recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung 55F9005 tråden!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung 55F9005 tråden!

 Besvar Besvar Side  <1 15161718>
Forfatter
Besked
kdobm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kdobm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Det der går til fjernsynet er et 40mm murerrør så pt er der god plads. :-) 

Hvor langt tror du kablet er? 


Jeg skal se om jeg har det i nærheden, når jeg kommer hjem. Jeg gætter på 1,5 meter
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 11:58
Uha det lyder ikke godt, det bliver for lidt. Nå jeg må se hvordan jeg får det kringlet. 
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 09:56
Jesus f...... christ, kablet er 2,5m og fås ikke længere. Jeg får leveret fjernsynet idag... 

Havde det været 3,5m kunne det nok nå men 2,5m er for lidt. :-( 

Kan man sætte boksen bag på tv'et evt? Andre med kabler i væggene der er stødt ind i samme problem? 
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 09:59
Har du evt. prøvet at Google det, tjekket ebay o.s.v. Måske man kan finde et "uoriginalt" kabel? Ellers må man jo svinge loddekolben.

Men jeg er ikke overrasket - det er jo Samsung.

M.v.h.
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 10:10
Ja det har jeg, både og, svært at finde ud af hvad man skal søge efter. Har ihvertfald ikke haft held til at finde noget endnu. 

Ringe lavet af dem men jeg finder ikke noget bedre til prisen så det skal bare løses på en eller anden måde. :-) 


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 10:37
Umiddelbart vil jeg da mene, at et kabel på 2.5 m under normale opsætninger vil være tilstrækkeligt, og det er vel det som Samsung har forholdt sig til. Men der er selvfølgelig afvigelser.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 10:43
Det er det også. Men når det leveres med et special-kabel burde de nok have givet muligheden for at man kunne forlænge kablet eller købe et der var længere. 
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 12:47
Hvis vil sætte boksen bag på væggen, må du jo sørge for tilstrækkelig plads mellem væg og tv/vægbeslag. Men så taber du ideen med tilslutninger der er skjulte. Du vil kunne lægge boksen ovenpå vægbeslag, men ikke ret smart.
Stikkene er ret brede, så om du kan få det ind i kanalen, synes jeg er tvivlsomt. De er ret voldsomme. Og især hvis du skal have blot en ekstra ledning indlagt ud over stikledningen.
Til orientering kræver TVet to ledninger. Et til el og et til evolution kit.

Men længden af Connect ledningen er altså voldsom og 99,999% har nok brug for at afkorte. Og de resterende må være kreative.

Vær også opmærksom på, at hvis du køber en ny kit fx 20 14 udgaven, skal du kunne udskifte til den nye og medfølgende ledning .

Redigeret af bentpetersson - 26-September-2014 kl. 13:21
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 13:38
Det må blive et wirebeslag og en hovsa løsning så, konen kommer højst sandsynligt til at hade mig. :-) 

Der er rigelig plads i tomrøret, som sagt er det 40mm, jeg skifter bare stik på strømledningen og lader one connect box'en flagre et eller andet sted bag fjernsynet med noget velcro. 

Nogen der mangler et VESA 400x400 Eholms beslag til 300 kr? :-) 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Havde det været 3,5m kunne det nok nå men 2,5m er for lidt. :-( 


Må vi se et billede af din opstilling?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 15:46
Har ikke et nyere billede desværre men min skærm hænger alene for sig selv på en hvid væg. Har trukket tomrør ned i væggen og i gulvet og så ca. 3m væk hvor jeg har et par Ikea Bestå skabe med receiver, Xbox One, NUC osv. 

Men kan selv se to løsninger nu. Skal jeg have det helt ind til væggen så skal jeg fjerne en 2-3 mursten og kyle One Connect Box'en og kabel derind. Ellers overvejer jeg deres WMN3000BX beslag og montere det med et lille afstandsstykke så jeg kan få de 3cm boksen kræver. 


Redigeret af Jakabov - 26-September-2014 kl. 15:55
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2014 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Har ikke et nyere billede desværre men min skærm hænger alene for sig selv på en hvid væg. Har trukket tomrør ned i væggen og i gulvet og så ca. 3m væk hvor jeg har et par Ikea Bestå skabe med receiver, Xbox One, NUC osv. 

Men kan selv se to løsninger nu. Skal jeg have det helt ind til væggen så skal jeg fjerne en 2-3 mursten og kyle One Connect Box'en og kabel derind. Ellers overvejer jeg deres WMN3000BX beslag og montere det med et lille afstandsstykke så jeg kan få de 3cm boksen kræver. 

Og nu undskylder jeg så meget på forhånd. Du tager overhovedet ikke hensyn til, at såvel dit TV som din Evolution boks skal have mulighed for ventilation. Dit TV bliver lidt varm - og det samme gør boksen.

Ja du må undskylde, jeg kan simpelthen ikke klare når folk prioritere design og andet fjant, højere end muligheden for, at udstyret kan "Ånde" - men heldigvis ikke mit problem.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 15161718>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu