recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny NAS

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Alfeboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alfeboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny NAS
    Sendt: 04-April-2014 kl. 18:43
Hej

Jeg er ved at udskifte min gamle Synology 409 slim.

Jeg har 2 i tankerne som afløser.
Den ene er synology DS 414, stabil driftsikker med en masse software, som er moden.
DS414

Den anden er den nye dreng i klassen Asustor AS-406T, med en række ting, som de andre ikke har tænkt på, men knap så kendt.
AS-406T

Ja jeg ved godt synology har en mere moden software, har selv haft dem siden min første DS106J, men kan se Asustor, er godt på vej med deres version 2.1 og version 2.2 som de viste på Cebit. Så de skal nok komme op.

Det jeg tøver lidt ved, er hardwaren, hvliken af de 2 er mest sikret ang CPU power og  ram udvidelser, porte ovs. Er der nogen forskel at mærke ud over softwaren  ?
Til top
Erland Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2014 kl. 20:30
Hej

Af de to foreslåede, er 604T hardwaremæssigt overlegen. Synologys tilsvarende NAS er DS412+ (der også prismæssigt ligner bedre).
Jeg skal ikke kunne udtale mig om softwaren, da jeg selv har en gammel synology 210j (ikke nogen fartdjævel).
Smallnetbuilder har anmeldt 604T'eren og er pænt begejstrede. http://www.smallnetbuilder.com/nas/nas-reviews/31966-asustor-as-604t-nas-reviewed

Mvh. Erland
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2014 kl. 08:52
Ja, ASUSTOR er kommet rigtigt godt med på software siden. Der hvor de stadigt mangler lidt er på app's til telefoner og pads - her har Synology rigtigt gode apps.

Hvis dette ikke er et kritisk punkt, vil jeg på ingen måder være bange for at vælge en ASUSTOR - deres GUI er blevet rigtigt godt, og der er (som på Synology) rigtigt mange udvidelsesmuligheder - og der kommer hele tiden flere til!

/ask
Til top
Alfeboy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Alfeboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 20:08
Hejsa Derude

Vil da lige opdatere på hvad jeg fik købt :)
Valget faldte på en DS1513+. Grundet jeg har kørt Synology siden min 106J og kender det. Så er der 3 part programmer som jeg ved der er en masse af til synology. Men vil sige det var tæt på det blev en Asustor :) sgi også en fed NAS. Håber den er op på siden af synology, næste gang jeg skal ha Ny NAS.
Mange tak for jere bidrag :)
Og GO PÅSKE DERUDE
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu