recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic DMR-BCT83(0)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic DMR-BCT83(0)

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tbl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Marts-2014
Sted: Esbjerg, DK
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic DMR-BCT83(0)
    Sendt: 02-Marts-2014 kl. 09:26
Jeg påtænker at købe en DMR-BCT73 eller 83, som skal tilkobles et Beovision 12-65 / Beosystem 3, og har derfor lige et par spørgsmål, som jeg håber I kan afklare for mig.

- Er det korrekt, at alle funktioner på DMRxxx kan styres via BEO4 fjernbetjeningen?
- Beosystem 3 og DMRxxx skal placeres i et teknikrum væk fra stuen, giver det problemer mht. betjening, udover når jeg skal indsætte en Blu-Ray?
- Kan forstå at der er en tysk model (DMR-BCT830), vil den være en fordel eller ulempe sammen med Beosystem 3? (Den tyske model ser ud til at være betydelig billigere).
- Er der andre harddisk optagere med Blu-Ray 3-D, som vil passe bedre sammen med Beosystem 3?

På forhånd tak.

Mvh Troels.
Til top
molan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-April-2014
Sted: København
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér molan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 10:14
Kender ikke BEO4 og ved ikke hvordan det virker.

Men den tysk model DMR-BCT830, er hardwaremæssigt den samme som den nordiske, men der er nogle få forskelle. Den tyske version, kan indstille til at optage via internettet, det kan den nordiske ikke. Den tyske model har tyske Streaming tjenester, den nordiske har de Danske.

I praksis, er det ligemeget med minder man vil streame fra TV2 film eller SF film (HPO Nordic og Netflix findes ikke på Panasonic produkter).
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af molan molan skrev:

(HBO Nordic og Netflix findes ikke på Panasonic produkter)

Det fungerer da ellers fint på min 830'er (NetFlix)...

Det er bare ikke som default enablet - men NetFlix ligger skam fint på maskinen, og kan aktiveres med en speciel remote control code, som starter den op direkte, dvs. udenom Panasonic'ens interface...

Redigeret af HeartWare - 16-April-2014 kl. 11:34
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
molan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-April-2014
Sted: København
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér molan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 12:04
Jeg kan se at Netflix bare skal downloades via VIERA, så det er jo fint.

Men kan ikke finde HBO Nordic så den er ikke officielt understøttet, men er det muligt alligevel og i så fald hvordan?


Redigeret af molan - 16-April-2014 kl. 12:11
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 13:55
HBO's store problem er at de ikke understøtter særlig mange platforme
Til top
molan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-April-2014
Sted: København
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér molan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 14:08
Ja, det styrer de selv, men jeg bestiller ikke HBO før jeg kan få noget til at virker på mit TV, gider ikke kun at kunne se film/serier på min computer eller tablet.
Til top
KlausJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:


Det er bare ikke som default enablet - men NetFlix ligger skam fint på maskinen, og kan aktiveres med en speciel remote control code, som starter den op direkte, dvs. udenom Panasonic'ens interface...

Hej HeartWare

Kunne du ikke uddybe det med remote control code.
På min 835'er og 820'er hedder det Diga Market (og ikke Vierra) - og her er ingen Netflix.
Men jeg kunne rigtig godt tænke mig at kunne "Netflixe" på min Pana.


Redigeret af KlausJ - 25-April-2014 kl. 12:22
Med venlig hilsen

Klaus Jensen
Til top
KlausJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Det fungerer da ellers fint på min 830'er (NetFlix)...

Det er bare ikke som default enablet - men NetFlix ligger skam fint på maskinen, og kan aktiveres med en speciel remote control code, som starter den op direkte, dvs. udenom Panasonic'ens interface...

Hej HeartWare

Du antyder, at man kan se Netflix på sin Pana - men du vil ikke dele her, hvordan man gør?
Jeg spurgte dig for 9 dage siden, men siden har det været total silence fra dig!
Hvis det er noget, du ved, hvordan man gør, vil du så ikke være venlig at fortælle det til os andre uvidende individer?
Jeg har søgt på Google efter noget med pana og netflix, men de eneste resultater er denne tråd på recordere.dk.

Jeg kan se Netflix på min PS3 (og på min computer), men det ville være dejligt, hvis jeg kunne det på en af mine Pana'er.


Redigeret af KlausJ - 25-April-2014 kl. 12:26
Med venlig hilsen

Klaus Jensen
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af KlausJ KlausJ skrev:

Du antyder, at man kan se Netflix på sin Pana - men du vil ikke dele her, hvordan man gør? Jeg spurgte dig for 9 dage siden, men siden har det været total silence fra dig!

Hvad er det dog for en indstilling at have - at jeg "ikke vil dele"? Bare derfor, så gider jeg ikke fortælle dig det, men blot sige, at du kan søge i forummet efter beskeder fra mig med teksten "Netflix" i, så kan det være, at du selv kan finde det (og det kunne du have gjort for 9 dage siden i stedet for at være sur over, at jeg holder påskeferie)...

Redigeret af HeartWare - 25-April-2014 kl. 17:55
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
KlausJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 20:19
Hej HeartWare.

Du skal da selvfølgelig have lov til at holde påskeferie - så undskyld at jeg rykkede efter et svar.

Men vi to havde en dialog om Dreambox i februar, som du ikke svarede på, så jeg kunne jo tro, at det var det, der skulle til.

I november 2012 skrev vi to også om Netflix på Pana, hvor du skrev om din Acustic Research fjernbetjening. Hvis det er det, du også henviser til i denne tråd, er det jo ikke noget, vi andre kan bruge til noget.
Du skriver, at Netflix "kan aktiveres med en speciel remote control code". Så er jeg jo så naiv at tro, at det er en kode, der bare skal tastes på fjernbetjeningen.

Kan du bekræfte, at det er Acustic Research fjernbetjeningen, der kan få det til at virke? Og ikke noget andet.

Jeg fortsætter bare med at se Netflix på min PS3, men der kunne jo være andre, der ville være glade for at kunne bruge deres Pana BCT-recorder til det. Og det ville jo hjælpe dem, hvis det blev offentiggjort her.
Med venlig hilsen

Klaus Jensen
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 20:47
Nu er jeg jo blevet nysgerrig... Wink Synes bare ikke jeg kan finde noget ang. Netflix og Panasonic remote hack. Har ellers en One4All fjernbetjening der ligger og samler støv.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2014 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af KlausJ KlausJ skrev:

I november 2012 skrev vi to også om Netflix på Pana, hvor du skrev om din Acustic Research fjernbetjening. Hvis det er det, du også henviser til i denne tråd, er det jo ikke noget, vi andre kan bruge til noget.
Hmmm. Hvis én multi-remote har den kode, så er der sikkert også andre, der har. Alternativt kan man jo komme forbi med sin egen multi-remote (en, der kan lære koder), og så "aflæse" min. Koden findes sikkert også derude som en sample man kan loade ind i de mere avancerede multi-remotes.

Med andre ord - jeg vil mene, at det i høj grad er noget "I andre" kan bruge til noget. I stedet for at være i tvivl om det kan lade sig gøre, så ved I, at det med sikkerhed kan lade sig gøre. Det gælder bare om at finde den korrekte remote control og kode...

Oprindeligt skrevet af KlausJ KlausJ skrev:

Kan du bekræfte, at det er Acustic Research fjernbetjeningen, der kan få det til at virke? Og ikke noget andet.
"Ja" til det første. "Aner det ikke" til det andet.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu