recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jack's Bio/stereo - Meridian (Update 15.09.2015)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jack's Bio/stereo - Meridian (Update 15.09.2015)

 Besvar Besvar Side  <12345 15>
Forfatter
Besked
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 16:25
Så er der lagt billeder ind af højttalere i, Jack's Bio/Stereo Setup, på side 1. indlæg nummer 2
Til top
MMJ,75 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: V, Roskile
Status: Offline
Point: 828
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MMJ,75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2014 kl. 00:05
Ser super ud .
Lige som de andre forum du er på    .
Yamaha RX-A3020. - Panasonic TX-P55VT30. - DMP-BDT310. - Soavo-1 Piano Black. - Vienna Waltz Grand. - Energy Veritas 2.0Ci. - Monolith-DF+. - Infinity Cascade 15. - TANNOY REFERENCE. - Squeezebox T.
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2014 kl. 14:14
Så blev der handlet lidt på Black Friday.

Det blev til 18 Blu-Ray film og Stars Wars boksen med alle filmene og Spartacus alle sæsonger ligeledes på Blu-Ray.

En Marantz Consolette + Qed Uplay

Er lidt spændt på denne Airplay højttaler.

En WD 3 TB Green intern harddisk til Dune afspilleren.

2 LED lommelygter

Billeder bliver lagt op senere Thumbs Up

Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2014 kl. 16:26
Bliver helt i godt humør af at se dit setup Smile

Virkeligt fedt grej og så har jeg selv haft sådan en pladespiller Thumbs Up
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

Bliver helt i godt humør af at se dit setup Smile

Virkeligt fedt grej og så har jeg selv haft sådan en pladespiller Thumbs Up


Jo tak, jeg skam også selv godt tilfreds. Der er et par opgraderinger der skal laves, det har dog lange udsigter Smile

Ja, pladespilleren er fin nok men den skal engang skiftes ud, da den ikke er på højde med resten af udstyret.

Først prioriterer jeg en NAS-Server mere fra Qnap til mit musik osv. Meridian har været så venlige at de kun har lavet plugin på udvalgte servere fra Qnap. Det er ikke optimalt.

Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 00:09
Har fået installeret et internt drev på 3TB i Dune HD Base 3D afspilleren med succe'. Det gik forholdsvis nemt. Jeg kan ikke anbefale at der eksponeres til USB stik fra yaDis når der anvendes intern harddisk, det gav lidt problemer. Jeg fik dog forbindelse til den igen, ved både at fjerne USB stik og den interne harddisk efter at have taget hovedafbryderen bagpå. Startede op og satte den i standby indsatte harddisk og lavede en ny eksponering til den interne harddisk.

Lidt info omkring at sætte internt drev i Dune Base HD 3D:

Jeg fik det op at køre til aften, så der skal lige testes og nørdes lidt mere før jeg kan give grønt lys for denne fremgangsmåde virker. Jeg har desuden et NAS-Server jeg har koblet til gennem SMB.

Hvis andre lejer med ideen til intern harddisk skal der vælges et drev der ikke generer meget varme.

Jeg anvender selv en WD Green 3TB. Lavt strømforbrug, lav drift temperatur og til at komme til for penge.

Skrev på en på et engelsk forum, han havde haft held med 4TB som han formaterede til NTFS på computeren. Ved dog ikke om han havde styr på om Dunen så den som en 3TB harddisk eller 4TB harddisk.

Læste os på en side, at den understøttede op til 3TB som der kunne købes installeret. Dyre 800 kr. ekstra for at de sætter et drev i og formaterer det til NTSF i afspilleren.

Den interne harddisk sættes i mens afspilleren er i hovedmenu. Harddisken dukker op, der trykkes på enter og vælges formater til NTSF.

Anbefales at eksponere til det interne drev.



Redigeret af JackD84 - 02-December-2014 kl. 00:12
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2014 kl. 14:10
Marantz Consolette leveret tilbage. Virkede ikke efter hensigten.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2014 kl. 14:41
undskyld jeg spørger Jack, hvorfor leverede du din Marantz tilbage..

Jeg var ved at købe en A2 B&O til konen, og købte denne Marantz på tilbud hos Hififreaks.

Omend den lige skulle have hevet MAX volumen ned, så synes jeg faktisk den spiller ok af en 2200kr´s dock (har den nogensinde været 7-8 k værd.. NEJ) den er 100% stabil på wifi, og airplay, og netradio funker bare..

eneste problem var jeg slog wifi tingen fra i sleep, da den var lun og brugte 7.5watt i standby, nu bruger den 0.1 watt og er kold..

Jeg er bare nysgerrig om du har nogle oplevelser, som jeg skal have tjekket efter..

Dog er det kun en dock til børneværelset konen bruger, når hun sidder derinde.
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2014 kl. 21:03
Den kunne ikke betjenes via deres app, jeg var nødsaget til at bruge fjernebetjeningen. Det var egentlig hoved årsagen. Jeg fandt dog en smart løsning at afspille i programmet foobar gennem Apple TV til Consoletten. Kvaliteten er i top. Jeg ville også gerne have haft mulighed for at afspille flac filer fra min NA's server. Fandt kun løsningen beskrevet ovenfor udover gennem USB stik. Måske har jeg ikke læst ordentligt på lektionen.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2014 kl. 21:46
det var da wierd...

deres App kører vi fint på... dog fungere den bedst til netradio / styring af Internet radio.

dog synes jeg Airplay er lettere, jeg har ikke leget med aflæsning af FLAC fra netværk, prøvede formaterne på USB fungerede fint..

Afspilleren blev også 100x bedre efter update.

Men okay omend den skulle være higher end, så ser jeg ikke meget værdi i flacfiler i den, konen bruger normalt spotify... og netradio.

jeg var bare lidt chokeret første gang hun lige gav den halv volumen i airplay det var der jeg bestemte mig for at låse volumen VÆSENTLIGT lavere, den kan godt nok overspille sine enheder, slår heldigvis fra.

Ikke køn, synd de ikke havde den i hvid, men må indrømme jeg har faktisk vænnet mig til udseendet... men forstår dig da godt, det er ikke en "sonos" oplevelse, i navigering af filer. men prøvede en A2 som folk roser til skyerne side by side, og den spiller godt nok vagt i forhold til Marentzen.
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2014 kl. 01:46
Ja, underligt. Det med App'en. Læste flere på nettet. En hel del havde problemer med det. Når jeg skiftede på fjernbetjeningen, skiftede den i app'en. Den kunne bare ikke betjenes via app. Firmware opdateringen ville den heller ikke installere. Den blev sat i gang men kom aldrig videre, prøvede talrige gange og lod den stå i lang tid. Meget længere end den halve time, de skriver det tager.

Ja, jeg fik den i hvid. Jeg synes nu ik den var grim i hvid som jeg fik den bestilt i. Lidt sjovt design, men som du siger vender man sig til det, jeg synes især det buede træ på bagsiden var flot og i en lækker finish.

Til 2300 kr. synes jeg er en fair pris. Super du er tilfreds med den😀

Jeg har en ældre Boose Roomate der er fint til at tage med sig, i sommerhus osv. og er mere praktisk i størrelse. Det største minus er den ikke er trådløs, men en Bluetooth enhed kan jo købes.
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2014 kl. 00:20
Jeg købte en PS4 i Bilka til 2500 kr. Det må jeg sige der er en god pris Thumbs Up

Watch Dogs fik jeg i speciel edition til 269 kr. i Elgiganten.

Jeg havde egentlig forventet at der var et større spring fra PS3 til PS4 grafik mæssig. Mon ikke dette gradvist bliver bedre, som vi så ved PS3, når de får styr på at udnytte dens potentiale fuldt ud.

En ting jeg undrer mig over er at, Sony, ikke har valgt at jorde konsollen, for at minimere støj.  Det er simpelthen at sprænge over hvor gærdet er lavest, Sony.

Hvis der ses bort fra disse ting, synes jeg nu alligevel det er et godt produkt. Pris kontra ydelse er høj, man får ikke meget PC for de penge.

Det nye interface fungerer ret godt og virker gennemtænkt ved første øjekast. Kontrolleren dertil er også ret lækker og ligger desuden godt i hånden.

Det er alt i alt et fedt produkt, som jeg er spændt på hvad det har at byde på i fremover. Big smile


Redigeret af JackD84 - 24-December-2014 kl. 00:25
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu