recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En helt nede i kælderen bio...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En helt nede i kælderen bio...

 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 08:49
fine billeder.. dampspærren i etageadskillelsen skulle vidst ikke være benyttet dog.
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 09:57
Hvad er det for nogle lamper du har på væggene? synes ikke jeg kan finde dem nogle steder.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af Hanien Hanien skrev:

Hvad er det for nogle lamper du har på væggene? synes ikke jeg kan finde dem nogle steder.


Der står det er Philips Hue lampet under et af billederne.
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hanien Hanien skrev:

Hvad er det for nogle lamper du har på væggene? synes ikke jeg kan finde dem nogle steder.


Der står det er Philips Hue lampet under et af billederne.


Så langt var jeg også kommet - men det eneste der ligner de lamper på en google søgning er billederne fra denne tråd.
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

fine billeder.. dampspærren i etageadskillelsen skulle vidst ikke være benyttet dog.


Hvorfor ikke? Der sad også en under profilbrædderne som sad der før? Den gør vel igen skade?
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Hanien Hanien skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hanien Hanien skrev:

Hvad er det for nogle lamper du har på væggene? synes ikke jeg kan finde dem nogle steder.


Der står det er Philips Hue lampet under et af billederne.


Så langt var jeg også kommet - men det eneste der ligner de lamper på en google søgning er billederne fra denne tråd.


Ja det er en Phillips væglampe (ved ikke hvad modellen hedder) som jeg har sat Phillips hue pærer i.

De er købt i Silvan på tilbud til 50 kr. stk. (tror det var et restmarked. Så om du kan få dem stadig, ved jeg ikke.

Redigeret af jonit - 20-Oktober-2014 kl. 13:57
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 14:53
Hvordan er lyden imellem stueetage og kælder ? Har selv været igennem lignende operation, dog med isolering og 2 lag imellem remmene. Og derpå samme troldtektplader. Men jeg synes det er svært at få dæmpet gennemtrængningen af lyd fra kælderbio og op til stueetagen.
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 15:05
Jeg tror heller ikke dampspærren er nødvendig, da den varme luft fra kælderen ikke støder på kold flade opefter. Men der sker ikke noget ved at den er der.
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af Kimosabe Kimosabe skrev:

Jeg tror heller ikke dampspærren er nødvendig, da den varme luft fra kælderen ikke støder på kold flade opefter. Men der sker ikke noget ved at den er der.


Nu er den der, og bliver der...
Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 16:10
Ja det kan jeg godt forstå :-) ellers en super lækker bio du har fået dig lavet !
Til top
jonit Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af Kimosabe Kimosabe skrev:

Hvordan er lyden imellem stueetage og kælder ? Har selv været igennem lignende operation, dog med isolering og 2 lag imellem remmene. Og derpå samme troldtektplader. Men jeg synes det er svært at få dæmpet gennemtrængningen af lyd fra kælderbio og op til stueetagen.

Ja før var der profilbrædder og alt lyd gik lige igennem. Nu kan vi se film i kælderen med moderat lydstyrke og det høres ikke, kun bassen når der er action på. Ved lidt højere lydstyrker som man gerne vil have når det er actionfilm, kan det høres ovenpå i stuen uden at være alt for generende, men bassen rumler igennem. Når jeg så lige giver den en ekstra tand på volumen, og det gør jeg jo gerne ind imellem, så kommer fruen i huset straks flyvende ind af døren, og så kan jeg jo lige bede om en kop kaffe samtidig :-)

Men ofte er det ikke et problem, da soveværelserne i huset ligger i den anden ende af huset og så kan jeg jo bare vente til de sene timer, her generer det slet ikke nogen, for det kan ikke høres i den anden ende af huset.

Jeg er sikker på at det kunne gøres endnu bedre, men løsningen virker ok, og langt bedre en profilbrædderne, men vi kunne sikkert opnå mere med flere lag gips, flydende loft osv. men det koster jo alt sammen, løsningen er et kompromis.


Jonit... , Se mere her...
Min Bio
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2014 kl. 20:46
Lyder som nogenlunde samme effekt vi har fået. Har desværre bare børne og soveværelse ovenpå...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu