recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til anenneforstærker problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til anenneforstærker problemer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
gielsgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: slagelse
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gielsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til anenneforstærker problemer
    Sendt: 08-Januar-2014 kl. 19:59
Vi har stofa som leverandør af antenne signal her i slagelse.

Jeg ville gerne have en forstærker op således at jeg kan få 2 udtag i første omgang og senere udvide med et stik i soveværelse og et på kontor.

Jeg købte en Comega DA-4PMR og de 2 ubrugte blev monteret med slutmodstand.
Dette kørte i ca 2 mdr , så forsvandt Data signalet, jeg endte med at få en servicemand ud fra stofa, som så fortalte at data delen var kaput. Godt så købte jeg en ny, denne gang kørte det så en måned og det samme skete.

Så købte jeg en Triax , den kørte også en måned så stod den også af på data delen, nu var jeg ved at være træt af at købe forstærkere og bad Stofa om at kigge tingene efter.
Stofa montøren kom og spurgte om mit tv var jordet æhh nej har da aldrig hørt at det skulle være det.
men sagen var at der var en spænding på antennekablet som han påstod kom fra mit tv eller recorder.

Så mit spørgsmål er hvad har i gjort mht jord , har i jordet jeres tv ?
Eller er det "bare" en lidt syg forklaring på mine afbrændte forstærkere ?
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 21:25
Først og fremmest undrer jeg mig lidt over hvorfor du bliver ved med at købe en ny i stedet for at hive fat i forhandleren?

Jeg har aldrig hørt om problemet før, et problem med at sætte tv'et til jord er at det ikke er muligt på alle TV.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
gielsgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: slagelse
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gielsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 22:03
Jeg har så også kontaktet producenten af Comega, men de har ikke lyst til at besvare mine mails.
Og regne med at få en god forklaring i Silvan på problemet, tror jeg ikke så meget på.

Hvis vi taler installationer som er meget mere end 10 år er der jo slet ikke jord i den alm installation i stuen.
Dvs så er man ude i noget med at forbinde til radiatoren, og der er jo ingen garanti for at den har samme potentiale til jord som Stofas antenne.
Til top
TOD Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TOD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 22:35
Man kan få et "galvanisk skillefilter" til TV, som skulle sørge for at der ikke kommer spænding på antennekablet. Jeg fandt et link her, hvor du kan læse om det:

http://www.tektronik.dk/catalog/da/10217-galvanisk-skillefilter-til-tv-hvidt-undga-brand-1047.html

Man sætter de ind i kablet til TV/Recorder/Homebox. Jeg aner ikke om det kan løse dine problemer?

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2014 kl. 22:37
Og der er ikke tændt for spænding til forstærker I TV?


Til top
gielsgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: slagelse
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gielsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af TOD TOD skrev:

Man kan få et "galvanisk skillefilter" til TV, som skulle sørge for at der ikke kommer spænding på antennekablet. Jeg fandt et link her, hvor du kan læse om det:

http://www.tektronik.dk/catalog/da/10217-galvanisk-skillefilter-til-tv-hvidt-undga-brand-1047.html

Man sætter de ind i kablet til TV/Recorder/Homebox. Jeg aner ikke om det kan løse dine problemer?



Brugbart svar , jeg vil få sådan et par stykker hjem, efter det stød man får ville jeg gætte på der ligger omkring 100-110 v på den antenne, det skal siges det er med 2 forskellige tv. samme problem.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 16:58
Et spørgsmål.
 
Skal den monteres før eller efter forstærker?
Til top
gielsgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: slagelse
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gielsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Et spørgsmål.
 
Skal den monteres før eller efter forstærker?


Mit gæt ville være lige før tv. Men er da ikke sikker.
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 17:13
Det har jeg oplevet flere gange hos kunder, at der står spænding på antenne kablerne. Og det plejer næsten altid at være fra et eller flere fjernsyn i huset. Men har ikke oplevet at det har smadret en antenne forstærker. Men smart med den adskiller. Det vil jeg skrive bag øret.
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 17:41
Jeg har brændt to forstærkere af over 4 år.
 
Ved ikke om det kunne være samme problem. Men det kunne det godt være.
 
Nu har skiftet til boxer fordi Yousee havde for mange fejl og var for dyre.
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg har brændt to forstærkere af over 4 år.
 
Ved ikke om det kunne være samme problem. Men det kunne det godt være.
 
Nu har skiftet til boxer fordi Yousee havde for mange fejl og var for dyre.


Man kan bruge en simpel polsøger, for at se om antenne kabel står med spænding. Det har jeg gjort mig til at vane at gøre hos "fru Hansen"
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2014 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af gielsgaard gielsgaard skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Et spørgsmål.
 
Skal den monteres før eller efter forstærker?


Mit gæt ville være lige før tv. Men er da ikke sikker.
 
Jeg tænker før.
 
Forstærkeren er jo tilsluttet husets el installation.
 
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu