recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af Samsung (Newbie)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til køb af Samsung (Newbie)

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Capi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Capi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 12:15
Tusind tak. Måske skulle jeg kigge lidt efter LG's alternativer.

Og er helt enig 3000 kr er mange penge,- når konen og børnene suger pengene fra deres hårdtarbejdende far :-)

Ærgerligt jeg ikke fik set 10.000 kr tilbuddet ..
Til top
Capi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Capi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 12:16
Lige et spørgsmål til..

Hvorfor koster 7005 og 8005 ligemeget i øjeblikket ??
Til top
Capi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Capi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 12:19
Tror i det ville være muligt,- at købe et udstillingsmodel billigt (8005) et eller andet sted.

Eller ville det være dumt.?

Endnu engang tusind tak for jeres hjælp..
Til top
ehrnberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2011
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 14:25
Jeg har selv lige købt nyt tv. jeg stod også og kiggede på 8005 fra samsung. Det så jeg på, og sammenlignede billedet med Sonys KDL50W828. Her vandt Sony stort, i hvert fald hos mig! Det er en ny 2014 model, og har et super billede. Og så koster den kun 7.999 :)
Til top
Capi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Capi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 16:00
uuhhhh det må jeg lige undersøge..

Tak ;-)
Til top
Capi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Capi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 16:04
Kan du fortælle lidt mere om dine oplevelser med Sonys KDL50W828..:-)
Til top
ehrnberg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2011
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ehrnberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af Capi Capi skrev:

Kan du fortælle lidt mere om dine oplevelser med Sonys KDL50W828..:-)


Det kan du tro :) Her kommer der lige en lille fortælling!

I 2011 købte jeg et samsung plasma tv, som havde en del problemer med burn in og retention.
Efter et et-årig forløb gennem forbrugerklagenævnet, fik jeg retten på min side, og fik penge retur.

Fra plasma var jeg blevet forvent med realistiske billeder og en fornuftig sort, og derfor ville jeg ikke vælge en model der gik for meget på kompromis med de ting.

Jeg kiggede på mange forskellige modeller. Både fra Samsung, Sony, Phillips og LG. Dem jeg syntes var bedst i billedet var Phillips og Sony.

Sony'en havde bare en rigtig god pris, et i min optik fedt design, og så har den et rigtig godt sortniveau til prisen. Det er ikke gråt, ikke blåt, men sort. Der skal nok findes tv der giver en dybere sort, men jeg tror ikke på, at de findes til 7.999,-!

Jeg valgte den, fik dem hjem og satte den på tv-bordet. Det spiller bare. Fantastisk billede, også når der er bevægelse i det!

Jeg har ikke leget voldsomt meget med smart tv delen endnu, da den eneste app jeg bruger er Netflix. Den har desværre hverken HBO eller Viaplay. Det er så et minus.

Jeg har en Sony telefon, og tv'et har en feature der gør det muligt at vise billeder på tv'et som vises på telefonen. Det er dog noget mere stift, end hvad jeg lige havde håbet at det var.

Men for mig er et tv noget man ser film/serier og spiller playstation på, så det dækker til fulde mit behov! Lige på nær de manglende apps (viaplay og HBO).

Samsung har en bedre og bredere smart tv del end Sony har, men er det billedet man vægter højest, så vinder Sony.

Jeg vil klart anbefale dig at tage ud i en Fona og se tv'et med egne øjne! Vores øjne og smag er forskelligt indstillet, så nogle vil foretrække en ting, mens andre foretrækker noget andet. Det er simpelthen så individuelt :)
Til top
Capi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Capi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 17:03
Tusind tak for hurtigt svar..

Må en tur i Fona så :-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 17:10
 
 Bare du ikke går ud fra, at TVet er indstillet optimalt, det er det næppe. Det er en mangel hos mange forhandlere, der er ofte meget "pang"på. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af ehrnberg ehrnberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Capi Capi skrev:

Kan du fortælle lidt mere om dine oplevelser med Sonys KDL50W828..:-)


Det kan du tro :) Her kommer der lige en lille fortælling!

I 2011 købte jeg et samsung plasma tv, som havde en del problemer med burn in og retention.
Efter et et-årig forløb gennem forbrugerklagenævnet, fik jeg retten på min side, og fik penge retur.

Fra plasma var jeg blevet forvent med realistiske billeder og en fornuftig sort, og derfor ville jeg ikke vælge en model der gik for meget på kompromis med de ting.

Jeg kiggede på mange forskellige modeller. Både fra Samsung, Sony, Phillips og LG. Dem jeg syntes var bedst i billedet var Phillips og Sony.

Sony'en havde bare en rigtig god pris, et i min optik fedt design, og så har den et rigtig godt sortniveau til prisen. Det er ikke gråt, ikke blåt, men sort. Der skal nok findes tv der giver en dybere sort, men jeg tror ikke på, at de findes til 7.999,-!

Jeg valgte den, fik dem hjem og satte den på tv-bordet. Det spiller bare. Fantastisk billede, også når der er bevægelse i det!

Jeg har ikke leget voldsomt meget med smart tv delen endnu, da den eneste app jeg bruger er Netflix. Den har desværre hverken HBO eller Viaplay. Det er så et minus.

Jeg har en Sony telefon, og tv'et har en feature der gør det muligt at vise billeder på tv'et som vises på telefonen. Det er dog noget mere stift, end hvad jeg lige havde håbet at det var.

Men for mig er et tv noget man ser film/serier og spiller playstation på, så det dækker til fulde mit behov! Lige på nær de manglende apps (viaplay og HBO).

Samsung har en bedre og bredere smart tv del end Sony har, men er det billedet man vægter højest, så vinder Sony.

Jeg vil klart anbefale dig at tage ud i en Fona og se tv'et med egne øjne! Vores øjne og smag er forskelligt indstillet, så nogle vil foretrække en ting, mens andre foretrækker noget andet. Det er simpelthen så individuelt :)

Og i mine øjne da jeg skulle vælge vandt samsung klart over sony billedmæssigt , sådan er vi forskellige , så en tur ud i byen og se med dine egne øjne og derfra vælge hvad du syntes bedst om...
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 18:04
Jeg vil anbefale at læse nogle seriøse test på respektable sites som fx; hdtvtest.co.uk, avforums, flatpanels.dk, areadvd.de, audioholics.com etc.

Hvis du så finder en model der får gode anmeldelser på alle sider kan du tage ud og se på det, eller købe det over nettet. Grunden er at du ikke kan bedømme et TV i Bilka, Elgiganten eller lignende med neonrør og dynamiske indstillinger etc.

Desuden kan du ikke bruge vores meninger herinde fra til super meget, da det er subjektive personlige præferencer.
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
avemestr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-December-2012
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avemestr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Jeg vil anbefale at læse nogle seriøse test på respektable sites som fx; hdtvtest.co.uk, avforums, flatpanels.dk, areadvd.de, audioholics.com etc.

Hvis du så finder en model der får gode anmeldelser på alle sider kan du tage ud og se på det, eller købe det over nettet. Grunden er at du ikke kan bedømme et TV i Bilka, Elgiganten eller lignende med neonrør og dynamiske indstillinger etc.

Desuden kan du ikke bruge vores meninger herinde fra til super meget, da det er subjektive personlige præferencer.

Generelt enig.

Dog to vigtige ting, der er kommet frem her i tråden som er værd at gentage:

1) Forvent ikke at fjernsynene er indstillet i butikkerne.

2) I disse SMART TV tider er det ret vigtigt, hvor meget computerkraft der er i fjernsynet. I butikken kan man måske godt tolerere, at menuerne kører lidt langsomt, men man vil hurtigt derhjemme få lange boller over, at det tager flere hundrede millisekunder hver gang man trykker rundt i brugergrænsefladen på ens TV. I forhold til de Samsung-modeller der har været omtalt, så trækker det altså i retning af 8005 istedet for 6xxx.


Og så bør OP formentligt også være opmærksom på, at F-modellerne er 2013-modeller og grunden til at de er billige for tiden er, at man er ved at tømme lagrene til når H-modellerne kommer hjem. I forhold til SMART TV er Samsungs software så vidt jeg ved ikke forskellig imellem 2013 og 2014 modellerne, men måske er 2014 modellerne lidt stærkere CPU-mæssigt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu