recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket media-setup? Mangler fotos på tv m.m.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket media-setup? Mangler fotos på tv m.m.

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
erling1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juli-2008
Status: Offline
Point: 148
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erling1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket media-setup? Mangler fotos på tv m.m.
    Sendt: 22-April-2014 kl. 16:43
Jeg har en god hjemmebif og sager dertil, men kan ikke finde den rette løsning til at se / få mine private fotos og videoer på tv. Måske I kan regne ud hvordan jeg let og billigt gør det, hvis I får listen over mine enheder og mine ønsker:

---

Mine enheder:

TV: Panasonic TX50G20E
Surround-receiver: Denon AVR-3313
(Højttalere: Dali Ikon mk I, 7.1)
(Grammofon: Thorens TD280 mkII)
CableTV / Recorder: YouSee Plus box / Samsung
Konsol: PS3 slim
Remote: Logitech Harmony Ultimate
2*iPad Air + 2*iPhone 4s
Bærbar PC 70 GB ledig hdd, hdmi ud
Router TVstue: Netgear CG3000 (LANforbindelser til PS3, Denon, Cabelbox og langt LAN kabel til router i anden enden af huset - men TV mangler LAN)
Router Kontor: D-link DIR 655, ikke kablet op til noget.

---

Jeg vil gerne kunne se mine private fotos og videoer på tv uden at skulle plugge den bærbare i hele tiden - HDMI er skidt på den bærbare, kun billede går igennem, så lyd skal fra pc via minijack-til-phono ind i AUX1 på receiveren. Og ønsker billederne væk fra den bærbare, da den bliver fyldt op.

Jeg har forsøgt m. receiveren - der er NETWORK -> flickr, men den vil kun vise fotos - ikke video - og vigtigt: man kan ikke logge på med kode, så alle mine fotos skal ligge offentligt på nettet :-( vil vi ikke have... Og på receiveren er adgang til en media-server også uden video-filer.

Jeg har læst om Panasonic Viera Tools (smart TV) - der er mediaserver-adgang, men det kræver enten et 30 m. LANkabel trukket gennem huset og ENDNU et hul igennem stuemuren ;-) eller en Panasonic wifi-dongle. Jeg har læst det er DEN model, der står i TV-manualen, man skal bruge - den koster 500 på amazon.de - kan man bruge andre end Panasonic DY-WL10E-K?

Jeg har læst man kan bruge apple TV, men er det løsningen? Jeg vil gerne have mine fotos uploaded hos en sikker host, der giver STOR plads "gratis" (en TB måske? som hos flickr) og ikke se reklamer mens der er foto-show på mit tv. Kan apple-tv vise fotos fra fx flickr eller picasa? (og kommer der en version 4 snart?)

Der er vel også muligheden for en mediaserver-pc? en lille pc uden skærm der ikke skal have køling eller megen ram + stort grafikkort, men kan sende hurtigt og have godt og stort lager? Er det noget man bygger (kan jeg godt) eller køber brugt eller nyt?

Andre forslag er velkomne - ved fx ikke om PS3 er godt til det, men lageret på PS3 er ikke så stort, 188 ud af 232 GB er ledige og min fotosamling er allerede på 121 GB, og den vokser - jeg bruger jpeg-fotos og og avi- / mov-film. Kan man snildt skifte en "kæmpestor", billig hdd ind i PS3?

Kan de filformater vises på de enheder?

PS. det kunne være fint om jeg kunne få skiver rippet fra de bands der er vigtige og gode og ikke på Spotify på samme medie også, så jeg kunne spille Beatles, Rammstein og AC/DC uden at skulle finde gamle LPer og cd'er frem.

Forslag modtages gerne fra de herrer (og damer)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 17:48

Kan TVet ikke vise diverse mediafiler via en tilsluttet USB enhed.? Har selv et Samsung det kan vise VOB, MP4, flv, JPG og en del andet direkte fra en HDD.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
erling1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juli-2008
Status: Offline
Point: 148
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erling1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 19:10
Hmm. Så skulle en extern hdd gemmes bag tv'et, kunne den vel, men er der så mulighed for trådløst at overføre filer? Skal den så kunne. Tv'et hænger på væggen m. små 10 cm afstand. Enheden kan ikke stå under tv'et. Der kan muligvis trækkes kabel men lidt bøvl. Og stadig vil jeg ikke plugge ind for at overføre, den skal være på hjemmenetværket...
:-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 19:16

En extern HDD er ikke mere end 10-12mm tyk og kan derfor nemt gemmes væk. Jeg er sikker på, at du på den måde kan afspille flere filtyper end hvis der streames.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
erling1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juli-2008
Status: Offline
Point: 148
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erling1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 19:23
Lyder fint, men hvad med overførsel af filer til hdd'en? Er den på netværket på nogen måde? Eller skal man plugge pc i hdd'en? Hvad m. PS3 løsningen ift. hdd bag tv?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 19:27

Du overføree det nemmest ved brug af din PC, og tilslutter den derefter til TVet når du vil se indholdet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2014 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Kan TVet ikke vise diverse mediafiler via en tilsluttet USB enhed.? Har selv et Samsung det kan vise VOB, MP4, flv, JPG og en del andet direkte fra en HDD.


G20-modellerne er ikke specielt gode til at vise media-filer. Jeg er i hvert fald ikke imponeret over det på mig G20.

Men OP kan jo selv prøve det med en USB-pen og vurdere om det er en brugbar løsning.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 09:36
Foreslår en Chromecast (270 kr.) kombineret med f.eks. PhotoCast- og Plex-apps.

https://www.google.dk/intl/en/chrome/devices/chromecast/

https://itunes.apple.com/us/app/photo-cast-for-chromecast/id733144626?mt=8

https://plex.tv/
Til top
erling1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juli-2008
Status: Offline
Point: 148
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erling1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 14:40
Longjohn2: det lyder da helt vildt smart... Den havde jeg ikke tænkt på.

Kan man vise alle filer (den kopierer skærmen)?
Kan den tilgå fx en extern hdd koblet på hjemmenetværket? Eller andre enheder på mit hjemmenetværk? Eller skal jeg / kan jeg have mine filer liggende på nettet og så vise dem fra fx. Flickr eller picasa? Og vise fra youtube?

Hvad er fordelen overfor apple tv, udover prisen? Apple tv kan vel ikke bruge alle enhederne? Er opløsning lige god og hvad med lyd til surround? Brugervenlighed?

Kender du til tests af den eller har du erfaringer med den?

Mange spørgsmål :-) var ved at overveje ny hdd i min PS3, men det her er vist noget smartere...
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 14:51
efter som du allerede har ipads ville jeg synes en Appletv ville være sagen..
Airplay er bare fedt... så kan du få alt fra din ipad over på dit tv.. 
Til top
erling1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Juli-2008
Status: Offline
Point: 148
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erling1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 15:05
Mbm1: Jojo men kun fra ipad, ikke? Ikke fra extern disk eller andet på hjemmenetværket? Og væsentligt dyrere... Er der fordele v apple tv over chromecast? Kan chromecast ikke det samme?
Til top
obdrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér obdrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2014 kl. 15:17
PS3 kan sagtens vise foto og film fra din PC via DLNA (Både trådløst og med netkabel.). Hvis du installerer PS-mediaserver på PC-en, så kan du få vist næsten alt fra PC via PS3.
 
Morten
 
 
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu