recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af Samsung (Newbie)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til køb af Samsung (Newbie)

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Capi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Capi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til køb af Samsung (Newbie)
    Sendt: 14-April-2014 kl. 13:15

Konen er blevet overtalt og det er tid til nyt fjernsynet..;-)

Gerne stå stort som muligt og helst Samsung 55 tommer.

Har b.la. kigget på disse 2 modeller

Samsung 55" 3D Smart LED-TV UE55F8005 (11899 kr)

Samsung 55" Hvid Full HD SMART LED-TV UE55F6515 (8799 kr)

Er jo nok mest til f8005,- men børnene skal jo også have mad..;-)

Er der stor forskel på billede kvaliteten,- eller er f6515 et fint nok fjernsyn. (Skal bruges til serier, film, ramasjang osv)

Eller skulle jeg gå ned til 46f8005 (8989 kr )

Måske er der ligefrem en helt anden model i kan anbefale.

Syntes det er lidt uoverskueligt.

Vil bare ikke snydes af en eller anden gut i El giganten..;-)

Skal nævnes i samme mundfuld, at jeg er en newbie hvad fjernsyn angår..

Håber i kan hjælpe på forhånd tak.

mvh
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 13:19
Jeg har 55F7005 som er samme panel som i 8005 forskellen i 8005 og 7005 er foden (og prisen) er super tilfreds med det - kan klart anbefales,så hvis du ikke er så design freaket mht foden ville jeg anbefale dig at købe 7005, gå ikke ned i 46" du vil fortryde...jeg skulle også vælge mellem 46 og 55 , noget i mig sagde at det er fedt med et stort fjernsyn ,,,,og det vandt har aldrig fortrudt det!
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
Capi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Capi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 13:42
Tak for svar..:-)
Godt være det bare er mig,- men er der ikke flere funktioner i 8005 i forhold til 7005.

Jeg kan nemlig ikke se nogen forskel i prisen (pricerunner)

Til top
Capi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Capi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 13:43
Kender du/i for resten noget til dette fjernsyn?


Samsung 55" Hvid Full HD SMART LED-TV UE55F6515 (8799 kr)
Til top
hjernemadsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hjernemadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 18:57
F6515 har væsentligt dårligere billede end F8005, så jeg vil ikke anbefale dig at spare de penge, medmindre billedkvaliteten ikke har den store betydning for dig. Jeg vil heller ikke anbefale dig at gå ned i størrelse for at få et bedre billede. Så hellere lade børnene sulte lidt Wink
Til top
Capi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Capi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 07:32
Ingen mad til børnene så :-)

Tror du at det kommer til, at falde i pris pga de nye modeller kommer ??
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 08:38
UE55F8005 har næsten lige været på tilbud til 9.999 kr., så det har nok udhulet lagrene.
Så spørgsmålet er nok om man bør/tør vente og se om prisen falder igen, eller om der bliver udsolgt, før man når at hugge til.
Mange vil måske også springe på F8005, når det går op for dem, at H8005 jo er buet og koster fuld pris nu.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 08:58
Jo længere man venter , jo lægere er man uden et fedt tv!
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2011
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 09:57
Hvis jeg må komme med et indspark så er der givet udtryk for at F6515 er et rigtig dårligt fjernsyn, det vil jeg nu ikke mene det er, ingen tvivl om at F8005 er bedre, men tag ud og kig på dem, nogle vil uden problemer kunne være tilfreds med et 6515 ;)
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

Hvis jeg må komme med et indspark så er der givet udtryk for at F6515 er et rigtig dårligt fjernsyn, det vil jeg nu ikke mene det er, ingen tvivl om at F8005 er bedre, men tag ud og kig på dem, nogle vil uden problemer kunne være tilfreds med et 6515 ;)

Kommer jo fuldstændig an på om man skal bruge smart tv delen , der er quad core processor i 7005 og 8005 men kun dual core i 6515 det HAR så meget at sige når man bruger smart tv...ingen irriterende curser der venter på at der skal ske noget...det virker bare i 7005 og opefter!
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
hjernemadsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hjernemadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

Hvis jeg må komme med et indspark så er der givet udtryk for at F6515 er et rigtig dårligt fjernsyn, det vil jeg nu ikke mene det er, ingen tvivl om at F8005 er bedre, men tag ud og kig på dem, nogle vil uden problemer kunne være tilfreds med et 6515 ;)

Jeg har ikke sagt at F6515 er et dårligt fjernsyn, men jeg mener ikke det klarer sig særlig godt i prisklassen. Standardindstillingerne er ret dårlige og kalibreringsmulighederne begrænsede. Fordi F8005 er kommet meget langt ned i pris får man væsentligt mere for pengene i denne model.
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2011
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af hjernemadsen hjernemadsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

Hvis jeg må komme med et indspark så er der givet udtryk for at F6515 er et rigtig dårligt fjernsyn, det vil jeg nu ikke mene det er, ingen tvivl om at F8005 er bedre, men tag ud og kig på dem, nogle vil uden problemer kunne være tilfreds med et 6515 ;)

Jeg har ikke sagt at F6515 er et dårligt fjernsyn, men jeg mener ikke det klarer sig særlig godt i prisklassen. Standardindstillingerne er ret dårlige og kalibreringsmulighederne begrænsede. Fordi F8005 er kommet meget langt ned i pris får man væsentligt mere for pengene i denne model.

Nu er størrelsen på pengepungen jo forskellig fra person til person, jeg vil jo mene 3000 kr er en slags penge. Om der er andre fjernsyn i prisklassen omkring 9000 der bedre har jeg ikke noget overblik over, men synes bare at F6515 blev talt dårligere end det er. Jeg er dog meget enig i at F8005 er et bedre TV men det er jo op til den enkelte om det er de ekstra penge værd i forhold til sit behov.

Pdrhan, hvis man var interesseret i smart tv skulle man prøve at kigge på LG's alternativ hvor man med magic remoten har en langt bedre brugerflade.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu