recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hbo nordic
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hbo nordic

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
speedy911 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Januar-2012
Sted: Viborg
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér speedy911 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hbo nordic
    Sendt: 06-Januar-2014 kl. 21:09
Hej 

jeg ser HBO nordic via min HTPC, men billedet hakker, er der andre der oplevet at HBO hakker?
VH
Speedy911
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2014 kl. 10:43
Hvilken hz står din skærm til når du ser det via htpc?

Ser det både via Samsung Smarttv, iPad og htpc og oplever ingen hak.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér speedy911 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2014 kl. 13:00
Har prøvet 23,24,29,30,50,60 hz.
Endvidere synes jeg ikke deres HD kvalitet kommer i nærheden af Netflix´s
VH
Speedy911
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2014 kl. 20:17
Ok, ved ikke lige hvor det går galt så. Er din maskine kraftig nok til at håndtere 1080p widevine og flashplayer? Oplever ingen hak som sagt. Ang kvaliteten, så klager jeg ikke, men jo den er bedst hvis det er via Smarttv app, samt surround også.

Har Samsungs top model fra sidste år i både stue og soveværelset, dog har jeg også xbmc HBO Nordic plugin installeret begge steder.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér speedy911 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2014 kl. 21:36
Det ser ud til at det er værst i Game of thrones. I Broadwalk empire, er der ikke noget umildbart......
VH
Speedy911
Til top
DaWizeGuy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2006
Sted: Denmark
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DaWizeGuy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 12:55
Jeg oplever det samme på nogen serier. Har testet via PC (50 Hz, 60 Hz) og Xbox 360 (60 Hz).

Jeg er ret overbevist om, at HBO udsender materialet i PAL format (50 Hz) uanset om det er skudt i 24 fps og konverteret korrekt.

Mit bud er, at en del af kildematerialet omformes fra NTSC (59.94 Hz) til 50 Hz uden at kompensere for den lavere frame rate, hvilket vil introducere hakken ved panoreringer, selv hvis materialet afspilles i 50 Hz.

Det bedste ville være at udsende kildematerialet i det originale format som Netflix f.eks. gør. Alternativt i et ægte PAL format, hvor 24 fps kildematerialet konverteres rigtigt ved at indsætte 1 ekstra frame pr. sekund od duplikere hver frame (50 Hz).

Jeg har kontaktet HBO Nordic og afventer nærmere info fra dem.
Pioneer PDP-428XD · Denon DVD 1920 · Sony BDP-S550 · PS3 · Xbox 360 · Wii
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2015 kl. 13:56
DaWiseGuy,
fik du noget svar fra HBO?

Jeg oplever det samme, men også på TV2Play, Cmore og HBO Nordic!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu