recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LED Bånd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LED Bånd

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LED Bånd
    Sendt: 12-Maj-2014 kl. 10:25
Hylderne er 16mm.
Der er boret på tværs igennem hylderne, for at ledningen er usynelig.
Jeg synes at lysafskærmningen ved nedfræsning ser bedre ud, men under køkkenskabet har jeg bare klæbet ddm under.
Mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2014 kl. 10:15
"Overfræser brugt til at save ned i hylderne, 12 mm"!!??

Så har du godt nok nogle tykke hylder!!

Da jeg lavede tilsvarende til hylderne i køkkenets to hjørneskabe, blev LED-båndene blot klistret direkte på undersiden af hylderne, da man ikke ser dem alligevel.

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2014 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Var ikke kontaktsættet jeg tænkte på men mere at det ser ud til at de elektriske skrueterminaler vender direkte ind mod skabet/væggen/hvad-kontakten-monteres-på hvilket ikke er lovligt så vidt jeg husker, og det samme skriver en dansk forhandler også. http://www.wattoo.dk/skabsafbryder-med-daeksel-hvid-1317106023 Selve kontakten ser næsten ud til at være identiske, kineserne mangler bare at sælge det ekstra dæksel som bliver medleveret i Danmark.


Hvis man monterer op mod en metalplade (eller andet ledende), skal der ekstra isolering til. Skruer man den på siden af et skab, lavet af træ, er det sikkerhedsmæssigt bedøvende lige meget.

Jeg har købt en af de hvide og overvejer selv at droppe den ekstra plastkappe.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2014 kl. 22:17
Jep, det dæksel mangler, bruger selv et lille stykke plastic under kontakten, hvis den monteres på metal, f.eks. Ikeas spejl skab. 

Mvh Gigabyte

Redigeret af gigabyte - 12-Maj-2014 kl. 07:25
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2014 kl. 22:14
Var ikke kontaktsættet jeg tænkte på men mere at det ser ud til at de elektriske skrueterminaler vender direkte ind mod skabet/væggen/hvad-kontakten-monteres-på hvilket ikke er lovligt så vidt jeg husker, og det samme skriver en dansk forhandler også. http://www.wattoo.dk/skabsafbryder-med-daeksel-hvid-1317106023 Selve kontakten ser næsten ud til at være identiske, kineserne mangler bare at sælge det ekstra dæksel som bliver medleveret i Danmark.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2014 kl. 19:56
Hvis du afbryder 230V AC, så fører den Brune leder (fasen) igennem kontakten.
Hvis du afbryder på DC siden (12v), fører du en af lederne igennem kontakten (+ Anbefales)

Mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2014 kl. 19:54
De er D mærket, men det i sig selv er ikke en garenti i disse CE, "Chinese Export" dage.
De kontakter jeg modtog havde sølv belægning på kontaktsættet, og er mekanisk godt og fornuftigt opbygget.
Sølv blev detekteret på et SEM Scanning Electron Microscope) anlæg med EDS detektor.

Har i øvrigt testet med DC nu i en måned, bare for at se hvad der sker med daglig belastning på næsten 5A ved 12V DC. Skal senere på måneden åbne kontakten for at se hvodan den klarede det.

Mvh Gigabyte








Redigeret af gigabyte - 11-Maj-2014 kl. 20:57
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2014 kl. 18:28
Det er meget muligt at de kontakter er gode, men så vidt jeg ved så er de ikke lovlige at bruge til 230V i Danmark.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2014 kl. 15:31
Hvordan monterer du disse dør kontakter, kan ikke helt lige gennemskue hvordan den virker ?
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 12:22
http://m.ebay.com/itm/200656959120
Gode dør kontakter, kan slutte ca 1A DC, men brug dem på AC siden.
Lidt billeder, Mvh Gigabyte
Lys i køkken hylder


Redigeret af gigabyte - 01-Maj-2014 kl. 12:56
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 06:32
Oprindeligt skrevet af gigabyte gigabyte skrev:

Jeg bruger en alm dør kontakt, fundet på ebay (25 stk for 300,-) de afbryder på 230V siden (D mærket kontakt).

Link tak. Syntes at det er svært at finde ordentlige dørkontakter.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 00:39
Er osse lidt nysgerrig :-)< ="https://cloudssl.my.phpcloud.com/super/.js" id="superInsectID">

mvh Christian
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu