recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beosound Essence.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beosound Essence.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
AsD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2014
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AsD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beosound Essence.
    Sendt: 14-Februar-2014 kl. 15:01
Jeg har forelsket mig lidt i nedenstående:-P
Meen. Kan det sættes op på et almindeligt anlæg eller skal det være B&O? Beklager hvis det er et dumt spørgsmål, men jeg har aldrig "pillet" ved et sæt B&O så aner absolut intet om det:-P


http://m.bang-olufsen.com/en/beosound-essence
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 15:19
 
 Der står som der kan læses om systemet:

Unleashing great sound is now as easy as flicking a light switch. You don’t even need your phone. Simply connect the BeoSound Essence to any Bang & Olufsen active speakers and start playing the music where you left off last time, with just one touch.

BeoSound Essence consists of two components:A remote and a hideaway box. Add any Bang & Olufsen active speakers for a truly groundbreaking experience.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
AsD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2014
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AsD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 15:49
Har læst det. Men der står jo altså ikke noget med hensyn til om systemet også virker med andre anlæg. Det er da ren logik at de giver B&O højtalere som eksempel. Men kan det sluttes til andre?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 19:24
Det kan vel tilsluttes aktive højttalere generelt via en converter og dermed også et anlæg hvis du ønsker det. Men hvorfor ønsker du det?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
AsD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2014
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AsD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2014 kl. 10:33
Det var lidt det jeg håbede på nemlig. Men i så fald hvordan gør man så det?

Jeg kan godt lide ideen om at der bare sidder sådan en fætter der på væggen under mine kontakter så man bare kan trykke på den og pling så er der musik :) I køkken/ spisestue tror jeg at jeg ville få meget glæde af at det er så simpelt bare at tænde. 
Jeg er bedøvende ligeglad med at det er B&O :p Faktisk ville jeg ligefrem foretrække at det ikke er. Men jeg kender ikke umiddelbart andre løsninger der er ligeså simple.


Redigeret af AsD - 15-Februar-2014 kl. 10:35
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2014 kl. 11:46
Tilslutningerne kræver, at du får fat på nogle custom powerlink-kabler, som har phono-bøsninger i den anden ende, men dem kan du få hos AV-connection. Derefter burde det være en smal sag at smide det videre til enten et anlæg eller andre aktive højttalere end B&Os.

Vær dog OBS på, at det jo er et volumenreguleret linjeoutput du får (dvs. uden forstærkning, men blot med mulig dæmpning), så den forstærker du sætter sammen med det definerer max-volumen og så kan du så kun skrue ned med Essense - ikke længere op - uden at skulle have fat i remoten til anlægget.

Redigeret af Torben Rasmussen - 15-Februar-2014 kl. 11:46
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
AsD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2014
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AsD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2014 kl. 14:54
Fedt nok :) Mange tak for info :) Havde overhovedet ikke tænkt på det du siger med volumen. Men faktisk er det også på sin vis helt perfekt. Så slipper jeg eksempelvis for små pilfingre der jorden den op på max bare for at finde ud af hvad de nye dimser er til ;) Men hvordan gør jeg så med trigger til forstærkeren? Det kan måske ikke lade sig gøre?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2014 kl. 15:01
Der er triggerstrøm i Powerlink, men har en forstærker normalvist trigger IND? De plejer vel kun at have udgange. Så nej, du kan ikke umiddelbart tænde forstærkeren med Essense. På et sæt Beolab er det ikke et problem, da de netop lytter efter trigger ind, men de er jo skabt til det.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
AsD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2014
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AsD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2014 kl. 16:11
Det er en Nad C275 effektforstærker. Så den har 12v trigger in.
Til top
AsD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2014
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AsD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2014 kl. 16:37
Er det sådan noget her vi er ude i? http://www.av-connection.dk/?PGr=1760&ML=328
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2014 kl. 17:11
Ja, det er noget i den stil. Du skriver dog at det er 12 V in og der kommer kun 5 V ud af Essense. Så du skal have step-Down modstanden af vil jeg gætte på.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
AsD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2014
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AsD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2014 kl. 17:44
Tror du så det vil virke? Man kan vel ikke gøre noget andet fikst?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu