recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En helt nede i kælderen bio...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En helt nede i kælderen bio...

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 15:47
ved ikke om SoSfarum tager fejl af en ONKYO 609 og en 809, for jeg vil da mener at prisen er ok, men nu er det så også mig der har den til salg
(jeg har en mindste pris på kr.3.500,-, det er pga DBA jeg skriver fast pris, så er jeg nogenlunde fri for bud på kr.1000,- o.s.v)

Hvis du ikke skal bruge 3D, streaming o.s.v., så ville jeg nok finde en ONKYO TX-NR875 eller lign. som bør kunne købes til kr.1.500-2.000,-
den har dog nogle år på bagen efterhånden.

den Yamaha 3067 synes ser god ud til prisen, jeg ville personligt ikke have betænkeligheder ved at købe den. (jeg kender ikke sælger)

i øvrigt lækkert program til IPAD'en, bruger det selv til at designe min hjemmebio. Dog synes jeg de overdriver noget når de skriver der 65.000 enheder (møbler o.s.v.) at vælge i imellem.


Redigeret af MulleB - 12-Februar-2014 kl. 15:49
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 14:03
Forstærker etc. står omme i hjørnet bag sofaen i en hjemmebygget rack reol. gav lidt problmer med romoten i starten, men købte en Logitech Harmony Smart Control universal remote som sender et RF signal til en IR sender/modtager som står i reolen, så nu kan jeg fjernebetjene det under dynen, hvis jeg vil...

Elite screen lærredet.... ja, jeg er meget tilfredes. Kiggede på dyerere lærreder i hifi klubben, men tænkte det må kunne gøres billigere, og fandt frem til at elite screen lavede nogle ganske gode lærreder til en fornuftig pris. Så efter læsning af div test hoppede jeg ud i det og købte et. Har ikke fortrudt, det er solidt, let at samle og formidabel billedkvalitet, i mine øjne ligeså god som de dobbelt så dyre lærreder jeg så på i hifi klubben med samme projektor, men det er selvfølgelig en subjektiv vurdering. Men det levede fuldt op til mine forventninger.

Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 13:52
Det er sjældent at jeg synes plantegninger og så den endelige indretning bliver ens. I dit tilfælde har du ramt det klokke rent! Virkelig flot setup. 

Hvor gemmer du udstyret (forstærker o.s.v) henne?

Jeg leger lidt med tanken om at købe et Elite Screen lærred af samme stil som dit, er du tilfreds med det?
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 13:14
Ja det er jo det, men der er mange på markedet, og der er jo ikke garanti på mere, men fejl viser sig vel i starten som med min egen. Forventet Levetid uden fejl er vel rimelig længe på en topmodel?

Hvad skal en Onkyo 809 så koste? 3000?

Men den er vel et meget godt bud på en step up fra en denon x2000?

Ander bud på brugte (eller nye) er er værd at kigge efter i området 3000 - 4000 kr.-

Min krav er til en 7.1 AV reciever er; min. 5 hdmi indgange, gerne 2 hdmi ud, audyssey multieq xt, godt med power, dsd, De nye HD lydformater Dolby TrueHD og DTS HD MA.
 har et bud på en Yamaha RX-V3067, den er da heller ikke helt ved siden af, er 4000 ok for en sådan?


Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 10:12
3800 for en Onkyo TX NR 809 er alt for meget. Men køb af brugt receiver kan der fås en ældre topmodel til det en mellem klasse ny koster.
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2014 kl. 18:10
som skrevet er min Onkyo TX NR 616 stået af, overvejer enten en at købe en i samme klasse eller gå op i klasse og købe noget brugt? Der er jo fordele og ulemper ved begge dele, en ny har garanti, en brugt har vænsentlig mere kraft for pengene, er der nogen andre gode forslag til mit setup?

Mit eget Forslag:

Ny: Denon AVR X2000 pris 3800.-
Brugt. Onkyo TX NR 809 pris 3800 (er det en passende pris, lidt over 2 år gl)

Alt det moderne som f.eks. airplay, dlna osv. har jeg ikke brug for (har et apple TV).

Andre gode bud?


Redigeret af jonit - 11-Februar-2014 kl. 18:13
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 20:46
Tak, havde faktisk overvejet at male vinduessiderne sorte, men var bange for at det ville æde for meget lys nåe der ikke er bio, Tror på at de påtænke gardiner tager det sidste lys, og så de hjælper jo også på akstikken.

Ja det er lykkes helt godt i forhold til akustik syntes jeg, ja det er troldtekt, super nemt at arbejde med og så slap vi for at spartle, slibe, male gange 3 på 22 m2 i lofthøjde, fedt.
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 19:57
Det ser dælme godt og gennemført ud.... Flot arbejde.
Hvis du har mere sort maling kunne du jo evt. male siderne i vinduerne sorte, det kunne give en fed effekt og samtidigt hjælpe på lysindfaldet langs lanterne..
Der må være en rimelig god akustik i rummet med tæppe på gulvet og Troltekt (?) i loftet??
Ning
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 15:12
Naiera: Ja du har da ret, det kan jo altid blive bedre... Men jeg er nu ret godt tilfreds med projektoren, syntes faktisk den gør det ret godt i forhold til dens pris. Jeg har godt set billedet fra nogle de dyre projektorer, og ja, de er bedre, men det vigtigste er jo at man er tilfreds, og det er jeg.

Vijnana: Jeg havde malet inden at jeg satte lærred op, havde rigtigt mange overvejelser mht farve både på vægge og lærredsvæg, men jeg er nu helt sikker på nu at sort var det helt rigtige valg. Det giver ro omkring billedet og ikke er noget der forstyrrer billedet. Rent æstetisk syntes vi også det ser ret godt ud nu hvor det er blevet færdig og giver en god kontrast til de grå vægge, selvom vi var lidt betænkelige inden vi malede.

Mht gardiner, har jeg købt mørklægnings rullegardiner fra IKEA, ja de er helt tætte, men selvfølgelig ikke lags kanterne. Rullegardinerne sidder helt inde ved vinduet, men det er planen at der også skal rigtige mørklægnings gardiner i stof foran selve vinduet (Stoffet er købt), så de sidste stråler bliver holdt tilbage. (skal desuden også et gardin op for indgangsdøren fra trapperum som er en glasdør.

Da jeg pt. primært har brugt biografen i aftentimerne i denne mørke tid, har der jo ikke været problemer med lys. Projektoren er også ret lysstærk, så lidt lys er ok, men billedet er absolut bedst når der er helt mørklagt.


Redigeret af jonit - 08-Februar-2014 kl. 15:16
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vijnana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 13:44
Ser rigtig godt ud. Har du bemærket hvor meget det betyder at du har valgt den helt rigtige vægfarve omkring lærredet?
Er dine gardiner fuldstændig lystætte - eller hvordan?

Tillykke med projektet
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 13:35
Kon?



Arj, det ser fint ud En dag må du have en lidt mere svedig projektor, til det der ellers så fine setup.
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 13:30
Så kom der lidt updates og friske fotos. 

Redigeret af jonit - 08-Februar-2014 kl. 13:38
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu