recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Meget billig brugt forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Meget billig brugt forstærker

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Meget billig brugt forstærker
    Sendt: 13-April-2014 kl. 09:02
Jeg har pt. følgende setup: TV - Phono -> Ældgammel Denon PMA-925R -> B&W DM600 S3.

Det bliver anvendt til 95% TV/5% musik. Ikke ligefrem en audio-fil setup, men det er okay. I hvert fald bedre end lyd fra TV. Desuden er finanserne prioriteret andre steder, så der går nok en del år inden det bliver opgraderet. 

Vi begyndte for et stykke tid siden at bruge vores bærbar til mediacenter (Skal opgraderes til en rigtig mediacenter PC senere på året). Det betød , at forstærkeren blev forflyttet til en skuffe i TV møblet, da der ikke var plads til både PC og forstærker oven på. Desværre bliver det alt for varmt i skuffen hvis den ikke er åben. Vi er nogle klovn til at huske at åbne den og når vi endelig gør, lukker vores 2 årig søn for den. Desuden er det generelt en irritations moment altid at skulle have den åben.

Jeg leder derfor efter meget billig brugt forstærker,der ikke er særlig høj så den kan passe ind i hylderne på TV møblet. Dvs. max 10 cm høj (Hylderne er 13,5 cm høje).

Jeg havde håbet at købe den NAD C325BEE til 500 kr, der var til salg her på forummet. Men den røg desværre til anden side. 

Jeg aner ingenting om forstærkere og kan derfor ikke spot en god handel fra en dårlig.

Jeg har cirka 500-600 kr at smide efter den (Dvs. en startpris på 800 - 900 kr, hvis mine forhandlings evner ikke helt fejler) og mit eneste ønske er et at det helst ikke skulle forringe mit lyd. 

Så hvis nogen spotter en god handel i den prisklasse på DBA eller anden sted. Må de meget gerne sige til.




Redigeret af Silentbob - 13-April-2014 kl. 09:15
Til top
Kasper_M_A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_M_A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 09:39
Jeg har en Yamaha RX-V800 til overs...
Men den er desværre for høj, hvis de 10 cm er et must.
Mvh. Kasper.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 11:36
Den skal passe ind i en hylde med en højde på 13,5 cm. Så tror 10 cm er max.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 22:14
Køb en klasse D forstærker.
Lav ventilation i skuffen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér exlærer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 22:49
Hej Silentbob 
Denne er både billig og lav samt gammel
 http://www.guloggratis.dk/elektronik/radio-tv/receiver/annonce/22888407-billig-retro-receiver ellers tag en runde på loppemarkeder, dba, guloggratis etc.

Mvh
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 08:29
KlausDM: Jeg aner ikke hvad en klasse D forstærker er og jeg tror jeg holder mig fra en hjemmelavet løsning:)

exlærer: Tror jeg foretrækker noget af nyere dato:)

Har lidt kig på denne model: Cambridge Audio Azur 540A 60 W
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 11:57
Klasse D er en anden type forstærker, som er væsentlig mere effektiv end de gængse klasse AB-forstærkere, og derfor udvikler mindre varme. http://en.wikipedia.org/wiki/Class-D_amplifier

De er desværre ikke rigtigt i din prisklasse, så de er nok ikke rigtigt relevante.

Men sådan noget som en NAD C320, C325 eller C326 kunne være ideel, det samme kunne den Cambridge 540A du nævner. Det vigtigste er at den er lav nok til at give 2-3cm luft for oven til ventilation. Heldigvis passer de fleste almindelige stereoforstærkere under den højde.
Til top
Jamic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jamic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 14:05
Hej Silentbob

Jeg har en ca. 10 år gammel Akai som jeg faktisk tror er Class-D.
Den er ikke noget særligt og ikke på niveau med NAD eller Cambridge.
Den virkede fint, da den røg på loftet for ca. 5 år siden.
Hvis du kommer forbi Frederiksværk, kan du få den gratis, hvis du gider holde stigen, mens jeg kravler op på loftet efter den.

Mvh. Jacob 
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 14:08
Det er meget usandsynligt at din Akai er klasse-D, men den spiller sikkert ganske udemærket.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 06:08
Jamic: Takker mange gange for tilbudet. Det er desværre sjældent jeg kommer forbi de breddegrader.

Redigeret af Silentbob - 15-April-2014 kl. 06:09
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2014 kl. 11:49
Jeg har en technics su-v500 (mener jeg den hedder)
Den kan afhentes for 250kr
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2014 kl. 06:44
Mange tak for tilbudet.

Jeg har pt. kig på et par stykker. Hvis det falder igennem er det meget muligt jeg interesseret.

Opdatere senere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu