recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stik på netværks-kabel montering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stik på netværks-kabel montering

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stik på netværks-kabel montering
    Sendt: 20-Marts-2014 kl. 09:48
Efter fremragende hjælp igår i anden tråd, bestilte jeg mig 15 meter løs netværkskabel og løse stik til.
Dertil købte jeg en tang også.

Da jeg aldrig har rodet med sådan noget søger jeg en guide for dummies til at samle det korrekt.

Jeg købte følgende:

Cat 6 FTP Netværkskabel.

RJ45 Modularstik til Solid Cat 6 STP kabel - Under varebeskrivelse, står der at stikne også passer til FTP.

ang til RJ45 (8/8) kabel og modularstik.


Mange tak for hjælpen:)



Redigeret af Bromberg5 - 20-Marts-2014 kl. 09:52
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2014 kl. 10:41
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2014 kl. 10:44
Venlig hilsen
KB
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2014 kl. 11:28
1000 tak.. Det ser ud til det kan lade sig gøre for en nybegynder som mig:-).
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2014 kl. 12:34
For sikkerhedens skyld, skal jeg lige forhøre mig ud fra den her guide:

http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/patchkabel.php

Da det er fra Fiberbox til TimeCapsule, så skal jeg vel ikke bruge et krydset kabel? Det husker jeg som værende kun i brug til forbindelse imellem 2 computer ex.

Ift guiden siger den at det er lige gyldigt om man vælger 568A eller 568B ved et LIGE KABEL.

Det skal jeg bare lige sikre mig er korrekt og hvilke bør laves, hvis det gør en forskel?
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2014 kl. 12:49
nu har jeg ikke lige kigget på linket, men jeg laver altid 568b, og det virker hver gang...


Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2014 kl. 13:00
Det tror jeg også jeg har fået gjort nu:)..

Kan simpelthen ikke se placeringen i stikkene syntes jeg. Men det var 568B jeg forsøgte mig med:)
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2014 kl. 13:27
Bare du vælger dig en standart (A eller B) og holder fast i den ALLE steder. I diverse dåser er der som regel fine "guides" til hvordan de enkelte par/tråde skal side i forhold til A og B også.

Jeg ved godt at der principielt ikke sker noget ved at blande, det går det bare meget nemmere hvis man lige skal skifte et enkelt stik eller dåse ikke at skulle tjekke hvordan der er kablet i den anden ende.

Jeg har selv altid brugt "B" - det var vidst bare tradition fra min side.

/ask


Redigeret af jacobask - 20-Marts-2014 kl. 13:28
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2014 kl. 18:52
568B er mest brugt, og den bruger jeg altid privat samt på jobbet når jeg laver netværk...
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2014 kl. 22:07
Har også brugt "b"
mvh Christian
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2014 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Da det er fra Fiberbox til TimeCapsule, så skal jeg vel ikke bruge et krydset kabel? Det husker jeg som værende kun i brug til forbindelse imellem 2 computer ex.


Nej, da din FB har en switch indbygget.

Plus næsten alt netværks udstyr i dag supportere Auto MDI-X. Auto MDI-X vil sige at du kan bruge et normalt ethernet kabel i stedet for et cross da de to hosts forhandler sig frem til hvilket to twisted-pairs der skal "krydses".
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2014 kl. 00:53
Så har jeg fået boret, skruet og samlet.
Kablet virker og jeg har nu kablet Mac, receiver og ps4. Det er sgu lækkert.
En test på ps4 sagde 65 download og 38 upload. Det er en 60/60 linje jeg har, eller burde have.
Men havde sikkert alt muligt kørende samtidigt, da jeg satte ps til kablet forbindelse.

Men lækkert er det blevet, så 1000 tak for jeres hjælp:-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu