recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC, DVB-C og Dolby Digital
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC, DVB-C og Dolby Digital

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC, DVB-C og Dolby Digital
    Sendt: 27-Juni-2006 kl. 14:23
Hej fellow nerds 

Jeg sidder og overvejer en HTPC fremfor en HDD recorder (gider ikke ind i diskussion om hvad der er bedst af de to). Er det muligt, hvis man bygger en HTPC med DVB-C og har TDC-kabel TV at optage eventuel DD5.1 lyd? Eller kan en HTPC "også kun" optage DD2.0?
Ved godt der er for og imod alle valg her. I fald det er svaret på ovenstående er positivt, er det så bare at vælge et DVB-C tuner kort, der er understøttet af MCE (og selvf TDC Kabel TV)? (Jeg har kigget på http://dvb.perch.dk/DVB.php)
Håber der nogen her i forum, der er mere nørdede end mig, og kan svare på ovenstående

På forhånd tak!


Redigeret af ZkiiFreak - 27-Juni-2006 kl. 14:24
Til top
Epedemic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 19:49

Ja en HTPC kan sagtens optage DD5.1 lyd (dog er Canal+ kanalerne (IKKE C More HD) de eneste kanaler på TDC's kabelnet der kører med DD5.1)

Og i øvrigt understøtter MCE ikke DVB-C uden underlige driverhacks fra producenterne af kortene, så du skal nok finde et andet program...

Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2006 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af Epedemic Epedemic skrev:

Ja en HTPC kan sagtens optage DD5.1 lyd (dog er Canal+ kanalerne (IKKE C More HD) de eneste kanaler på TDC's kabelnet der kører med DD5.1)



Hej Epedemic

Tusind tak for svaret!

Det er da lidt næstbedst, at C More HD ikke kører DD5.1, det var ellers den opfattelse jeg havde fået... I hvert fald når man kigger på deres hjemmeside
Ved du om der er nogen forklaring på, hvorfor de faktisk sender DD5.1, bare ikke på TDC's kabletv?

/ZkiiFreak
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2006 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af Epedemic Epedemic skrev:

Ja en HTPC kan sagtens optage DD5.1 lyd

Hvordan det ?

 



Redigeret af spawn - 30-Juni-2006 kl. 08:19
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Epedemic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2006 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Hvordan det ?


 



Ups, jeg mener selvfølgelig en HTPC med DVB kort... En HTPC med analog tunerkort kan IKKE optage 5.1 lyd...
Til top
Lyngedrengen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2006 kl. 23:03

Hej Epedemic!

Må jeg spørge dig, hvilket kabinet du har valgt? Din konfiguration i din signatur ser nemlig spændende ud!

 

Vh
Jan

Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2006 kl. 23:40
Jeg har en aftale med dem bag FireDTV om at låne en til test her engang i næste uge. Jeg har også lovet at teste deres betasoftware til Windows Media Center der skulle kunne håndtere kodede kanaler. Jeg skal nok vende tilbage med link til testen når den er klar på www.digitalt.tv hvis det har interesse...

Redigeret af digitalt.tv - 07-Juli-2006 kl. 23:40
Til top
Epedemic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2006 kl. 00:39
Oprindeligt skrevet af Lyngedrengen Lyngedrengen skrev:

Hej Epedemic!

Må jeg spørge dig, hvilket kabinet du har valgt? Din konfiguration i din signatur ser nemlig spændende ud!

 

Vh
Jan

Til at starte havde jeg et AOpen BTX kabinet til HTPC, men i det var der kun plads til halv-højde pci kort, så det duer ikke til twinhan kortet. Så nu har jeg intet kabinet, delene står simpelthen løst på mellemste hylde af mit tv-bord, skjult af DVD'er.

Jeg ved godt det ikke er en optimal løsning, og skal da også kigge mig om efter noget andet ;) (og så et passivt kølet grafikkort med muskler nok da mit x800xl larmer helt absurd)

Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2006 kl. 18:52

Så er testen af FireDTV boksen online såfremt der er nogle her der skulle være interesseret.

http://www.digitalt.tv/dvbc/test/firedtv.aspx

Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Så er testen af FireDTV boksen online såfremt der er nogle her der skulle være interesseret.

http://www.digitalt.tv/dvbc/test/firedtv.aspx

Flot test

Jeg blev i øvrigt selv tilbudt at teste MCE med FireDTV og StofaXtra af digital-everywhere. Jeg sagde dog i første omgang pænt nej tak pga. de store problemer der er med QAM256,  StofaXtra og DVBViewer.

Selv om MCE er uhyre interessant foretrækker jeg selv DVBViewer, pga. understøttelsen af undertekster.

Tilbød i stedet at teste QAM256 og fik tilsagn fra digital-everywhere om, at de vil kontakte mig, når de er klar. Planen er, at de kan overtage styringen af min PC vha. VNC.

Håber at kunne vende tilbage med en løsning

 

DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
zunex Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2006 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af Epedemic Epedemic skrev:

Ja en HTPC kan sagtens optage DD5.1 lyd (dog er Canal+ kanalerne (IKKE C More HD) de eneste kanaler på TDC's kabelnet der kører med DD5.1)

Og i øvrigt understøtter MCE ikke DVB-C uden underlige driverhacks fra producenterne af kortene, så du skal nok finde et andet program...

Hvad kører du med? MediaPortal?

Er der nogen der ved, om der kommer ordentlig DVB understøttelse i MCE i forbindelse med Vista?

Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2006 kl. 11:53

Super fedt, kender en der bliver glad, når han nu kan få TDC selector ind i sin MCE.

Men virker det også med Sattelit og Canal Digital.
Kan ikke lige se de på deres side.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu