recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streame rippet DVD/BD fra windows pc til smarttv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streame rippet DVD/BD fra windows pc til smarttv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streame rippet DVD/BD fra windows pc til smarttv
    Sendt: 18-April-2014 kl. 19:36
Jeg står og tænker på at købe nyt TV, og tænkte så det kunne være smart at undvære vores WDlive  box, hvis tvet selv kunne fungere som "mediecenter" men kan div. smart tv det idag?

Alle vores film rippet fra DVD og BD ligger på min windows pc, som kører som server 24/7 også streamer vi via netværk til WDlivebox i soveværelse og stue, men il helst undvære boxen i stuen hvis det er muligt, og tv idag har jo ret kraftige processorer indbygget så de burde jo kunne klare det..
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2014 kl. 17:24
kommer helt og holdent an på hvad det er for et TV du vælger og hvilket kildemateriale du har. - Du er nødt til at sætte dig ind i hvad det enkelte TV du ønsker har af muligheder og så se på hvad det er for noget du har liggende og i hvilken form. - FX kunne Sony's 1.gen smarttv sagtens streame video - desværre var det kun i mpeg2 og ikke mpeg4 - så var man jo ligevidt. - Men langt de fleste TV i dag kan håndtere mp4 eller mkv indeholdende h.264 - men tjek op på det først. 
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2014 kl. 21:06
Ja Samsung har Plex indbygget i deres smart tv, det fungerer glimrende når man har plexserver kørende på sin pc. Den æder alt også undertekster. Hvis du bruger arc mellem tv og en reciever, får du også fint surround i form af DTS eller Dolby Digital.

Overvejede selv "spare" mine klienter væk i soveværelset og stue på et tidspunkt. Men har dog ikke gjort det endnu, og er nok for glad for XBMC til at jeg går helt over til Plex.

Plex virker dog bare på alt vi har herhjemme, dvs 2 Windows Phones, 3 android tablets, 2 iPhones, 1 iPad. Samt vores 2 Samsung ES8005 tv.

Plex minder om XBMC og man får cover, beskrivelser osv med til filmene og det kører godt og hurtigt.

Redigeret af JordanDK - 19-April-2014 kl. 21:07
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2014 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

kommer helt og holdent an på hvad det er for et TV du vælger og hvilket kildemateriale du har. - Du er nødt til at sætte dig ind i hvad det enkelte TV du ønsker har af muligheder og så se på hvad det er for noget du har liggende og i hvilken form. - FX kunne Sony's 1.gen smarttv sagtens streame video - desværre var det kun i mpeg2 og ikke mpeg4 - så var man jo ligevidt. - Men langt de fleste TV i dag kan håndtere mp4 eller mkv indeholdende h.264 - men tjek op på det først. 

Hvordan finder jeg ud af hvad tv'et kan håndtere, jeg synes jeg har kigget på specs på flere tv uden at blive mere klogere, mit nuværende tv er et px80 fra 2008, så jeg har slet ikke fuldt med på smarttv bølgen og er derfor lidt på bar bund.. 
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2014 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Ja Samsung har Plex indbygget i deres smart tv, det fungerer glimrende når man har plexserver kørende på sin pc. Den æder alt også undertekster. Hvis du bruger arc mellem tv og en reciever, får du også fint surround i form af DTS eller Dolby Digital.

Overvejede selv "spare" mine klienter væk i soveværelset og stue på et tidspunkt. Men har dog ikke gjort det endnu, og er nok for glad for XBMC til at jeg går helt over til Plex.

Plex virker dog bare på alt vi har herhjemme, dvs 2 Windows Phones, 3 android tablets, 2 iPhones, 1 iPad. Samt vores 2 Samsung ES8005 tv.

Plex minder om XBMC og man får cover, beskrivelser osv med til filmene og det kører godt og hurtigt.

Kan samsung tv ikke se mine rippede film over et windows netværk, lige nu ligger det på en delt harddisk, som min WDlive nemt kan se, hvis jeg laver det der plex kan min WDlive i soveværelset så stadig bruges på de samme filer?
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2014 kl. 15:22
Ja den sagtens bruges på de samme filer uden problemer, det kører bare videre som forsat. Plexserver er et lille program du installerer på din Windows pc og så opretter du bare stierne i den også.

Dvs den er ikke afhængig af hvordan dine filer ligger nu eller noget. Når den først er installeret og du har givet adgang til hvor dine filer ligger, passer den sig selv.


Billede fra Plex på Samsung tv.

Du kan selvfølgelig sætte den op med dansk beskrivelse osv også.

Nogle af mine største filer er bl.a Ringenes Herre filmene og de to første af Hobitten, den æder Plex smertefrit, dog med det men, at lyden bliver lavet til DTS.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2014 kl. 15:26
Dvs ligesom du har oprettet stierne på wd live tv gør du i Plexserver, så ikke noget med flytte rundt på filer eller ændre noget. Det er bare et ekstra program du installere.

Den fungerer faktisk også som DLNA server, så din ps3 hvis du har sådan en kan se filerne, XBOX og selvfølgelig også DLNA i tv'et, med Plex får du bare et meget pænere grafisk layout med cover og beskrivelser.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pizzabager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2014 kl. 16:24
Okay det lyder godt. Jeg har ikke surround i stuen, lige nu bruger jeg kun tv'ets egne højtalere og det bliver jeg nok ved med, så hvad format lyden er i betyder nok ikke det vilde :)

Hmm så bliver det nok noget samsung tv jeg skal have fat i, synes der var tilbud på et 55" F8005 et sted for nogen uger siden, mon ikke det kommer igen i en nær fremtid??
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2014 kl. 11:28
Tror tilbuddet var for bl.a sælge ud af lagrene for at gøre plads til de nye modeller. Men jo du kan sagtens være heldig :)
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu