recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer brummer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer brummer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
AlphaDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Maj-2007
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlphaDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Subwoofer brummer
    Sendt: 08-April-2014 kl. 17:52
Jeg har et lille problem:

Min Dali Concept sub er begyndt at brumme. Det sker lige så snart at den tænder, uanset om der er signal eller ej.
Hvis jeg trykker lidt på stikket, stopper den næsten helt med at brumme. Hvis jeg hiver stikket ud, stopper den også næsten helt.

Nogle goder ideer til hvad problemet kan være?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2014 kl. 18:33

Det tyder på en kabelfejl.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2014 kl. 18:48
Hvornår er det startet?

Enten er kablet defekt, ellers sidder indgangsstikket løst i subben.
Prøv at vend kablet om, hjælper det så at vrikke med ledningen oppe ved forstærkeren?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
AlphaDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Maj-2007
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlphaDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2014 kl. 19:21
Tak for det hurtige svar

Jeg har vendt den om og det er der stadig, den brummer altså også en del når jeg har taget den ud af subben. Prøvede at trykke lidt på stikket i begge ender, det hjalp ikke

Edit: det startede for lidt tid siden, har kørt uden den i et stykke tid nu


Redigeret af AlphaDK - 08-April-2014 kl. 19:23
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 13:56

 Prøv først med et andet kabel.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kurt54 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kurt54 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 17:07
Hvis det er 50hz brum er det nok instråling fra 220v  - lad ikke din signalledning følge 220v.
Til top
AlphaDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Maj-2007
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlphaDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 17:08
Jamen jeg har da lige bestilt et nyt kabel så :)
Til top
AlphaDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Maj-2007
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlphaDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 17:09
kurt, jeg har ikke haft problemer før og jeg ændrede ikke noget da det startede
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsvj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af AlphaDK AlphaDK skrev:

Jeg har et lille problem:
Min Dali Concept sub er begyndt at brumme. Det sker lige så snart at den tænder, uanset om der er signal eller ej.
Nogle goder ideer til hvad problemet kan være?
Det kan være Kondenstorerne i strømforsyning som er ved at tørre ud, du skal nok konsultere en klog mand...
 
Hvis du bor i Københavnsområdet ville jeg sende dig til=>
 
High End Musikservice ApS
Skjulhøj Allé 57
2720 Vanløse
Tlf. 38 71 11 14
Fax. 38 74 04 14
e-mail: info@highendmusik.dk
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
AlphaDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Maj-2007
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlphaDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 22:27
Hej igen

Så har jeg prøvet at skifte kablet. Det hjalp ikke, nærmest tværtimod, det lyder værre nu end før. Nu kan jeg så også høre at lydstyrken mindskes, bare at jeg flytter hånden ned i nærheden af bagsiden af subben
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2014 kl. 22:29
Du har en knækket stelforbindelse på indgangsstikket.

Sikkert noget der kan klares med en varm loddekolbe!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
AlphaDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Maj-2007
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlphaDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 11:46
Tak for svaret Klaus. Jeg har nu pillet bagsiden af, men jeg kan ikke lige se noget der minder om en stelforbindelse. Er den normalt loddet direkte på selve stikket eller længere inde?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu