recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beholde get2net e-mail adresse.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beholde get2net e-mail adresse.

 Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beholde get2net e-mail adresse.
    Sendt: 27-Januar-2014 kl. 13:17
Hej.

Jeg og min kone har get2net e-mail adresser som private e-mail adresser. Min e-mail adresse er nok ca. 19 år gammel, min kones måske et sted mellem 10-12 år gammel. Som det er nu kører mailen gennem Telenor (formodentligt fordi de på et tidspunkt overtog get2net - husker ikke helt historien). Men som det ses på Telenors hjemmeside har de tænkt sig at lukke og slukke.

Hvordan kan jeg derefter beholde get2net adresserne??
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 13:23
Det bestemmer Telenor, så det er nok slut med det. Lav dog nogle nye mail-adresser hos Telenor og send dem til dine kontaktpersoner. Det er vel måden at gøre det på.
Alt har sin tid, og det er nu for Get2net - så ud med dem.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 13:24
Det kan du hvis du tilbyder Telenor at købe get2net.dk domænet og derefter kører din egen mailserver.

Men jeg tvivler på at domænet er til salg.
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvordan kan jeg derefter beholde get2net adresserne??
Det kan du ikke, hvis Telenor lukker dem.
Mit bedste råd: Få dit eget domæne, så er du helt uafhængig af diverse udbyderes forgodtbefindende. 
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 13:31
Der står 1 på venteliste til at købe overtage domænet, når det bliver ledigt.




Redigeret af Brixen - 27-Januar-2014 kl. 13:33
Venlig hilsen
KB
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvordan kan jeg derefter beholde get2net adresserne??


Det kan du kun ved at købe get2net domænet og selv køre en mailserver.

Med andre ord - får dig en ny mailadresse.
Gmail eller outlook.com virker fint. Det samme gør det, hvis du køber et domæne og en host ude i byen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 13:41
Ja så. Så get2net mailen er "afhængig" af Telenor (eller afhængig af den som ejer get2net domænet). Så hvis vedkommende vælger at lukke og slukke get2net domænet, slette det - eller what ever, så virker en e-mail adresse med @get2net.dk simpelthen ikke mere??

Kan man ikke lave en mail adresse som overfor brugerne hedder et eller andet, men som i Internettet læses som den "go'e gamle" get2net adresse?

Jeg mener jeg har et domæne, som hedder thorvalds.dk, men jeg bruger det ikke til noget. Jeg betaler bare DK hostmaster det årlige gebyr for at have domænet. Så i princippet kunne jeg måske oprette et mailhotel hos Webhosting (hvor min firma e-mail adresse også har mailhotel).

Kan man, når man har adgang til et mailhotel, lave det jeg skrev ovenover - altså have en mail adresse, der "oversættes" til den gamle get2net mail adresse??
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvordan kan jeg derefter beholde get2net adresserne??


Det kan du kun ved at købe get2net domænet og selv køre en mailserver.

Med andre ord - får dig en ny mailadresse.
Gmail eller outlook.com virker fint. Det samme gør det, hvis du køber et domæne og en host ude i byen.

Klaus

Jeg vil ikke bruge online mail.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 13:45
Alle udbyder er "online" mail.

gmail kan også bruges i alm mail program hvis det er der problemet ligger
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ja så. Så get2net mailen er "afhængig" af Telenor (eller afhængig af den som ejer get2net domænet). Så hvis vedkommende vælger at lukke og slukke get2net domænet, slette det - eller what ever, så virker en e-mail adresse med @get2net.dk simpelthen ikke mere??
Korrekt.

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Kan man, når man har adgang til et mailhotel, lave det jeg skrev ovenover - altså have en mail adresse, der "oversættes" til den gamle get2net mail adresse??
Du kan sætte en adresse på dit mailhotel til at forwarde til get2net-adressen, men det er der ligesom ikke nogen fremtid i.


Redigeret af dkscan - 27-Januar-2014 kl. 13:54
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Ja så. Så get2net mailen er "afhængig" af Telenor (eller afhængig af den som ejer get2net domænet). Så hvis vedkommende vælger at lukke og slukke get2net domænet, slette det - eller what ever, så virker en e-mail adresse med @get2net.dk simpelthen ikke mere??


Korrekt. Hvis domænet lukkes ned, eller bliver brugt til noget andet, så lukkes domænet også for mail.

Citér
Kan man ikke lave en mail adresse som overfor brugerne hedder et eller andet, men som i Internettet læses som den "go'e gamle" get2net adresse?


Nej. Hvor skal folk sende dine mail hen hvis domænet er lukket ned? Det svarer lidt til at et posthus lukker, og der i stedet åbner en skoforretning, og så forvente at skoforretningen vil sende din post videre til dig, eller du kan aflevere din post hos dem, og så sender de det til folk (i grove træk).

Citér Jeg mener jeg har et domæne, som hedder thorvalds.dk, men jeg bruger det ikke til noget. Jeg betaler bare DK hostmaster det årlige gebyr for at have domænet. Så i princippet kunne jeg måske oprette et mailhotel hos Webhosting (hvor min firma e-mail adresse også har mailhotel.

Kan man, når man har adgang til et mailhotel, lave det jeg skrev ovenover - altså have en mail adresse, der "oversættes" til den gamle get2net mail adresse??


Igen, nej.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 14:07
Ok - så det nemmeste vil være at bruge mit domæne thorvalds.dk til at lave et par nye e-mail adresser og så på en eller anden måde få skiftet get2net mail adressen de steder den bruges og give diverse besked om den nye mail adresse.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu