recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan jeg bruge denne sub ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan jeg bruge denne sub ?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 07:20
Tak for gode inputs ! Tror jeg tester det med en sub ved lejlighed. Og ellers må næste investering være en kraftigere forstærker.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 07:23
Det kunne også være nogle lidt bedre højttalere.

Har du for øvrigt overvejet, hvor meget dit rum har af indvirkning på lyden?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 07:25
Ja måske er det også en faktor jeg skal se på med andre højttalere.

Jeg har lavet loft med troldtekt plader for at få god akustik i rummet, og det har givet en kæmpe forbedring. Men jeg har ikke ellers overvejet hvad jeg kunne gøre for at tilpasse lyden rummet.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nej! Hvis man fortæller forstærkeren der ikke er tilsluttet sub, blir 0.1 mixet ud i de andre kanaler.

Jeg vil tro det giver en hørbar forbedring med en sub, det er vel lidt som at køre uden center: Man kan godt, men det er en dårlig idè

Ja og nej! Sub'en der sættes til, skal jo være af en kaliber der tilfører mere end CV i forvejen er i stand til at gengive. Ellers er der ingen fordel med en sub.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 10:07
dine CV højttalere er af billigste skuffe, så du vil helt sikkert få et løft..

samtidig tyder det på at din forstærker har for lidt muskler, så det vil også være en god ting at få sat fronterne til "small" og sætte delfrekevensen til en 60 stykker, så vil din receiver blive aflastet og forhåbentlig ha overskud til at holde styr på enhederne.

Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 19:59
Ak ja.. endnu en rookie der tror det handler om watt... ;-)
En sub vil give dig mere BUNDBAS og fylde. Du vil høre bas dine vega´r aldrig har spillet :-) Men defineret bas det får du ikke med dit budget ;-) Find en bedre brugt sub end en Jamo...
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 20:13
Den var forhåbentlig ikke møntet på mig Claude...
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ole post Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 11:46

 jamo subben koster ca 120 dollars på nettet, lidt over 700 kr. tror ikke den løfter basgengivelsen ret meget, det er spild af penge. som der blev skrevet brug pengene på bedre højtalere.

Ole Hansen
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 12:18
Jeg takker endnu en gang for alle inputs.

Jeg er klar over at mine højttalere er low-end, og at det kan gøres meget bedre.

Der er ikke helt enighed om det vil give mening at smide sub'en i setup'et, så jeg tror jeg venter og ser, til jeg en dag finder en jeg kan låne.

Helt generelt vil jeg nok begynde at lede efter et lidt bedre 5.1 setup der er til at betale. Foreslag modtages gerne, men det skal ikke være high-end stuff, det er der ganske enkelt ikke råd til.




Redigeret af Kimosabe - 16-April-2014 kl. 12:19
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2014 kl. 17:50
Til at betale - definer pris.
Må det være brugt?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2014 kl. 14:35
Ja det må meget gerne være brugt. Ville helst holde mig under 3-4k for nye højttalere.

Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 21:53
Jeg er stødt på et sæt højttalere med disse specs:
Impedance     : 4 ohms
Sensitivity     : 88 dB/1m, 1W
Recommended amplifier     : 30 - 200 Watts

Vil jeg overhovedet kunne trække dem nogenlunde tilfredsstillende med min forstærker der er
Udgangseffekt pr. kanal     130W
Tilstand     1 kHz, 1 % THD, 6 Ω

I en overgangsperiode indtil der er penge til bedre forstærker ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu