recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV til børneværelse?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV til børneværelse?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
alexjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alexjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV til børneværelse?
    Sendt: 04-Februar-2014 kl. 17:15
Hej Forum

Tøserne skal have nyt TV på værelserne. P.t. har de nogle gamle analog-TV, som gerne skal skiftes til digital-TV til YouSee kabel-TV (primært til almindelige TV-kanaler). Størrelsen skal være ca. 32 tommer og med fod til at stå på reol. Prismæssigt er vi i den billigere ende, men det behøves ikke være de absolut billigste, hvis man får relativ få kroner får et væsentligt bedre TV.

Da der er så mange mærker og modeller, vil jeg høre om nogle herinde har et par gode råd til, hvilke TV vi med fordel kan starte med at kigge nærmere på? Vi vil selvfølgelig gerne have et så godt billede som muligt (i den relativt billige ende), hvilket også gælder f.eks. sportsudsendelser.

På forhånd tak!

AJ
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 17:51
Når du er nede i 32" er det nærmest umuligt at opdrive et tv med 100Hz native panel, så du må enten lidt op i størrelse eller finde dig i at fodbold- og håndboldkampene flyder lidt ud når der panoreres.

Eneste undtagelse er måske Grundig til 5.000 kr hos Elgiganten.

Når det så er sagt, så lægger man ikke så meget mærke til skavankerne på en lille skærm.

Dog skal du, hvis du er nede i de lave priser, sikre dig, at tv'et i det mindste har et VA- eller IPS-panel så det hele ikke bliver mørkt hvis man ser det lidt fra neden. Du skriver jo selv, at det skal stå på en reol på et børneværelse så det er måske ikke sikkert, at det står lige i øjenhøjde. Skærme med TN-paneler (og de findes stadig) ser værst ud når man ser dem fra neden.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 18:13
Hvor gamle er "Tøserne " ?

Og ser de sportsudsendelser !!!

Jeg vil mene, er de små ( alder ) så køb da bare et billigt. Det kan de ikke se forskel på.
Er de lidt ældre, skal man aldrig glemme chancen for at udskifte TV'et i stuen med et bedre og så kan de arve det ( nyt legetøj til farmand ).
Og er de over 15-16 år, så er det ud og få et fritidsjob og selv spare sammen 
Til top
alexjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2005
Sted: Denmark
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alexjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 18:40
Tak for input begge 2. Er glad for tip omkring panel, da det ikke er noget, man lige tjekker, med mindre man ved man skal Smile

Men har i nogle bud på, hvilke modeller der ser spændende ud i den billige ende. Jeg har lavet en hurtig søgning, og det kunne f.eks. være følgende eksempler:

Det behøves bestemt ikke være disse, men jeg tænker prisen på dem ikke er helt ved siden af.

AJ
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu