recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Berdels Bio - Byggetråd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Berdels Bio - Byggetråd

 Besvar Besvar Side  <1 45678>
Forfatter
Besked
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 15:04
Jeg har leget lidt med Room EQ Wizard's room simulation og det er godt nok fedt. Bedste placering af sub ser ud til at være i venstre hjørne



Men jeg skal da lige love for at der sker løjer når der bliver tilført en ekstra sub



Det ser ud til at jeg bliver nød til at bide i det sure æble og invitere i en ekstra sub Ouch


Oprindeligt skrevet af Bellini Bellini skrev:

Kom lige forbi tråden. Fedt projekt, som på mange måder ligner mit eget. Måske du kan bruge noget at mit arbejde som inspiration :-)


/Bellini

Fed bio du har fået bygget - tak for link!


Redigeret af Berdel - 18-Februar-2014 kl. 15:20
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 20:13
Du udnytter ikke rigtigt de fordele der er ved at bruge rew. Det der er specielt interesant at se og det der er direkte umuligt at fixe med korrektion, er forskellen i bassen over dine stole. Så få simuleret med en placering til højre og venstre for at finde sub/stolplacering med mindst variation.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Du udnytter ikke rigtigt de fordele der er ved at bruge rew. Det der er specielt interesant at se og det der er direkte umuligt at fixe med korrektion, er forskellen i bassen over dine stole. Så få simuleret med en placering til højre og venstre for at finde sub/stolplacering med mindst variation.

Den øvelse har jeg været igennem. Billederne var mere for at vise forskellen og stolene kommer heller ikke til at være præcist i midten. Det er tydeligt at placeringen er rigtig god (meget ala billederne) for de 2 stole midt for men det ser knap så godt ud for de 2 tættest på væggene.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2014 kl. 14:35
Side 1 er opdateret med nye billeder

Layout'et har ændret sig lidt. Her er et nyt billede med 2 subwoofers og deres placeringer






Redigeret af Berdel - 11-Marts-2014 kl. 14:35
Til top
Rene K Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Februar-2014
Sted: Bedsted
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rene K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2014 kl. 17:17
Det ser dælme godt ud indtil videre :) 

I fald at det ikke har en stor nok ønsket effekt ( det kan vel kun en test afgøre) på din dør så kunne en alternativ løsning være dynamat plader inde under for at minimere de resonanser der går i døren :) 
Har man ikke hørt topmodellerne af CV fra 70'erne så har man ikke hørt CV!

Indehaver af Duts Auto Hifi
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2014 kl. 17:47
Ser sgu godt ud Cuz
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 08:55
Nå, det er vist blevet tid til en lille update.

Jeg måtte lave 2 væg paneler mere til højre og venstre for stolerækken, da der var lidt ekko fra væggene men efter de kom op så lader det til at akustikken er ved at være på plads.

Jeg er kommet til fornuft og har udskiftet mit lærrede til et Seymore UF audio transparant lærred - stor tak til P.las for hjælp til perfekt montering af lærredet Clap

Projektoren er i mellemtiden blevet til en Epson TW3600 og beslutningen omkring højttalere er blevet taget.



Efter at have ventet på XTZ cinema serien siden februar og for få uger siden modtog en mail om yderligere forsinkelser så slap tålmodigheden op og valget faldt i stedet på et Klipsch 525 THX sæt







Og så lige et skud hvor fronterne og center er kommet op på højttalerbroen bag lærredet



Jeg har besluttet mig for at bruge min xtz 12" sub og har en mere på vej.

 Der mangler der bare at få lavet de sidste paneler og så er det hele endelig ved at være på plads Smile


Redigeret af Berdel - 19-Maj-2014 kl. 09:04
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 10:01
Og de Klipsch spiller jo røven ud af bukserne
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
whazz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2014
Sted: Aalbor, Danmark
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 10:12
Uff!! Det ser satme lækkert ud med de klipsch!
HVor bor du henne af hvis man må spørge? Vil utrolig gerne have en demo af dine klipsch, i stedet for i et demo rum som er det eneste jeg har hørt dem i nu :)
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Og de Klipsch spiller jo røven ud af bukserne

Hehe ja, det ved du jo alt om eftersom demo'en hos dig fik mig overbevist om at de var "the way to go" Big smile

Oprindeligt skrevet af whazz whazz skrev:

Uff!! Det ser satme lækkert ud med de klipsch!
HVor bor du henne af hvis man må spørge? Vil utrolig gerne have en demo af dine klipsch, i stedet for i et demo rum som er det eneste jeg har hørt dem i nu :)

Jeg bor i Bramming nær Esbjerg - du skal være velkommen Smile
Til top
whazz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2014
Sted: Aalbor, Danmark
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 10:18
Hvis jeg en dag kommer til Jylland skriver jeg igen.. Der langt på scooter fra sjl. :D
Til top
whazz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2014
Sted: Aalbor, Danmark
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 10:19
Hvordan kan det egentlig være det er KL525, i stedet for KL650?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu