41
Der er nogle svar her:

nede ved Ofte stillede spørgsmål - så har børnene hver deres id, og de bruger din til køb: 

Kan jeg samle flere Apple-id'er i én id? 
Du kan ikke samle to eller flere Apple-id'er i en enkelt id. Du kan dog bruge ét Apple-id til iCloud-tjenester og et andet Apple-id til køb i butikker (bl.a. iTunes i netskyen og iTunes Match). Se "Sådan bruger du én Apple-id til iCloud og en anden Apple-id til køb i butikker" ovenfor for at få mere at vide. 

Du behøver heller ikke iTunes, når iPad'erne er på dit trådløse net.



Redigeret af Brixen - 25-December-2013 kl. 13:45
Venlig hilsen
KB
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 14:01
Man kan da sagtens køre med samme Apple-id og forskellig FaceTime-id.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Man kan da sagtens køre med samme Apple-id og forskellig FaceTime-id.
Lige præcis.

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
jakobbirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakobbirk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 18:16
Ja, jeg ville gøre (og cirka gør selv) sådan:

1 fælles Apple id til køb diverse itunes store apps, film osv.
3 forskellige facetime "adresser" - man kan tilføje individuelle emailadresser (f.eks. en gmail eller andet) på hver ipad
1 netflix konto, opret 3 profiler så de har deres egne favoritter
Evt. rip dvd til pc/mac og hiv ind til sync i itunes hvis du gider. Det gør jeg, via anydvd/handbrake til h264

Alternativ prøv sådan en Seagate wireless plus netværkshdd der kan dele film med ipads, og tages med på ferie. Så slipper du for 16/32/64GB begrænsning og itunes bøvl, men filmene skal selvfølgelig stadig rippes.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af jakobbirk jakobbirk skrev:

Ja, jeg ville gøre (og cirka gør selv) sådan:

1 fælles Apple id til køb diverse itunes store apps, film osv.
3 forskellige facetime "adresser" - man kan tilføje individuelle emailadresser (f.eks. en gmail eller andet) på hver ipad
1 netflix konto, opret 3 profiler så de har deres egne favoritter
Evt. rip dvd til pc/mac og hiv ind til sync i itunes hvis du gider. Det gør jeg, via anydvd/handbrake til h264

Alternativ prøv sådan en Seagate wireless plus netværkshdd der kan dele film med ipads, og tages med på ferie. Så slipper du for 16/32/64GB begrænsning og itunes bøvl, men filmene skal selvfølgelig stadig rippes.


"1 fælles Apple id til køb diverse itunes store apps, film osv"
-> Bruger du så forskellige Apple-ID's på hver device, og så eet Apple ID som du signer ind på Apple Store med, på hvert device? Eller hvordan?

Eller bruger du eet og samme Apple-ID til alle services på alle devices?

Redigeret af JENC - 25-December-2013 kl. 19:56
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 20:01
Når du sætter en iPad op bliver du selvfølgelig kun spurgt om 1 apple-id, men man kan sætte apple id op til App store, imessage og game center. Så forskellige apple id til imessage oggame center. Men dit (det fælles) til app store. Og husk at slå in-app køb fra samt forlang at den skal spørge efter pw straks/med det samme. Eller står kontoen åben i min 5 min efter du har tastet dit PW
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Når du sætter en iPad op bliver du selvfølgelig kun spurgt om 1 apple-id, men man ....


Nu nærmer vi os kernen i mit spørgsmål.

-> Vil i typisk anvende separate forskellige Apple-ID til den opsætning af en iPad som man guides igennem i starten?

Altså også forskellige opsætnings-Apple-ID's ved ny-opsætning, uanset at I vil anvende et andet Apple-ID til App-Store?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 20:29
Ja, det er lettest at bruge de rigtige apple id's fra starten og så bare logge ind i app store med det "fælles"
Til top
jakobbirk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakobbirk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2013 kl. 20:30
Vi har og bruger kun 1 apple id til 2 voksne og 2 børn
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu