recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming fra Synology NAS (nok engang...)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming fra Synology NAS (nok engang...)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kam15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kam15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming fra Synology NAS (nok engang...)
    Sendt: 15-Marts-2014 kl. 17:57
Jeg ved godt, at det her er et emne, der er behandlet indgående... men uanset hvor og hvor meget jeg googler mv., så kan jeg simpelthen ikke finde nogen "nem løsning" på det her...

Jeg har et styk Synology DS212+
2 styk LG smart TV
1 styk B&O Beovision 10 (+Boxee-box, hvis det har noget at sige)
AppleTV (tilsluttet B&O) 
Ipad.

Hvordan er det lige, jeg laver en nem og simpel opsætning, så jeg kan lægge mine film (DVD og BlueRay) ind på min NAS, og afspille dem via ovenstående enheder - dels inden for hjemmets 4 vægge - og dels når jeg overnatter på hotel rundt i landet.....

Altså:
Hvordan ripper jeg fra skiver til NAS - jeg har købt og betalt en DVDFAB - jeg kan forstå, at der findes flere metoder at rippe på - dels "ISO", "MakeMKV", "VOB", "Kopi" mmm..... - men hvad er det lige, der er forskellen - hvorfor skal jeg vælge den ene frem for den anden - hvad er godt og skidt ved de enkelte... ? jeg ønsker bare helt simpelt at kunne "klikke mig hen" til en film - og så afspille den (om det er inkl. alle trailere, forskellige "menu-set-up-muligheder" mmm. er fuldstændigt ligegyldigt... jeg har bare brug for at kunne se en film - og det er et must, at der kan komme undertekster med ud...

Har det noget at sige, at jeg ønsker at afspille på forskellige enheder - altså "Smart TV", "ikke-smart-tv", "IPAD" - skal filmene rippes i forskellige formater ? - og betyder det fx. at jeg skal rippe den samme film flere gange, og lagre dem forskellige steder - eller er der et set-up, der gør, at jeg kan tilgå den samme film fra flere forskellige typer af enheder.

På min NAS har jeg installeret en pakke, der hedder "Plex Media Server" - og den har jeg været ved at rode lidt med.. og nu vises denne pludselig på mine LG-tv... og jeg kan se oversigten over de film, jeg har rippet dertil... men det er ikke lykkedes mig fuldt ud at kunne afspille fornuftigt... - det ser fx. ud som om én film ligger i flere "kontinuerlige moduler.." - men det lader ikke til, at systemet selv fortsætter med "modul 2", når den er færdig med "modul 1", for VOB-film hvert fald ser det ikke ud til, at undertekster kommer med ud.

på min IPAD har jeg selvfølgelig installeret en APP der hedder DS Video - og jeg kan sådan set også god se "film-lager oversigten" - men når jeg så fx. prøver at afspille en film er der ingen lyd på.. (og stadig ingen undertekster...) (når man trykker "afspil" starter automatisk en "afspiller" op, der hedder "Oplayer"..... - nogle film vises ok (men altså uden lyd og uden tekst) andre starter Oplayer'en op... men den står bare og tæller procenter op... og kommer ikke videre... jeg har lidt på fornemmelsen, at VOB filer starter op (dog uden lyd mv.), mens ISO filer ikke gør... (men bemærk begge slags vises fint i "oversigten" i DS Video-app'en)

Jeg er simpelthen ved at blive fuldstændig frustreret over det her... jeg kan jo se, at der er masser, masser som mig, der har samme behov... men jeg kan simpelthen ikke se, om der er nogen, der har fundet "de vises sten..." - og altså har fundet en nem og simpel og brugbar løsning, der er lige til at gå til....

Jeg kan leve med (begrænset) tab af kvalitet i ripningen, men jeg kan ikke leve med, at jeg skal tilslutte en PC el.l. til fjernsyn.

Er der nogen, der kan hjælpe lidt på vej ??

pfh tak





Til top
kam15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kam15 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2014 kl. 20:17
Fandt i øvrigt lige ud af, at min Sony Blue-Ray-afspiller (tilknyttet B&SO-fjernsynet) den kan faktisk "se" den dersens "plex..." på min NAS... Den kan hvert fald se mapperne....men kan ikke se de enkelte film-filer....

Hmmmmmm... ?????
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2014 kl. 20:41
Makemkv til -->  Mkv, så kan de afspilles på Boxee box og LG smart tv(Er ikke sikker på hvilke formater tvet afspiller)
Dvdfab -->  mp4, så kan ipad, apple tv, og boxee afspille

Personligt synes jeg mkv er bedst.

Plex fra synology kan ikke transcode 1080p
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2014 kl. 00:37
Altså jeg har bare oprettet mapper på min Synology Server, f.eks
Tegnefilm
Danske Film
 
osv, og på min boxee box hsr jeg bare tilføjet serveren ved at søge efter network shares, og indtastet ip og mappenavnet, og så kan jeg vælge film.
 
Jeg har rippet mine film i iso format, men jeg kan forstå at Boxee Box også æder BluRay format.
 
på min synology har jeg aktiveret Windows-filservice og jeg har ikke installeret noget til at streame med, det kører over Lan netværk.
 
Det virker med XBMC, og Boxee Boxen.
 
Håber det kan hjælpe lidt.
//Guldhammer
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu