recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af Dvblink
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opsætning af Dvblink

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opsætning af Dvblink
    Sendt: 02-April-2014 kl. 17:04
Hej
Jeg er igang med at afprøve dvblink som server for to stk DD cine dvb-s2
og et DD Flex ci.
jeg kan godt lide ved serveren at man kan bestemme hvilken kanaler der skal kunne tunes uden man skal igennem 500kanal.
jeg har nu installeret server og tvsource men når jeg vil se server på netværk med ps3 så kan den ikke se den og det sammen gælder når jeg ser i Windows netværk.
jeg har brugt denne http://188.121.56.29/download/Manuals/dvblink_tvsource_configuration_DANISH.pdf
det hele er installeret på en win 8
håber i kan hjælpe mig igang inden min Trial tid smutter.

Redigeret af svsommer - 02-April-2014 kl. 17:30
Mvh
Svsommer
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2014 kl. 23:50
Er ikke sikker men jeg mener du skal tilføje Connect Server delen for at kunne bruge klienter

/KL
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2014 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af KL KL skrev:

Er ikke sikker men jeg mener du skal tilføje Connect Server delen for at kunne bruge klienter

/KL

det var lige det der skulle til. nu kan min ps3 se server.
Mvh
Svsommer
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 15:29
er der nogle mulighed for at få epg gratis
Mvh
Svsommer
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 07:33
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

er der nogle mulighed for at få epg gratis
Hej

jeg kan ikke få epg til at virke med de danske kanaler Canal digital

kanaler fra tysk astra virker uden problemer.

håber i kan hjælpe mig.

mvh


Mvh
Svsommer
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

jeg kan ikke få epg til at virke med de danske kanaler Canal digital

kanaler fra tysk astra virker uden problemer.

håber i kan hjælpe mig.

mvh



Prøv at tune Nick-VH1C TS (dan) i ca. 5 min.
Kommer der så EPG ind?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 14:42
nej det virker ikke.
forstår bare ikke hvorfor astra kanaler kommer med epg uden problemer
Mvh
Svsommer
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 14:47
Det er noget med at Canal Digital kun sender epg på nogle få kanaler.

Det kan tvsource ikke helt forstå

Kan huske jeg sloges med det da jeg havde parabol men valgte til sidst ontv og nrossens program.

/KL
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af KL KL skrev:

Det er noget med at Canal Digital kun sender epg på nogle få kanaler.

Det kan tvsource ikke helt forstå

Kan huske jeg sloges med det da jeg havde parabol men valgte til sidst ontv og nrossens program.

/KL

kommer vi så ikke ud i noget der koster?
Mvh
Svsommer
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 17:14
Oberon giver et af sine sædvanlige, ikke specielt detaljerede svar på samme problem her:

http://forum.dvblogic.com/viewtopic.php?p=49424

/KL
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 18:18
Canal Digital sender nu/næste på alle kanaler, og ca. 10 dage på en bestemt frekvens. Det er derfor jeg i DVBViewer har en Tune Only timer der 1 gang i døgnet tuner Nick-VH1C TS. Så henter den EPG for de næste ca. 10 dage. DVBViewer har også en indbygget funktion der scanner alle kanaler for EPG, men det er holdt op med at fungere hos mig, derfor bruger jeg timeren istedet
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Canal Digital sender nu/næste på alle kanaler, og ca. 10 dage på en bestemt frekvens. Det er derfor jeg i DVBViewer har en Tune Only timer der 1 gang i døgnet tuner Nick-VH1C TS. Så henter den EPG for de næste ca. 10 dage. DVBViewer har også en indbygget funktion der scanner alle kanaler for EPG, men det er holdt op med at fungere hos mig, derfor bruger jeg timeren istedet

Hej MCenterFreak
Som du nok ved så bruger jeg også DVBViewer og RS og vi er helt enig om at det bare virker.
Men men jeg er så træt af at man ikke kan overfør favoritkanaler til de klienter der tilslutter sig over DLNA. så derfor dvblink
Mvh
Svsommer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu