recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast - Netflix "hakker"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast - Netflix "hakker"

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
svbg1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svbg1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast - Netflix "hakker"
    Sendt: 06-April-2014 kl. 19:51
Jeg har nu haft mine to Chromecast enheder i et par uger nu. Overordnet er jeg godt tilfreds. Jeg synes det er fantastisk, at vi hér i hjemmet kan styre medieindholdet på fjernsynet i stuen og i køkkenet via vores smartphones.

Navigeringen på f.eks. Netflix og YouTube foregår nemt og hurtigt i forhold til WD TV Live 3 vi havde tilsluttet fjernsynet i stuen, hvor menuerne foregår noget trægt.

Den lidt negative oplevelse med begge Chromecast er, at billedet på f.eks. Netflix "hakker" i det. Det ses specielt ved panoreringer. På WD TV Live 3 "kører" billedet fuldstændigt flydende uden "hak".

Min mistanke til dette er, at Chromecast ikke har den samme processerkraft som WD TV Live 3. Det ville selvfølgelig også være mærkeligt, at så lille en enhed som Chromecast skulle have samme processerkraft som WD TV Live eller andre "store" medieafspillere.

Men oplever I andre, der også har en Chromecast, også det samme som mig. Det skal dog afslutningsvis siges, at jeg godt kan leve med det. Nu hvor jeg først har vænnet mig til den hurtige og lette manøvrering vil jeg ikke bytte med en WD TV Live 3 til trods for at billedet på denne bare er perfekt.


Redigeret af svbg1979 - 06-April-2014 kl. 19:52
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2014 kl. 20:21
Har du en masse billedbehandlingsskrammel slået til i TV'et? Jeg oplever kun smooth og perfekt afspilning på min Chromecast, men jeg har også slået alt 100hz og smothing fra på mit TV. Det er noget fanden har skabt. Lad TV'et vi billedet som filmen er skabt.
Til top
svbg1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svbg1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2014 kl. 20:43
Nej, der er intet billedebehandling slået til. På begge fjernsyn, og med begge to Chromecast, oplever jeg hakkeriet, men når jeg tilslutter WD TV Live 3 på den selvsamme HDMI-port streamer den et perfekt flydende billede.

Det er derfor jeg vil konkludere, at Chromecast'en ikke har den samme processerkraft som WD TV Live 3, og at det simpelthen er processeren der ikke rigtigt kan følge med.

Redigeret af svbg1979 - 06-April-2014 kl. 20:45
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2014 kl. 20:51
Jeg oplever bare aldrig, at Netflix hakker på CC. Bruger du kabel på din WDTV, for så kan det være dit WIFI der er problemet.
Til top
svbg1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svbg1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2014 kl. 21:28
Nej, WD TV Live 3 streamer også på WiFi.

Men igen, så ses dette hakkeri også mest tydeligt når der er panoreringer i billedet, og som helhed er det ikke noget der er så generende.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2014 kl. 21:44
Jeg ved ikke hvad der vil kunne hjælpe det så? Det er bare ikke et generelt problem med CC :S
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2014 kl. 08:50
Det er ikke relateret til manglende processor kraft, processoren bruges ikke til videoafspilning, der er hardware acceleration via grafikdelen, og denne kan trække langt mere end der streames fra Netflix. Jeg kan eks. caste Bluray rips i mkv til den uden problemer med performance via Chromeappen Videostream. 

Hak i panoreringer skyldes pulldown, som er nødvendig når der er forskel på kildematerialets fps og den opdateringsfrekvens som afspilleren forbinder til din skærm med.  
Jeg ved ikke hvilken fps kildematerialet hos Netflix har, eller om der er forskel på hvad man får afhængig af region (jeg kører Netflix DK på min Chromecast og Netflix US på mit AppleTV), men jeg ved at min Chromecast forbinder til mit TV ved 60hz, så hvis kildematerialet eks. er 24p eller 50p skal der ske en pulldown. Det giver en smule hak ved panoreringer, men det er i mit setup ikke særlig tydeligt - det er mere tydeligt fra mit AppleTV der også forbinder ved 60hz. 
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2014 kl. 10:34
Har man overhovedet mulighed for at insdstille ChromeCast video output til 1080p 50 Hz?? 

EDIT: Du kan også prøve at sætte dit TV manuelt til 1080p50 i stedet for Auto?


Redigeret af zeryus - 07-April-2014 kl. 10:37
Til top
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndyK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 13:45
Er der nogen konklusion her?

Der burde vel være ret mange brugere på recordere.dk, der ikke vil finde sig i ikke at kunne se 50 Hz materiale uden forfærdelig judder pga. frame rate konvertering...

Kan en chromecast outputte 50 Hz hvis man ser materiale produceret i 50 Hz?

På forhånd tak
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 16:56
CC kan godt klare 50 og 60hz. Den kan dog ikke klare 24hz. I hvert fald ikke på Netflix. Når jeg ser dansk Netflix skifter mit TV i hvert fald til 50hz. Standard så er CC 60hz, når den bare står og afventer. Og den er selvfølgelig også 60hz på amerikansk Netflix.
Til top
LKB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-December-2013
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LKB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2014 kl. 11:15
Jeg havde tilsvarende problemer, da jeg købte min Chromecast som "hakkede" og mistede forbindelsen.

Løsningen: Jeg havde tv'et monteret via et vægopslag i et hjørne og min Chromecast i en port bagerst. Den trådløse forbindelse viste samme ikon ved signal, men ved at skifte position på Chromecast'en fik jeg pludselig fart på forbindelsen og netflix m.m. fungerede uden problemer.

Så dette kan være årsagen.

Fandt fejlen ved monteringen af ledninger. Opdateringen ved firmware tog en krig. Hver gang jeg "trak" tv'et ud i rummet skete der tydelig øgning i download.

   
Til top
aalb1970 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2014
Sted: None
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aalb1970 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2014 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

CC kan godt klare 50 og 60hz. Den kan dog ikke klare 24hz. I hvert fald ikke på Netflix. Når jeg ser dansk Netflix skifter mit TV i hvert fald til 50hz. Standard så er CC 60hz, når den bare står og afventer. Og den er selvfølgelig også 60hz på amerikansk Netflix.

Beklager at jeg genopliver en ældre tråd, men følgende kan måske være af interesse for brugere der overvejer Chromecast:  

Chromecast understøtter p.t. kun 60 Hz output. Jeg kan godt frygte, at det er en hardwarebegrænsning der ikke lader sig løse med en firmwareopdatering, men det må tiden vise. Det betyder, at Chromecast ikke er en optimalt afspiller til Viaplay, da Viaplay udsender alle live sportudsendeler samt de fleste film og serier i 50 Hz (PAL), hvilket betyder at billedet hakker ved 50->60 Hz konvertering. Netflix fungerer bedre, da hovedparten af indholdet udsendes i 24 eller 60 Hz. 24->60 Hz kan dog være generende, hvis man er meget følsom overfør 3:2 pull-down judder.

Det skal retfærdigvis siges, at det kun er få streaming enheder der håndterer både 24, 50 og 60 Hz korrekt. P.t. er det svjv kun smart tv apps fra bl.a. Samsung der understøtter alle formater. Bruger man en PS4, Xbox eller lign. er man underlagt samme 60 Hz begrænsning. Apple TV understøtter også kun 50 og 60 Hz, og ikke 24 Hz.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu