recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PCM eller Bitstrøm igen igen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PCM eller Bitstrøm igen igen

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PCM eller Bitstrøm igen igen
    Sendt: 27-Marts-2014 kl. 21:13
Jeg har google... Og googlet.. Der er mange tråde om emnet men synes ikke jeg kan finde et entydigt svar.

Jeg skal have sat min PS4 korrekt op. Skal den sættes til PCM/linear eller Bitstrøm?

Min PS4 er forbundet til min Onkyo reciever via HDMI. Jeg vil bare have den rene HD lyd.. 

=) ?
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 21:19
Bitstream hvis du vil ha det korrekte lydformat vist i reciever display
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vistrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 22:07
Det er lige det jeg vil. 

Men skal det så være bitstrøm DTS eller bitstrøm Dolby?

TAK!
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 22:13

Tja, HD lyd er jo DTS MA.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 22:25
Øh, nej. HD-lyd kan ligeså godt være Dolby TrueHD eller DTS-HD High Resolution.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 22:29
På PS3/4 skal den stå til PCM, for at du kan se PiP kommentarer, hvor den mixer kommentarsporet ind i det "rigtige" lydspor. Det virker ikke hvis du bitstreamer. Men du mister ikke noget ved det. Det eneste der sker, er at der står PCM i displayet på din receiver i stedet for. Det er stadig samme lyd.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 22:29
Hvis det er valget, skal der både flueben ud for DTS HD MA og Dolby TrueHD
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 22:31
Who wants to see PIP comments Tongue
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 22:35
Hvis man vælger PCM, er det så ikke PS4 der komprimerer og håndterer lyden?, hvilket selvfølgelig kan være fint nok. Bit stream går lyden "uberørt" til receiveren, som så håndterer lyden?
Og derigennem (bit-stream) du får DTS HD master tekst osv. Sådan er det hos mig ihvertfald

Iøvrigt helt enig med Kampus mht PIP;)


Redigeret af Bromberg5 - 27-Marts-2014 kl. 22:36
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 22:49
Som udgangspunkt er der ikke forskel om det er afspilleren eller recieveren der afkoder lyden. Mindes dog en test som blev beskrevet herinde, hvor PS3 ikke performede lige så godt som recieveren i afkodningen.

Anyway, jeg vil hellere der står DTS HD MA end Multikanal i min reciever.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Who wants to see PIP comments Tongue
Højst sansynligt ingen. I hvert fald ikke mig. Men derfor skal folk stadig have det med i overvejelserne. 

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Hvis man vælger PCM, er det så ikke PS4 der komprimerer og håndterer lyden?, hvilket selvfølgelig kan være fint nok. Bit stream går lyden "uberørt" til receiveren, som så håndterer lyden?
Og derigennem (bit-stream) du får DTS HD master tekst osv. Sådan er det hos mig ihvertfald

Iøvrigt helt enig med Kampus mht PIP;)
PS4 komprimerer ikke, den dekomprimerer derimod. Når lyden ligger i DTS MA eller True HD, så er den netop komprimeret. Den eneste forskel er bare, om lyden dekomprimeres i PS4 eller i receiveren. Det der kommer ud af dine højttalere, er stadig det samme. 
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 23:15
Ok ok, det vidste jeg jo egentlig ggdt:). Når det så er sagt så troede jeg lidt at der var forskel i kvaliteten ift netop afkodningen.?
Eksempelvis ville jeg tro en receiver til 10.000 afkoder bedre end ex ps4? - Men det er det samme uanset?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu