recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intel NUC D54250WYK "lagger"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Intel NUC D54250WYK "lagger"

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Intel NUC D54250WYK "lagger"
    Sendt: 01-Marts-2014 kl. 14:07
Lag problemerne er nu væk efter installering af Windows 8.1
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2014 kl. 21:50
Tror jeg vil prøve med en frisk installering af Windows 8.1. Det har rigtig mange gode erfaringer med sammen med XBMC kan jeg læse rundt omkring...
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2014 kl. 13:10
Det er ikke i XBMC jeg har problemer længere... Det er lag ved afspilning af video på nettet, f.eks. youtube...

Men ja, det er indstillet i XBMC
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2014 kl. 13:00
Har du indstillet refresh rate i xbmc?
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2014 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Sander.H Sander.H skrev:

Nu skriver du "lagger", men mener du "tearing"?

Jeg havde intet lag, men masser af tearing indtil jeg accepterede "Automatically run WinSAT and enable the Windows Aero desktop theme" ved installation af Intel's HD Graphics driver.
Nej jeg mener lagging... Altså video "hakker"
Til top
Sander.H Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Februar-2014
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sander.H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2014 kl. 11:42
Nu skriver du "lagger", men mener du "tearing"?

Jeg havde intet lag, men masser af tearing indtil jeg accepterede "Automatically run WinSAT and enable the Windows Aero desktop theme" ved installation af Intel's HD Graphics driver.
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 19:57
Ja det mener jeg bestemt... Jeg er dog ikke 100% sikker...

Redigeret af Mads Sørensen - 10-Februar-2014 kl. 20:54
Til top
Kennethxyz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kennethxyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 12:35
I XBMC prøvede du så at slå HW ACC til?
Sony KDL-55AF8
Sony Playstation 5
Mac Mini
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Blev Youtube lagget fjernet?
Det blev forbedret efter jeg tildelte 1 GB ram til grafikkortet, men der er stadig lidt lag...

Dette er en typisk "placebo" effekt. Du kan ikke opnå en forbedring

Det har ingen betydning for ydelsen at sætte flere RAM til grafikkort i en NUC, for den indstilling i BIOS er kun en nedre grænse.

Så hvis den er indstillet til f.eks. 128mb, så er det bare minimum den bruger men vil selv "skrue" op til 1 GB hvis det skal bruges..

Jeg skriver placebo fordi at mange sidder og piller ved alt, og syntes at det giver en bedre ydelse uden at gøre det.

Det vil heller ikke have betydning om du bruger begge grafikporte.

Jeg har selv en NUC og der er intet "lag" i noget, men det kræver den installeres ( med windows ) ordenligt.

Så du bliver nok nød til at starte forfra
Jeg ved godt at det er minimum, og det står også tydeligt i BIOS, men det hjælper... Så kan du kalde det placebo hvis du vil. Jeg kan tydeligt se forskel.

Hvem siger at det vil have betydning at bruge begge grafikporte mht. lag?

Hvordan kan den installeres mere "ordentligt" end jeg allerede har gjort???
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Blev Youtube lagget fjernet?
Det blev forbedret efter jeg tildelte 1 GB ram til grafikkortet, men der er stadig lidt lag...

Dette er en typisk "placebo" effekt. Du kan ikke opnå en forbedring

Det har ingen betydning for ydelsen at sætte flere RAM til grafikkort i en NUC, for den indstilling i BIOS er kun en nedre grænse.

Så hvis den er indstillet til f.eks. 128mb, så er det bare minimum den bruger men vil selv "skrue" op til 1 GB hvis det skal bruges..

Jeg skriver placebo fordi at mange sidder og piller ved alt, og syntes at det giver en bedre ydelse uden at gøre det.

Det vil heller ikke have betydning om du bruger begge grafikporte.

Jeg har selv en NUC og der er intet "lag" i noget, men det kræver den installeres ( med windows ) ordenligt.

Så du bliver nok nød til at starte forfra
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2014 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Har den ikke mini hdmi da?
Den har begge dele, men hvis du læser længere tilbage, ønskes der at benytte begge porte.
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Har den ikke mini hdmi da?
Jo
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu