recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Soundbar?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Soundbar?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Fuller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2007
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken Soundbar?
    Sendt: 12-Februar-2014 kl. 19:24
Hej Recordere :) 

Har prøvet at søge lidt herinde, og er stadig i tvivl..

Kan læse mig til at Sonos Playbar har RIGTIG god lyd, især hvis man lige krydre den med en bass :) Plus den er smart til lige at høre musik med over fra telefonen :)

Men kan læse at der ikke er ordentlige tilslutning i den, den mangler HDMI?

Men hvad er der så af alternativer? Jeg står og vil skifte mit harman kardon hkts 20bq ud med noget hvor jeg er fri for ledninger :) 

Det skal primært bruges til film, men høre ikke vildt højt da jeg bor i en mega lydt lejlighed. Men det skal kunne spille ordentligt :)

Har en Pioneer forstærker, men overvejer at skifte det hele hvis det er.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 20:31
Du kan spørge dig selv om du har brug for hdmi tilslutning ?
Til top
Fuller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2007
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 20:48
Kan man få ordentligt lyd signaler igennem de andre ?? :) Men okay, det kan de måske ikke afspille alligevel? :) DTS HD MD eller hvad det nu hedder :)

Men har du nogle foreslag til en god soundbar? :)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 21:38
Er selv bruger af playbar og sub.

DTS HD er ikke noget man får glæde af i en soundbar.   .   Men det kan være nogle udfordringer med dolby digital alt efter tv
Til top
Fuller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2007
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 16:47
Hansie, hvilken bruger du?? :) Sonos playbar eller?

Jeg regner med den skal sættes igennem via min forstærker.. ? Har en Pioneer med Arc indgang i, og mit TV har Arc udgang. 

Lige pt tænder forstærker når jeg tænder tv'et og lyden køre altid igennem mit surround sæt, hvilket jeg gerne vil have at det forbliver sådan, altså så bare med en soundbar istedet for :) Kan man godt det med andre indgange end HDMI?? :)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2014 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Fuller Fuller skrev:


Lige pt tænder forstærker når jeg tænder tv'et og lyden køre altid igennem mit surround sæt, hvilket jeg gerne vil have at det forbliver sådan, altså så bare med en soundbar istedet for :) Kan man godt det med andre indgange end HDMI?? :)
 
 En soundbar bruges til TVet og IKKE via en Reciver.
 
 Har Soundbar og Reciver, men de bruges hver for sig, Soundbar bruges til TV i almindelighed, og SR bruges til film.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Fuller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2007
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 22:23
Hej igen nu har jeg fundet 2 som jeg kunne være interesseret i! :)

http://www.philips.com.sg/c/soundbars/3d-blu-ray-wireless-subwoofer-built-in-wifi-htb5150kd_98/prd/

og 

http://dk.jbl.com/jbl_product_detail_dk/cinema-sb400.html

Det gode ved Philips'en er at den har bluray, Smart TV og lign indbygget og docking station.

Men syntes jeg kan læse mig til at JBL'en har bedre lyd? 

Nogen som har en af disse 2 ? 
Til top
Fuller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2007
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 19:52
Så købte jeg mig en JBL SB400

Noget jeg undre mig over er at jeg ikke kan skrue op og ned via min fjernbetjening (tv remote) ligesom jeg kunne da jeg havde min Pioneer VSX521 ?

Jeg har sat tv'et til i Arc indgangen? Burde det ikke være det eller?  Eller er det noget helt andet som har indflydning på det?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 21:19

CEC.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Fuller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2007
Status: Offline
Point: 106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 18:52
Det skal da sikkert nok passe.. Kan se det havde min gamle, men anede ikke hvad det var, troede det var ARC kanalen som gjorde dette muligt, øv bøv :( Det har den soundbar helt sikkert ikke så :(

Nåh, må jeg lige vende mig til så, kunne de forskellige kanaler da ikke bare have samme volumen så.. Hvis man skifter fra TV2 til kanal 5 får man jo et kæmpe chok! Tv2 er lav, kanal 5 mega høj (samt andre)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 20:24

Klart, det er jo forskellige formater, DD er altid lavere end PCM.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 07:41

Tilpasning til tv'ets fjernbetjening

Cinema SB400 leveres med en fjernbetjening på størrelsemed et kreditkort, som kan ”lære” din eksisterende fjernbetjenings IR-kode(infrarøde kode) til regulering af lydstyrken. Du kanbogstavelig talt styre soundbaren og tv'ets lydstyrke med den sammefjernbetjening.

MvH Daniel
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu