recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic BCT 730/830
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic BCT 730/830

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic BCT 730/830
    Sendt: 24-April-2014 kl. 19:28
Hej

Jeg har et gammel Pioneer tv uden DVB-C-tuner. Jeg har Stofa kabel-tv og overvejer derfor at bruge Panasonic's harddiskoptagere med twin DVB-C -tuner som tuner til tv'et (den ene tuner til tv'et og den anden til at optage på). Det kan man vel godt eller...? 

Jeg kan se at  BCT 730'eren er noget billegere end 830'eren, men eneste forskel er vel størrelsen på harddisken eller...?

Jeg kan se man kan tilslutte op til 8 eksterne harddiske (op til 2 TB hver)via USB 2.0 high speed. Er der nogen der ved om man kan afspille direkte fra en tilsluttet ekstern harddisk eller om man skal "flytte" fra den eksterne til den interne harddisk for at se det lagrede/optagede ? Hvis man kan afspille direkte fra den eksterne harddisk kan man vel ligesågodt bruge pengene på en 2 TB ekstern harddisk i stedet for at køb 830 modellen frem for 730 modellen, eller er der noget jeg har misforstået ?
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2014 kl. 20:10
Først og fremmest, der findes ingen DMR-BCT830, kun en DMR-BCT835. Sidste ciffer angiver farven og 0 betyder sort, mens 5 (i år) betyder sølv. Du kan få 3 modeller: 730, 735 og 835. Kun den første er i sort. DMR-BCT835 har en 1TB disk, mens de andre to kun har 500GB. Ellers skulle der efter mit bedste vidende ikke være nogen forskel.

Mht. at bruge optageren som settop boks, så kan man fint bruge den til det. Jeg gør faktisk det samme med mit gamle Sony tv og min DMR-BCT820 (sidste års model).

Nu skriver jeg med udgangspunkt i den 820'er, så det kan være at noget af det er ændret i de nyere modeler, men med min skal man flytte optagelser tilbage fra en ekstern disk for at kunne afspille dem. Hvad eksterne diske angår, så kan man for øvrigt kun flytte til/fra dem, ikke kopiere. Og hver disk bliver initialiseret til én bestemt optager. Man kan ikke udlæse data på nogen anden optager eller bruge disken med f.eks. en pc, mens den er initialiseret. Angiveligt er maskinen også lidt "picky" mht. diske. Selv har jeg kun prøvet med en WD Passport på 500GB og det virker helt fint.

Hov, glemte lige at skrive, at du skal passe meget på ved bestillingen. BCT modellerne er til kabel-tv, mens BST modellerne er til satellit.


Redigeret af azrael - 24-April-2014 kl. 20:13
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2014 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Først og fremmest, der findes ingen DMR-BCT830, kun en DMR-BCT835. Sidste ciffer angiver farven og 0 betyder sort, mens 5 (i år) betyder sølv. Du kan få 3 modeller: 730, 735 og 835. Kun den første er i sort. DMR-BCT835 har en 1TB disk, mens de andre to kun har 500GB. Ellers skulle der efter mit bedste vidende ikke være nogen forskel.

Mht. at bruge optageren som settop boks, så kan man fint bruge den til det. Jeg gør faktisk det samme med mit gamle Sony tv og min DMR-BCT820 (sidste års model).

Nu skriver jeg med udgangspunkt i den 820'er, så det kan være at noget af det er ændret i de nyere modeler, men med min skal man flytte optagelser tilbage fra en ekstern disk for at kunne afspille dem. Hvad eksterne diske angår, så kan man for øvrigt kun flytte til/fra dem, ikke kopiere. Og hver disk bliver initialiseret til én bestemt optager. Man kan ikke udlæse data på nogen anden optager eller bruge disken med f.eks. en pc, mens den er initialiseret. Angiveligt er maskinen også lidt "picky" mht. diske. Selv har jeg kun prøvet med en WD Passport på 500GB og det virker helt fint.

Hov, glemte lige at skrive, at du skal passe meget på ved bestillingen. BCT modellerne er til kabel-tv, mens BST modellerne er til satellit.
Tak for svaret

Jeg er med på det med farven og modelnumrene samt BCT og BST Smile
Hvis man skal flytte optagelserne frem og tilbage kunne det måske være meget rart med 1 TB istedet for kun 500 GB
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2014 kl. 20:36
Er der nogen der ved hvor man kan købe Panasonic DMR BCT 83 billigst henne ? Jeg har søgt på pricerunner osv, men tænkte om der var nogle der havde nogle bedre/billigere forslag, evt fra Tyskland ?
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2014 kl. 21:32
BCT83 er den danske. Den vil man egentlig ikke have, da den alligevel ikke har de "spændende" apps og heller ikke remote recording. Alternate.dk (dansk side for tyske Alternate) og danske Compumail.dk har en god pris på de nye modeller, men de er vist ikke på lager (hvilket vist er mere reglen end undtagelsen).

Redigeret af azrael - 24-April-2014 kl. 21:34
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2014 kl. 22:59
Hvis man har optaget et program fra fjernsynet til harddisken og man brænder den ud på en dvd eller blu Ray kan den så afspilles på alle andre dvd eller blu Ray afspillere ?
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2014 kl. 23:46
Programmer vil altid blive optaget i Direct Recording (DR) mode, altså "som de er". Hvis du vil kopiere/brænde til DVD, så skal optagelsen først konverteres. Disse optagelser kan, såvidt jeg ved, afspilles på alle afspillere. Jeg har kun et par gange kopieret til Blu-ray og der var det sådan, at jeg kunne afspille dem på den anden optager (vi har to i huset) og på en kammerats Oppo BDP83, men ikke på min egen Sony BD afspiller. Muligvis har jeg dog glemt at gøre noget.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 00:31
Hej Willads.

Jeg har købt en Panasonic DMR BCT 835 via cinemagic.dk men kan ikke finde den mere på deres side.

De har Panasonic DMR-BCT735 til 3485,- kr som er et bedre køb end den danske version

Jeg har lige prøvet at tilslutte en xtern hdd og det man flytter over på den fra den interne kan også afspilles igen via den xterne så man ikke behøver at flytte det tilbage.

Det man brænder over på dvd skiver eller blu-ray skiver kan også afspilles på andre dvd eller blu-ray afspillerer.

Man skal lige huske at finalize disken for at det virker.

Det her virker i hvertfald på mit udstyr.

mvh

kimila
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 06:58
Tak for svar. Jeg forsøger at finde 835'eren til en fornuftig pris, så må vi se om jeg kan få det hele til at virke efter hensigten.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 07:08
Oprindeligt skrevet af Willads Willads skrev:

Tak for svar. Jeg forsøger at finde 835'eren til en fornuftig pris, så må vi se om jeg kan få det hele til at virke efter hensigten.


Nu står der desværre ikke hvilken by du er fra, men hvis du bor i Sønderjylland så kan den BCT-835'er fås til 3640 dkr. i Saturn elektronikmarked i Flensburg (sandsynligvis også i Mediamarkt da det er samme koncern).
Husk at reservere først, den er muligvis ikke på lager.
Jeg har selv købt min i Flensburg. Ingen problemer ud over tysk/engelsk brugervejledning (hvis det altså er et problem).
BCT-730 koster 3110 dkr. samme sted pt.

Ellers starter priserne i Tyskland omkring 3360 dkr. pt. for en BCT-835 (3000 dkr for 730-modellen). Dertil kommer fragt (til DK er det oftest omkring 200 kr. hvis de overhovedet vil/må sende dem til DK).
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
poul-r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poul-r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 09:36
Jeg har en WD elements på 2tb på min 835. Jeg kan fint afspille fra usb'en. Har ikke prøvet at brænde.
Til top
poul-r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér poul-r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2014 kl. 09:39
Jeg kan kun anbefale alternate.dk

Har selv købt min 835 der. Dansktalende kontaktperson.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu