recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nogen der har mobilt bredbånd (4G) fra 3?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nogen der har mobilt bredbånd (4G) fra 3?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Thomas H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nogen der har mobilt bredbånd (4G) fra 3?
    Sendt: 26-April-2014 kl. 00:31
Oprindeligt skrevet af Lasse5068 Lasse5068 skrev:

Har godt nok ikke mobilt bredbånd, men bare et almindeligt mobilabonnement hos Oister, som jo kører på 3's netværk. Jeg tog lige en hurtig speedtest på netværket gennem min Nexus 5-telefon, og vil sige, at deres netværk præsterer rigtig godt:

http://www.speedtest.net/my-result/a/806898943

Og det kan vel kun blive bedre af, at man får opsat en router, så hastigheden skal du i hvert fald ikke være bekymret over, vil jeg sige. LOL

Galaxy Note III i Odense


Redigeret af Thomas H - 26-April-2014 kl. 00:31
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 12:49
Til top
steger Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af iballan iballan skrev:

En Poynting XPOL-A001 2 dBi antenne.

Ved ikke man må linke til forhandlere, men jeg har købt den her
Jeg bestilte bredbånd og antenne samtidig, så jeg havde 14 dage til at teste udstyret sammen.
Jeg prøvede med antennen forskellige steder. Jo højere - jo bedre.


Fedt. Tak. Den prøver jeg nok :)
BIO: Libratone Lounge, Panasonic TH-42PZ80.

PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64
Til top
steger Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af iballan iballan skrev:

Hvilket netværk der er bedst må komme an på en prøve. Jeg bestilte både 3 og Telia, og returnerede det dårligste.... Det var så Telia i mit tilfælde.
 
Der er en hjemmeside hvor du kan se alle masterne og derved få mulighed for at vurdere dækningen. Jeg kender ikke adressen.


Den hedder:

http://www.mastedatabasen.dk/VisKort/PageMap.aspx
BIO: Libratone Lounge, Panasonic TH-42PZ80.

PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64
Til top
iballan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iballan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 12:15
Hvilket netværk der er bedst må komme an på en prøve. Jeg bestilte både 3 og Telia, og returnerede det dårligste.... Det var så Telia i mit tilfælde.
 
Der er en hjemmeside hvor du kan se alle masterne og derved få mulighed for at vurdere dækningen. Jeg kender ikke adressen.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 11:39
jeg har været tilfreds med 3, men fik så Telia med jobbet..

og det dækker væsentligt bedre i ydre områderne, de har åbenbart lagt net sammen med Telenor, i sommerhuset i løkken som er UDEN for 4G zonen har jeg 26/8 med min iphone.. hos mine forældre i en skod flække i vestjylland, over 30 mbit...

i vejle / Holstebro / etc også 4G speeds...

jeg har ikke set den over 50 mbit, men den er deroppe af mange steder, og tilfreds med PING tiderne.

så jeg må indrømme jeg er mere glad for TELIA´s end for 3´s havde aldrig troet jeg ville være glad for et telia produkt...

Hvilket så også gjorde vi købte det privat til sommerhuset til mine forældre. da de max kunne få ustabil 2mbit adsl ind med kabel, og de så nu har 25-27mbit /10 mbit til samme pris dog med 100gb max om mdn...
Til top
iballan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iballan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 10:57

En Poynting XPOL-A001 2 dBi antenne.

Ved ikke man må linke til forhandlere, men jeg har købt den her
 
Jeg bestilte bredbånd og antenne samtidig, så jeg havde 14 dage til at teste udstyret sammen.
 
Jeg prøvede med antennen forskellige steder. Jo højere - jo bedre.


Redigeret af iballan - 25-April-2014 kl. 10:59
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 10:45
hvilken ekstern antenne har du købt?
Til top
iballan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iballan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 00:58
Jeg kører med 3's Mobile bredbånd.
Uden ekstern antenne var min forbindelse ca 15/5. Nu med ekstern antenne på skorstenen kører jeg ca 30/20. Latency 42.

Jeg har ingen problemer med at modem skal genstartes. Det kører rigtig stabilt.

Jeg havde samme problem, at ADSL var for langsomt. Jeg har valgt at opsige min antenneforening hvorfor Yousee ikke vil levere internet til mig den vej længere.
Til top
Lasse5068 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-August-2013
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse5068 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2014 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Lasse5068 Lasse5068 skrev:

Har godt nok ikke mobilt bredbånd, men bare et almindeligt mobilabonnement hos Oister, som jo kører på 3's netværk. Jeg tog lige en hurtig speedtest på netværket gennem min Nexus 5-telefon, og vil sige, at deres netværk præsterer rigtig godt:


Det kan godt være, at de har hastighed, dér hvor de har dækning. Problemet er bare, at bor man i det midtjyske, så STINKER deres dækning!!!   

M.v.h.
Ja, det er så nok ulempen, men så er det nok ikke dette, man skal satse på ... endnu i hvert fald.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2014 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af Lasse5068 Lasse5068 skrev:

Har godt nok ikke mobilt bredbånd, men bare et almindeligt mobilabonnement hos Oister, som jo kører på 3's netværk. Jeg tog lige en hurtig speedtest på netværket gennem min Nexus 5-telefon, og vil sige, at deres netværk præsterer rigtig godt:


Det kan godt være, at de har hastighed, dér hvor de har dækning. Problemet er bare, at bor man i det midtjyske, så STINKER deres dækning!!!   

M.v.h.
Til top
Lasse5068 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-August-2013
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse5068 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2014 kl. 22:46
Har godt nok ikke mobilt bredbånd, men bare et almindeligt mobilabonnement hos Oister, som jo kører på 3's netværk. Jeg tog lige en hurtig speedtest på netværket gennem min Nexus 5-telefon, og vil sige, at deres netværk præsterer rigtig godt:

http://www.speedtest.net/my-result/a/806898943

Og det kan vel kun blive bedre af, at man får opsat en router, så hastigheden skal du i hvert fald ikke være bekymret over, vil jeg sige. LOL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu