recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aktivere iPhone 5 med låst simkort?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Aktivere iPhone 5 med låst simkort?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Aktivere iPhone 5 med låst simkort?
    Sendt: 27-Februar-2014 kl. 11:16
Hej,

Jeg har fået en gammel iPhone 5 og har gendannet den så den er som ny.

Derefter bestilte jeg et nyt sim-kort fra OiSTER som passer til iPhone 5.

Så sætter jeg sim-kortet i telefonen og vil starte den. Nu kan jeg så ikke få lov til at aktivere den, pga. det simkort jeg har fået fra OiSTER er låst med en pinkode. Selvom jeg kan indtaste pinkoden under setup af telefonen siger den at telefonen ikke kan aktiveres og jeg skal indsætte et simkort uden pinkode for at kunne aktivere telefonen, men det kan jeg jo ligesom ikke?

Jeg kan heller ikke få lov til at akviere den igennem iTunes.

Nogle der ved hvad jeg kan gøre? OiSTERs kundeservice åbner først senere, men jeg tvivler på de kan fjerne koden fra simkortet for mig.
          
Til top
AnyFellow Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AnyFellow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2014 kl. 12:55
Du sætter simkortet i en anden telefon og fjerner pinkode.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2014 kl. 12:59
Med mindre Oyster har været så flinke at levere en adapter med, så passer simkortet jo ikke i ret meget andet end en iPhone 5/5S...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2014 kl. 13:30
Lyder underligt, for da jeg bestilte en ny 5s (direkte fra Apple) bestilte jeg samtidig et nyt simkort fra Oister, da mit gamle micro selvfølgelig ikke passede. Der var ingen problemer som overstående. Og der er jo pin kode på kortet fra starten..
Måske er det den brugte iphone der er simlåst?
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2014 kl. 13:41
Den brugte iPhone skulle ikke ret gerne være sim-låst, så har den gjort det af sig selv.

Og jeg kan ikke bare lige sætte simkortet i en anden telefon, da jeg ikke har en -.-


          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2014 kl. 14:25
Du kan tjekke telefonen her, hvis du kan komme til at se IMEI nummeret:





Redigeret af Brixen - 27-Februar-2014 kl. 14:27
Venlig hilsen
KB
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2014 kl. 14:31
Jeg aktiverer iPhones hele tiden med simkort hvor der er pinkode på, blot ved at indtaste pinkoden og derved låse simkortet op under installationen. 

Det er ikke det der er problemet, men formentlig at simkortet ikke er aktivt endnu, og du ikke har tilsluttet noget wifi der istedet kan skabe en netværks forbindelse. Forbind til et wifi netværk under opsætningen, så skulle du kunne aktivere. 






Redigeret af spawn - 27-Februar-2014 kl. 14:32
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2014 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Jeg aktiverer iPhones hele tiden med simkort hvor der er pinkode på, blot ved at indtaste pinkoden og derved låse simkortet op under installationen. 

Det er ikke det der er problemet, men formentlig at simkortet ikke er aktivt endnu, og du ikke har tilsluttet noget wifi der istedet kan skabe en netværks forbindelse. Forbind til et wifi netværk under opsætningen, så skulle du kunne aktivere. 


Tro mig, jeg har oprettet forbindelse til Wi-Fi og internettet virker.
Jeg har også kommet der til hvor at jeg kan indtaste en pin-kode og det gør jeg også, men så står den bare og venter, og venter, og venter, og venter, og til sidst skriver den "ugyldigt sim-kort - indsæt et gyldigt sim-kort uden pin-kode for at aktivere telefonen".

Sim-kortet er aktiveret, det gjorde jeg for 32 timer siden, og mit gamle sim-kort melder også "ingen tjeneste" på den gamle telefon, så ved ikke hvad der er galt.
          
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2014 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Du kan tjekke telefonen her, hvis du kan komme til at se IMEI nummeret:




Jeg kan godt se IMEI nummeret, men hvordan tjekker jeg om den er simlocked? Jeg synes ikke rigtig der står noget om det når jeg skriver det ind.
          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2014 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Du kan tjekke telefonen her, hvis du kan komme til at se IMEI nummeret:




Jeg kan godt se IMEI nummeret, men hvordan tjekker jeg om den er simlocked? Jeg synes ikke rigtig der står noget om det når jeg skriver det ind.

Du skal vist være logget ind. Den grønne knap SIMLOCK & WARRANTY




Redigeret af Brixen - 27-Februar-2014 kl. 14:49
Venlig hilsen
KB
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2014 kl. 14:58
Aha, derfor. Jeg prøver at oprette en bruger.
          
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2014 kl. 18:34
Prøvede igen...

Starter telefonen > Slide to unlock

"Indsæt et gyldigt SIM-kort uden PIN-lås for at aktivere iPhone".

Det siger jeg OK til.

Vælger Dansk
Vælger Danmark som land
Vælger mit Wi-Fi netværk og logger på med kode

"Det kan tage nogle få minutter at aktivere din iPhone"

Jeg venter, venter og venter... Der sker intet...

"iPhone kan ikke aktiveres, fordi aktiveringsserveren er midlertidigt utilgængelig. Prøv at forbinde iPhone til iTunes for at aktivere den eller prøv igen om et par minutter"

Det virker heller ikke igennem iTunes.

iTunes skriver "Det SIM-kort, som der er indsat i denne iPhone, er låst med PIN-kode. Indtast PIN-koden til dit SIM-kort, og slut din iPhone til iTunes igen."

Det gør jeg så. Så skriver iTunes "Desværre, vi kan ikke aktivere din iPhone på nuværende tidspunkt".

Hmm...

          
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu