recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HBO Nordic - PC -> TV - Hakker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HBO Nordic - PC -> TV - Hakker

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 14:01
problemet er samspillet mellem computerens grafik og dens indstillinger OG TV'ets indstillinger. Det vil sige overscan, opdateringsfrekvenser og lignende.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2014 kl. 15:15
Blot lige en update/bump. Kunne jo være nogen faldt over tråden og havde et guldkorn:)

Halvdelen af problemet er nogenlunde løst. Ved en opdateringsfrekvens på 50p køre billedet nogenlunde pænt. Men vi lider stadig under, at billedet fryser i cirka 1 sekund af gangen. Desværre er det periodisk. Der kan gå en ½ time uden problemer og pludselig er det der gentagne gange, hvorefter at drosle ned til engang hver 1-2 minut. Det er meget usystematisk.

Vi har prøvet alle indstillinger på fjernsynet der blot giver lidt mening. Formateret den ene bærbar og kun installeret driverne fra windows, for at se om der var nogle af driverne fra Packad Bell der gav problemer. 

Men status er, at vi kan køre uden problemer på to bærbare. Men så snart de bliver sluttet til TVet begynder det.

Vi er godt nok i vildrede.

 


Redigeret af Silentbob - 02-April-2014 kl. 15:16
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2014 kl. 16:10
er det med "udvid skrivebord" eller vis kun på TV eller hvordan ser i billedet på TV'et fra den bærbare? - Det kan have lidt at sige hvis du har det kørende som 2 skærmsløsning, men med forskellige opdateringsfrekvenser og størrelser på de 2 skærme.

PS - husk at slå vertikal sync fra i driverne. Så vidt jeg husker er det næsten altid slået til.


Redigeret af claus_jac - 02-April-2014 kl. 16:11
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2014 kl. 18:33
Begge bærbar er sat til vis kun påTVet. I starten havde vi "udvid skrivebord" og det gav tydelig problemer.

Vertical sync havde jeg slet ikke overvejet. Det vil jeg lige prøve i aften.

Takker for forslaget.


Redigeret af Silentbob - 02-April-2014 kl. 18:33
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2014 kl. 23:03
Nogle bærbare har ikke "muller" nok til at vise video ordentligt på begge skærme samtidigt. Jeg oplever ofte til konferencer og lignende, at video kører bedre når man kun bruger ekstern skærm.

Du kan nemt skifte med Windowstast og P. Vælg Projector Only.

J
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2014 kl. 08:41
Det er det han allerede gør hvis du læste hans svar til mit spm. lidt længere oppe.
Og der er rigeligt med muller i begge hans bærbare han har prøvet med (se side 1)

Så det er indstillinger det er galt med.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2014 kl. 10:42
Det afhjalp desværre ikke problemet at slå "Vertical sync" fra. Desuden heller ikke, at slå diverse andre driver funktioner fra.

Hvad der virkelig undrer mig, er at Netflix fra Win 8 appen kører upåklageligt.

Jeg tror desværre det ender med, at stå hen i det uvisse.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2014 kl. 13:23
hmmmm - netflix kører sandsynligvis via html5 også via deres app. - og ikke gennem silverlight. - HBO kører gennem Flash og KUN gennem Flash. - Det undrer mig virkelig mega meget at flash ganske enkelt ikke er i stand til at performe på din maskine.

Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2014 kl. 20:31
Ja, jeg må også indrømme det virke meget underligt.

Men uanset, vil jeg gerne sige mange tak for assistancen. Det er muligt problemet ikke er løst, men jeg værdsætter det stadig meget.

Hvis det mod alle odds skulle lykkes mig at fixe det, skal jeg nok lave en update.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2014 kl. 13:50
Update:

Ud af desperation, prøvede vi at skifte til FireFox som browser. Det gav en betydelig forbedring. 

Jeg har ingen anelse om hvorfor FireFox gør det bedre, men fakta er at vi har reduceret de små 1-sekunders frys med cirka 60-70%. Så det nu er til at leve med.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2014 kl. 14:00
Om ikke andet så er det da i det mindste en god ting! :-)

Til top
speedy911 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2012
Sted: Viborg
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér speedy911 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 22:34
Jeg melder mig ind i kampen her.

Her en mediacenter pc bestående af en asus k53e bærbar, tilsluttet mit sony hx855 tv via hdmi gennem en onkyo tx509 reciever.
Hbo nordic samt via play hakker. Det er værst i hbo.

Filer der ses i gennem xbmc kører perfekt.

Alle fps indstillinger er forsøgt uden held.

Har prøvet at øge flash player hukommelsen - uden held

Prøvet ie, firefox og chrome
:(

Hjælp os
VH
Speedy911
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu