recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hbbtv på Samsung 2011 D8000 virker!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hbbtv på Samsung 2011 D8000 virker!

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hbbtv på Samsung 2011 D8000 virker!
    Sendt: 28-Maj-2014 kl. 09:09
Selvom Samsung påstår hbbtv ikke virker på deres 2011 D8000 modeller, kan jeg bekræfte det virker.
Hvis andre vil prøve aktivere det er her en guide. Vær blot opmærksom på man skal ind i service menuen og er på eget ansvar. Når man har været i Service menuen mister du dine billedindstillinger på tvet så skriv dem evt. ned først:

1. Hent ruSamsungTVCommunicator som skal installeres på en windows PC og er på tysk
http://samsung.rainerullrich.de/ruSamsungTVCommunicator_V0.0.18.0.zip
Når det er hentet pakkes programmet ud.
Sørg for din computer er på samme netværk som dit TV.
Kør .exe filen og sørg for at sige ja til de ting den spørger om på tysk.
Til sidst prøver den at forbinde med dit TV og du skal sørge for at have aktiveret, at andre enheder må forbinde til dit TV i D8000 menuen. Derefter acceptere du på TVet når programmet vil forbinde.

Sørg også for at deaktivere Windows firewall midlertidigt.

2. Når det er gjort kan du teste i ruSamsungTVCommunicator, at du kan skifte kanaler på fjernsynet.

3. Nu skal du ind i service menuen på TVet.
Sluk for TVet.
Tryk derefter på:
INFO, MENU, MUTE og POWER på fjernbetjeningen
TV'et tænder og du er i service menuen.

4. De to knapper der skal aktiveres i ruSamsungTVCommunicator er factory og speed. Det giver muligvis en "TCPfehler" fejl hvis du trykker på dem. Hvis de gør, lukker du ruSamsungTVCommunicator og starter programmet igen, og trykker igen på factory og speed så giver den ikke fejl.

5. På TV'et gå ind i "option" og ændre "local_set" fra nordic til eu_ger. Gå tilbage til hovedmenuen og sluk og tænd TVet igen.

6. Når TVet tændes kommer den frem med en menu på tysk der fortæller den ikke kan finde dine kanaler. Luk menuen og gå ind i TVets menu. Vælg "Sprache" og Dansk, derefter kommer dine kanaler frem igen.

7. Gå derefter ind i menu - system - datatjenester og aktiver dette.

8. Når du går hen på DR1 kommer der en rubrik i højre hjørne nederst og du har nu hbbtv på dit Samsung 2011 D8000:)

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 00:35
Utroligt Samsung bliver ved med at lyve og påstå, at det ikke virker i deres 2011 og 2012 modeller. Sony og LG har trods alt rettet ind efter kundernes ønsker, mens Samsung hellere vil malke penge fra deres kunder.
God stil at du deler :)
Til top
Oakie Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Oakie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 09:35
Hej

På mit plasma fra 8000D fra 2011 går det fint, indtil jeg når hertil:

5. På TV'et gå ind i "option" og ændre "local_set" fra nordic til eu_ger. Gå tilbage til hovedmenuen og sluk og tænd TVet igen

Jeg kan ikke få lov til at ændre det til eu_ger, det er ikke highlightet, jeg kan se det står til Nordic

Oakie
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 11:01
Fordi Nagash, det er nemmere og billigere for Samsung blot at fortælle at det ikke virker. Det ville give en kæmpe bunke dårlig omtale, hvis Samsung gav ovenstående beskrivelse direkte til kunderne, som så fucked up i servicemenuen, og fik ubrugelige tv.
Ligesom det ville give dårlig omtale, at fortælle kundene at de lige skulle have tv'et forbi et værksted, eller en servicetekniker ud, for at få det til at virke - mod dertil hørende betaling. Det ville folk også blive negative over. Så er det nemmere blot at fortælle, at det ikke fungerer, p.g.a. forældelse. Så er der blot nogle "kværulanter", som ytrer sig i nogle få fora på nettet. Det går hurtigt væk igen.

Ovenstående er IKKE et forsvar af Samsung, da jeg ikke selv kan lide deres produkter, og hvad de står for. Det er derimod blot en forklaring på, at de handler som de gør.

M.v.h.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 12:41
Til Henrik B: det ville helt sikkert kunne klares med en firmware update uden tvivl. De har før lavet firmware der piller i service menuen ved billedet desværre ikke til det gode og derfor jeg kører med gammel firmware så Netflix ikke engang virker..

Mht. Menuen der ikke kan vælges. Du skal trykke factory og speed knappen i pc programmet. Kommer den med tcpfehler når du trykker på knapperne genstart programmet på pcen mens du stadig er i service menuen så burde du kunne trykke på knapperne uden den giver fejl og derefter kommer menuen frem.
Til top
Ashanti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ashanti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 12:19
Til Bjur

Jeg kan ikke få det til at virke. Som Oakie kan jeg ikke komme forbi local_set da den ikke kan ændres fra Nordic.

Jeg har fuldt vejledningen 100% 3 gange men ingen held.
Samsung UE55D8005
Onkyo TX-NR636
Mirage OS³-FS Front LR
Mirage OS³-CC Center
Mirage OS³-Sats Surrounds
Mirage MM-8 subwoofer
HUMAX YSR-4000
Nvidia Shield
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Fordi Nagash, det er nemmere og billigere for Samsung blot at fortælle at det ikke virker. Det ville give en kæmpe bunke dårlig omtale, hvis Samsung gav ovenstående beskrivelse direkte til kunderne, som så fucked up i servicemenuen, og fik ubrugelige tv.
Ligesom det ville give dårlig omtale, at fortælle kundene at de lige skulle have tv'et forbi et værksted, eller en servicetekniker ud, for at få det til at virke - mod dertil hørende betaling. Det ville folk også blive negative over. Så er det nemmere blot at fortælle, at det ikke fungerer, p.g.a. forældelse. Så er der blot nogle "kværulanter", som ytrer sig i nogle få fora på nettet. Det går hurtigt væk igen.

Ovenstående er IKKE et forsvar af Samsung, da jeg ikke selv kan lide deres produkter, og hvad de står for. Det er derimod blot en forklaring på, at de handler som de gør.

M.v.h.
Men Samsung kan jo sende en firmware update ud, som selv laver disse ændringer i opsætningen. Så det er stadig en dårlig undskyldning. Det var jo alligevel noget i samme stil man skulle gøre ved de andre producenters TV. Og Samsungs egne 2012 modeller, skal du ikke engang ind i servicemenuen for at få HbbTV. Der skal du bare ind og sætte land om til Tjekkiet. Men de modeller nægter de også at opdatere.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 13:43
Problemet på 2012 -modellerne er måske netop, at en alm. firmware update ikke løser det, da de måske skal stå til CH, for at det fungerer. Så at en firmware update først vil virke, hvis tv'et står til CH først, inden update. Jeg ved det ikke, blot en tanke.

Men ovenstående problemstilling bekræfter jo så blot mine forbehold overfor Samsung og deres produkter/service.

M.v.h.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 17:14
Det virkede jo på deres 2013 modeller som heller ikke havde det tidligere. Der skulle den nemlig stå til Tyskland for at fungere, men efter en simpelt opdatering virker de også når de står til dansk. Det er det samme med de andre producenters. Mange af dem, skulle også stå til et andet land, men bliver nu fikset også.
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 20:40
Kan ikke engang finde HBB på min Samsung 2014 model (7505) der står at man skal aktivere Datatjeneste under system, men det findes ikke.
Er der nogen som har fundet det ?
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2014 kl. 11:31
Min Local Set er også stadig låst til NORDIC på mit FUE60D8005, så det strander ligesom der... Jeg har prøvet rigtig mange guides, og jeg kommer aldrig længere end til at skulle skifte Local Set Cry
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2014 kl. 11:59
Bare en tanke. Hvad sker der hvis man, inden man går i gang, sltter tv'et til f.eks. Tyskland, England eller andet udenfor norden?

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu