recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af Multi DVB-T2 boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af Multi DVB-T2 boks

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
lsskaarup Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lsskaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af Multi DVB-T2 boks
    Sendt: 27-Januar-2014 kl. 22:44
Hej, jeg skal hjælpe min kære moder med at finde en ny DVB-T2 boks, da hendes nuværende HINKE HT0210VI er ved at tage livet af sig selv. Den slukker spontant og det eneste der hjælper er at fjerne strømmen og sætte den til igen - det sker så op til 3-4 gange og dagen. Ikke holdbart, derfor skal vi have fundet noget nyt til hende.

Men det er lidt et kompliceret setup, som jeg gerne ville gøre noget lettere, men det er så her jeg taber pusten og mister overblikket lidt. Så jeg håber der er nogle herinde som kan hjælpe.

Først det nuværende setup:
1 parabol med Viasat
2 DVB-T2 boks (den ene er Hinken som er ved at dø, den anden står ved fjernsyn nr.2 i soveværelset)
1 kombi DVD/VCR
2 gamle CRT fjernsyn

Jeg kan knap nok forklarer hvordan det er forbundet, men den ene DVB-T2 og det ene fjernsyn er bare for at kunne have lidt TV i soveværelset. Resten er sat op, så det er muligt at optage fra både parabol eller DVB-T mens man ser den anden. Simpelt vælg af input signal på fjernsyn nr. 1 og VCR'en.

Nu kunne jeg så godt tænke mig, at finde en enhed som kunne erstatte kombi DVD/VCR'en samt den ene DVB-T boks. Altså en enhed med 2 tuner, så man kan se og optage 2 forskellige kanaler samtidig. MEN den skal jo også kunne optage fra parabolen, som sender et analogt signal (scart eller coax), samt sende signalerne videre til DVB-T boksen nr. 2.

Findes der sådan en enhed og i så fald hvilke?

Jeg synes at have ledt nettet tyndt for muligheder, og har sågar overvejet noget HTPC f.eks. HomeRun og Raspberry PI. Men jeg er bange for det bliver for "kombliceret" for hende, da hun absolut ikke er computerminded. Samtidig har jeg heller ikke har rodet andet end med WMC, så er også lidt bange for at komme til at "servicere" løsningen hele tiden. Omvendt giver den måske mulighed for selv at bygge noget, som kan det jeg vil, for næsten det samme beløb som en færdigsamlet enhed koster. Ja, der er mange ting oppe til overvejelse, så håber virkeligt at nogle derude kan hjælpe mig.
"Jeg har prøvet med gode ord" sagde manden og slog konen med biblen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2014 kl. 07:23

Det er ikke nemt, Viasat bruger NDS, det er stort set kun deres modtager der kan bruges, da man ikke kan købe NDS Ca moduler.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lsskaarup Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lsskaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2014 kl. 21:06
Det er nu heller ikke Viasats digitale signal jeg er ude efter. Modtageren sender jo et analogt signal ud, og det er fint nok til tv nr. 2. Også at man ikke kan skifte kanal derpå, men at det er styret at parabolmodtageren.

Så får at kunne optage fra deres kanaler, kræver det bare en analog indgang i optageren, men det kan måske være svært nok at finde en boks med det også...
"Jeg har prøvet med gode ord" sagde manden og slog konen med biblen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2014 kl. 21:14

Viasat har så vidt vides ikke modtagere der kan modtage både S og T, de har dog modtagere med PVR.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lsskaarup Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lsskaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 10:24
Tror vi snakker fordi hinanden.

Jeg er ikke uden efter en enhed der kan erstattet Viasats boks. Den kan jeg sagtens leve med at have stående. Det jeg leder efter er en løsning/boks der har:

  1. 2 DBV-T2 tunere, så man kan optage en kanal samtidig med man ser en anden
  2. Indbygget harddisk til ovenstående. Det er jo ikke smart at samle det hele i én boks, bare for at have en USB harddisk stående ved siden af.
  3. Analog indgang til optagelse af signalet fra Viasats boks. Kan ikke huske om det kommer via coax eller scart lige nu.
  4. Gennemsløfning af både DVB-T og analog signal.
  5. DVD afspiller


Jeg har fået øje på denne: http://www.lg.com/dk/video/lg-HR935N, som er på bud i denne uge, men er ikke sikker på den kan alt det jeg gerne vil. Det er heller ikke fantastiske anmeldelser den har fået, men det må jeg måske se i gennem fingre med, hvis den ellers kan det jeg gerne vil have.


Redigeret af lsskaarup - 29-Januar-2014 kl. 10:29
"Jeg har prøvet med gode ord" sagde manden og slog konen med biblen
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 10:48
Jeg tør med 99,9% sikkerhed sige at en sådan boks ikke findes. Det er især punkt 3 der ikke kan opfyldes.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
lsskaarup Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lsskaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 13:21
Øv, hvis vi så piller punkt 3 ud? Og så glider punkt 4 også ud, hvis jeg forstår teknikken rigtigt. Vil det så kunne lade sig gøre?

Jeg kunne jo flytte VRC'en ind til tv nr. 2, som pt. før både et digitalt og analogt signal. Så har man da stadig muligheden for at optage fra parabol også, mon end lidt omstændeligt.

"Jeg har prøvet med gode ord" sagde manden og slog konen med biblen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 16:24
 
 Du vil ikke i dag kunne få en Recorder som kan optage DVB-T, og samtid have mulighed for at optage fra en extern enhed. Der er kun en mulighed lige nu, og det er Panasonic, når det nu er sagt så har den IKKE T2 i den nuværende model, det kunne tænkes at der kommer en med T2 når de nye modeller kommer. Om der gør kommer an på Tyskland, som Recorderne er beregnet til, da det snart vil ske at man også der vil sende i T2, derved vil behovet for T2 maskiner være tilstede.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lsskaarup Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lsskaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 20:23
Men hvis vi fjerner krævet om at kunne optage både analogt og digitalt. Hvilke muligheder er der så?
"Jeg har prøvet med gode ord" sagde manden og slog konen med biblen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2014 kl. 20:33

Boxer udstryr, Samsung, LG.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lsskaarup Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lsskaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2014 kl. 20:26
Det var ikke sønderligt specifikt, men onkel Google lever da ikke forgæves. Men alle bokse kan de sende DVB-T signalet videre til tv nr.2, altså efter det har været inde i boksen?
"Jeg har prøvet med gode ord" sagde manden og slog konen med biblen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2014 kl. 20:37
De fleste har kun HDMI udgang....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu