recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Berdels Bio - Byggetråd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Berdels Bio - Byggetråd

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juli-2013
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 19:37
Det ser godt ud!

Jeg er enig vedrørende et AT-lærred, da det er vanskeligt, at placere højttalerne optimalt......det lider jeg selv under.
Pas på med at placere tingene for højt. Jeg synes, dine fronthøjttalere er for højt oppe, men valget er jo dit.

Samme synspunkt med dit lærred: pas på, det ikke kommer for højt op, det bliver man træt af.

Men lækkert med en dedikeret bio.

God byggelyst!

Mvh. Michael
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 19:44
Ser ud til at være et lille hyggeligt vinter/forårs projekt du har gang i. :)
Jeg ville ikke være nervøs mht det trykimprægnerede træ. Ville ikke anbefale at bruge det, men når det har stået ud i et par år, er det værste dampet af. Er enig i at det skulle være afkoblet fra klinke gulvet, men ellers ser det ud til at blive godt. :)
Men husk endelig at bruge de par tusind det koster at få fx troldtekt i loftet. Det giver utrolig meget, i forhold til kostprisen.
Mvh. Fausing
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2014 kl. 20:20
Hvilke højtalere vil du bruge?
Hvilken afstand har du fra lærredet til stole? Ting der er ret så afgørende for , hvilke muligheder det er til en screenwall.

Jeg ville jo nok gå efter fætterens løsning ;-) måske med en sheerweave DIY dug. Og evt alternative højtalere. Med en at dug vil du ikke være så fastlåst på sigt
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 08:06
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Hvilke højtalere vil du bruge?
Hvilken afstand har du fra lærredet til stole? Ting der er ret så afgørende for , hvilke muligheder det er til en screenwall.

Jeg har mål på tegning 2 og jeg har ikke helt fundet ud af hvilke højttalere jeg skal have men jeg er meget interesseret i de nye xtz der kommer til foråret (link til dem er i min udstyrsliste)

Alt andet end højttalere er købt, så råd der omfatter udskiftning af det jeg allerede har købt (eller lavet) er knap så brugbare ;-)


Redigeret af Berdel - 22-Januar-2014 kl. 08:09
Til top
RangerJoe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Maj-2004
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RangerJoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 09:03
Hmmm jeg synes den nye xtz serie ser super interessant ud...
Virker som om de vandre ind i MK territorium... Jeg kunne selv godt overveje S5'eren. Jeg kan ikke gennemskue om de faktisk er er "tri-pole" ligesom MK's..(?)

Det virker lidt som om at hele serien bliver prissat som en highend serie, så jeg vil da mene du bør kigge/høre lidt på de andre etablerede mærkers highend cinema serier... JBL, MK osv....

Iøvrigt, fed mande-hule du har gang i!


Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 09:03
Så skal der købes nogle ref blu rays ^^

Redigeret af Therien - 22-Januar-2014 kl. 09:22
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 09:09
@ Ranger

De er ikke tripole.. Mener det er bipole, anyway de er i hvert fald ikke tripole.

Sættet eks. sub står til 25k.. Dvs. de ligger omkring MK's 950 serie.. Men spiller de i nærheden af 150erne, er de sådan set ret billige..

Du får ikke dedikeret bio grej fra JBL til 25k - jo et stk. LCR..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 09:28
XTZ skriver sådan har om seres surroundhøjttalere:
 
In the S5 the vertical dispersion is controlled by the dual tweeter array and at the same time with help of the dipole or dipole 3X  it can create a wide soundfield even in very difficult placements of the surroundspeakers.
 
Hvordan er det forskelligt fra MKsounds tripoler?
 



Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

@ Ranger

De er ikke tripole.. Mener det er bipole, anyway de er i hvert fald ikke tripole. 

Bipol er vist det eneste de ikke er :-)

Ifølge hjemmesiden kan man vælge mellem monopol, dipol og tripol. Men den ser interessant ud! Jeg kunne da godt finde på at købe et sæt for at finde ud af hvilken teknologi der passer bedst til mit rum. Ærgeligt de ikke også har en switch for bipol så man kunne teste alt i én højttaler.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 09:44
Aner det ikke.. Det er bare ikke præcist det samme
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 09:53
Er der så nogen der kan forklare hvordan MKsounds tripol er konfigureret?. Arbejder alle enheder i takt så alle enheder går ind og ud samtidig, eller er den ene enhed i modfase?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2014 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Aner det ikke.. Det er bare ikke præcist det samme
Hehe, kan du da ikke bare sige uden en efterfølgende kommentar eller argument :)
M&K er, så vidt jeg ved, en frontfiring+dipol konstruktion. 
XTZ er, ifølge hjemmesiden, en frontfiring+dipol konstruktion.

Men måske er der noget magisk og anderledes ved M&K'ernes konstruktion jeg ikke kender til?


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu