recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Annulering af slutseddel (bilkøb)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Annulering af slutseddel (bilkøb)

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Annulering af slutseddel (bilkøb)
    Sendt: 08-Januar-2014 kl. 17:03
Jeg var ude i Lørdags og kigge på ny bil og endte med at købe en Toyota, vi udførte en slutseddel og der blev udfærdiget et tilbud om finasering af bilen, lånet er endnu ikke bevilliget da der jo er lidt leveringstid på bilen, nu er det så meget uheldigt at jeg i Tirsdags blev fyret fordi de nedlægger det hold jeg er på og der er ikke mulighed for at komme på et andet hold, nu er mig spørgsmål så, kan jeg annulerer den slutseddel jeg har underskrevet uden det koster mig en formue da jeg uden arbejde ikke har råd til at købe bilen

Redigeret af Hackerjac - 08-Januar-2014 kl. 17:05
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 17:18
ring til fdm, de plejer at være meget behjælplige med den slags spørgsmål.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 17:26
Det kunne også være en mulighed at snakke med forhandleren om hvad der er af muligheder.

Kan du ikke se i deres betingelser hvad du har af rettigheder.

/ask
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 17:35
Ja det kan du, det koster blot forhandlerens avance. Med andre ord, du slipper ikke gratis ud af en slutseddel.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Det kunne også være en mulighed at snakke med forhandleren om hvad der er af muligheder.

Kan du ikke se i deres betingelser hvad du har af rettigheder.

/ask


hvad angår betingelserne har jeg kun fået udleveret den del af betingelserne som gælder fra sælger til køber, det står intet om betingelser fra køber til sælger

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det kan du, det koster blot forhandlerens avance. Med andre ord, du slipper ikke gratis ud af en slutseddel.


I så fald kan man håbe det er en af de billige biler og at den ikke er brugt. Dem taber de penge på at sælge.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 18:03
Er det en forudsætning for handel at finansiering at lån falder på plads, skynder du dig bare at ringe til dem der skal lave tilbud og siger du er opsagt.
SVP03
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 18:13
det er en forudsætning at lånet (finaseret gemmen Toyota) falder på plads

Og ja det er en helt ny bil, sågar en på kampange tilbud, så der skulle jo ingen hinder være for at de ikke kan sælge den igen til samme pris

Vil også kører forbi i morgen og snakke med dem, ville bare høre om der var nogle her som kender til de forsdkellige regler
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Jeg var ude i Lørdags og kigge på ny bil og endte med at købe en Toyota, vi udførte en slutseddel og der blev udfærdiget et tilbud om finasering af bilen, lånet er endnu ikke bevilliget da der jo er lidt leveringstid på bilen, nu er det så meget uheldigt at jeg i Tirsdags blev fyret fordi de nedlægger det hold jeg er på og der er ikke mulighed for at komme på et andet hold, nu er mig spørgsmål så, kan jeg annulerer den slutseddel jeg har underskrevet uden det koster mig en formue da jeg uden arbejde ikke har råd til at købe bilen

UDEN at jeg er ekspert på området: Jeg vil påstå at du endnu ikke har skrevet under på finansieringsaftalen, kun på ansøgningen. Da dine indtægtsforhold nu har ændret sig, tror jeg slet ikke du MÅ gennemføre den finansieringsaftale. Så som skrevet ovenfor, kontakt udbyderen af lånet og oplys om de ændrede forhold, så bliver bevillingen ikke givet (eller trukket tilbage hvis den er), og dermed kan handlen ikke gennemføres.

Dog er det springende punkt stadig om slutsedlen er betinget af at lånet bevilges, men jeg har svært ved at tro andet.

EDIT: Det svarede du så på i mellemtiden.


Redigeret af Otto J - 08-Januar-2014 kl. 18:14
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det kan du, det koster blot forhandlerens avance. Med andre ord, du slipper ikke gratis ud af en slutseddel.


I så fald kan man håbe det er en af de billige biler og at den ikke er brugt. Dem taber de penge på at sælge.


Det gør de ikke nej. Der er i dette "frie" land tvungen forhandleravance
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 18:24
Med al respekt, hvis det er en forhandler med god en holdning/ service så vil sælger også annullere den slutseddel uden en mine, jeg kender udemærket til alle reglerne omkring en salgsslutseddel på biler. 

Han kunne jo måske også sælge dig en bil på et senere tidspunkt, hvis sælgeren opføre sig ordenligt!
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Jeg var ude i Lørdags og kigge på ny bil og endte med at købe en Toyota, vi udførte en slutseddel og der blev udfærdiget et tilbud om finasering af bilen, lånet er endnu ikke bevilliget da der jo er lidt leveringstid på bilen, nu er det så meget uheldigt at jeg i Tirsdags blev fyret fordi de nedlægger det hold jeg er på og der er ikke mulighed for at komme på et andet hold, nu er mig spørgsmål så, kan jeg annulerer den slutseddel jeg har underskrevet uden det koster mig en formue da jeg uden arbejde ikke har råd til at købe bilen

UDEN at jeg er ekspert på området: Jeg vil påstå at du endnu ikke har skrevet under på finansieringsaftalen, kun på ansøgningen. Da dine indtægtsforhold nu har ændret sig, tror jeg slet ikke du MÅ gennemføre den finansieringsaftale. Så som skrevet ovenfor, kontakt udbyderen af lånet og oplys om de ændrede forhold, så bliver bevillingen ikke givet (eller trukket tilbage hvis den er), og dermed kan handlen ikke gennemføres.

Dog er det springende punkt stadig om slutsedlen er betinget af at lånet bevilges, men jeg har svært ved at tro andet.

EDIT: Det svarede du så på i mellemtiden.


Det er korrekt at finansieringsaftalen ikke er underskrevet, på de papier som jeg har fået udleveret står der
Overnævnte  skal alene betrages som et finanseringsforslag og ikke et tilbud


det eneste jeg har skrevet under på er en slutseddel hvor der er oplyst hvilken bil det er hvad ekstra udstyr og hvad handelsprisen er
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu