recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - de optimale mål?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

de optimale mål?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: de optimale mål?
    Sendt: 21-Marts-2014 kl. 21:51
hej alle sammen, lige nu har min biograf i kælderen følgende mål 4,70*3,40 og en højde på 2,20 meter, men jeg skal igang med et nyt projekt i kælderen, jeg har endelig fået et ja til at vælte nogle vægge i min kælder, men inden jeg gør dette vil jeg meget gerne høre om nogle af jer har erfaringer med størrelsen på rummet.

som det ser ud lige nu kan jeg opnå en størrelse på 4,70*7,40. men om disse mål måske er for stort til mit nuværende setup bestående af dali concept hele vejen rundt i 7,1 og en NAD T757 til at trække det. billedet kommer fra en infocus in78 og lærredet er 108 tommer.

jeg er åbne for alle ideer og input, gerne billeder og alt hvad i nu eller kan komme med.


DALI Concept CT centerhøjttaler, DALI Concept 8 front, Dali Concept 2 front high, Dali Concept 6 surround, Dali Concept 1 surround back, 2 Dali Concept sub 12, Marantz sr7007, In-focus in78 projektor
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2014 kl. 21:56
Mit først input må være at spørge om du er sikker på at de vægge du vil vælte ikke er bærende... :0)
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2014 kl. 21:59
de er bærrende:) men det er der styr på. den mur jeg fjerner bliver erstattet er en I metal stolpe som en ingeniør har regnet på skulle kunne holde møjet oppe:)

skulle jo helst ikke have loftet ned over mig når jeg sidder og ser en god film:)


Redigeret af jacobthor91 - 21-Marts-2014 kl. 22:00
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2014 kl. 22:33
Hvor højt vil du spille ? Hvor langt væk fra højtalerne kommer du til at sidde?
Størrelsen er rigtig god.......syntes jeg
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2014 kl. 22:39
Yeh det er sgu en lækker størrelse, men det bliver dyrt at spille op..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2014 kl. 22:50
,


Redigeret af Kampus - 21-Marts-2014 kl. 22:51
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2014 kl. 10:55
det må godt være så højt at det kan mærkes når der sker vilde ting i action film, og det må gerne være så højt at man får gådehud i gyser film, ved ikke hvordan jeg skal forklare hvor højt det skal være ellers, men det skal føles rigtigt:)

det er der jeg er bange for mit nuværende højtaler og avr setup kom til sine kort i et rum af den størrelse, det er jo alligevel 32 kvm det simple sæt skal hamle op med, 
DALI Concept CT centerhøjttaler, DALI Concept 8 front, Dali Concept 2 front high, Dali Concept 6 surround, Dali Concept 1 surround back, 2 Dali Concept sub 12, Marantz sr7007, In-focus in78 projektor
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2014 kl. 17:24
Ifølge flatpanels skærmstørrelse beregner bør du ikke side længerer end 4,3 meter fra lærredet.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Online
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2014 kl. 20:14
Er en drømmestørrelse ift rum! Damn!
Med en rumdybde på lige over syv meter, antager jeg at du vil have en række 5.5-6'ish fra lærred? Det vil kræve meget af udstyr hvis du ønsker det ordentligt. Dit nuværende udstyr vil slet slet ikke kunne magte opgaven.

Men alt afhænger også af hvad man har af krav. Du bør finde nogle lignende rumstørrelser med lignende udstyr og høre folk om de giver et lyt. Så kan du afgøre om du vil være tilfreds eller ej.
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2014 kl. 21:11
det der desværre lettere sagt end gjort at finde nogen med på samme niveau syntes jeg, folk herinde er jo langt mere ambitiøse end, en som mig, som lever på SU.

men, jeg må jo nøjes med de midler jeg har nu, og når så midlerne efter uddannelsen er større kan drømme begynde at gå i opfyldelse i form af bedre setup.

så kan jeg jo "øve" mig med det jeg har nu.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Online
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2014 kl. 21:39
Er der ikke mange der har Dali Concept? Alternativt, så hør Hifi-Klubben om de ikke sætter en demo op i et af deres demorum som har ca. samme størrelse.

Som en anden nævner, så sætter det ikke kun krav til lydsystemet men også til projektoren når rummet bliver større. LÆngere siddeafstande kræver større lærred hvilket kræver meget lys fra projektoren.
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2014 kl. 00:05
Du behøver jo ikke større billede fordi rummet er større; hvis du ikke øger afstandet imellem lytter og billede. Så det kan vente til senere om dermed en omflytning.
Et stort rum betyder færre problemer fra væggene og det er da godt, at der kan være masser af plads bagtil i rummet.
Du kunne gå ud fra 38 % reglen fra frontvæggen og så senere, når der skal investeres med større billede, så bruge 38 % reglen fra bagvæggen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu