recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kasseres eller fikses?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kasseres eller fikses?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér okaare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kasseres eller fikses?
    Sendt: 23-Februar-2014 kl. 09:46
Jeg har en ca. 6 år gammel Blu ray afspiller, Samsung BD-P1500, som vel i tidens løb har afspillet 50 film - ikke meget mere. Nu fryser/stopper den pludselig efter måske 5 min eller 15 min spilletid. Har læst at en DVD rense disc måske kan afhjælpe problemet. Er der nogen her i forummet, som har erfaringer på området? Anvender seneste firmware fra Samsung
mvh

PS: Hvad betyder egentlig HDMI 1EA vs. ren angivelse af HDMI ?



Redigeret af okaare - 23-Februar-2014 kl. 10:05
Til top
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér okaare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 15:20
Ved gud i himmelen, det hjalp, da jeg anvendte en rense DVD. Har nu kørt en blu-ray film helt igennem uden nogen frysning. Det har jeg ikke kunnet før rensningen, selvom jeg har forsøgt 117 gange. Bare til orientering, hvis der en dag sidder en eller anden med samme problem som jeg.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 16:31
Kan du linke til dvden?

Plejer at bruge en klud.

Men det er da noget nemmere med en rense dvd.
Til top
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér okaare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 21:24
Hvad mener du med linke til DVD'en. Den isættes jo bare og begynder efterfølgende at køre, og på skærmen kan man følge med i processen med en slags tæller, men det var måske ikke det, du mente?
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2011
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2014 kl. 21:36
Man kan købe sådan en rense dvd flere steder, har bl.a. set dem i bilka ;)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 07:11
Oprindeligt skrevet af okaare okaare skrev:

Hvad mener du med linke til DVD'en. Den isættes jo bare og begynder efterfølgende at køre, og på skærmen kan man følge med i processen med en slags tæller, men det var måske ikke det, du mente?
Hæ hæ.....
 
Det var sådan et link:
 
 
Der findes jo forskellige typer.SmileSmileSmile
Til top
Molotow Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Molotow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 09:18
Wauv. Har altid troet at disse rense diske, til enten Dvd/BluRay eller CD var en "legende"..

Har aldrig før hørt om, at de rent faktisk virkede...
B&O BeoVision 8-40,B&O BeoSound 1,B&O BeoSound 9000 + Airport Express
B&O MX7000,Apple TV3
Tvix N1, Qnap NAS TS409Pro
Panasonic DVD
Til top
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér okaare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 09:19
Sorry, jeg havde nok fået et glas rødvin for meget i går aftes. Her er den endda prisbillige DVD, jeg anvendte med succes:
http://www.gamebits.dk/shop/dvd-cd-lens-220p.html
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 09:30
Det skal helt sikkert prøves næste gang.
 
Bare det at man slipper for afmontere og skrue låget af.SmileSmileSmile


Redigeret af Mufti - 26-Februar-2014 kl. 09:31
Til top
henrik-d Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrik-d Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2014 kl. 14:24
[QUOTE=okaare]Sorry, jeg havde nok fået et glas rødvin for meget i går aftes. Her er den endda prisbillige DVD, jeg anvendte med succes:
http://www.gamebits.dk/shop/dvd-cd-lens-220p.html[/QUOTE]
 
Måske et dumt spørgsmål men når det nu er til en Blu-Ray afspiller skal der så ikke stå at den også kan bruges til Blu-Ray? Jeg kan nemlig ikke se at det står nævnt nogle steder i produktbeskrivelsen.
Vh Henrik
Til top
okaare Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 269
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér okaare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2014 kl. 14:43
Om det er et laser-hoved til Blu-Ray eller ikke er i praksis lige meget. DVD'en fungerer som en støvekust,som fjerner eventuelle støvkorn og andet, der hindrer fri passage for laserstrålen. Jeg kunne overhovedet ikke afspille en DVD, forsøgte så med renseskiven og vupti, min Blu-ray afspiller virkede igen og har virket lige siden.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2014 kl. 15:54
 
 Det vil dog ikke altid virke, det er bedst at rense manuelt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu