recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Thomas' Kælder bio..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Thomas' Kælder bio..

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Thomas' Kælder bio..
    Sendt: 29-Maj-2014 kl. 15:24
Tænkte jeg ville ligge mit hygge projekt op, som jeg går og hygger med i fritiden..

Købte i starten af året et rækkehus med kælder.. Og da jeg altid gerne ville have et "manderum" var det jo oplagt at gå igang.. men da jeg ikke lige er håndværker typen, går det lidt langsomt :)

Har følgende mål at arbejde efter

400x375x200, så højden sætter sine begrænsninger.. Rør bliver self valgt i væggen, samt alle kabler

Mit udstyr består af:

Front: XTZ
Center: B&W Custom Made
Bag/side: ikke købt endnu
Subwoofer: Velodyne DD15 Digital drive plus

Reciver: Yamaha RX-2067



Projecktor: Sony VPL-HW15 
Lærred: Ikke købt endnu

Diverse: Qnap Server, Ps4, Dune HD medieafspiller


Har lavet et par hurtige tegninger af mine mål




Og lidt billeder før jeg gik igang




Og lidt billeder, hvor jeg er nu





Da jeg jo har naboer som har soveværelse op til mig, har jeg valgt at skåne dem lidt ved at bygge en gips væg op så jeg kan lydisolere med rockwool, samt troldtekt i loftet

Min plan er at smide gulvtæppe på gulvet, og muligvis nogen akustikplader plader på væggen hvis det bliver nødvendigt..

Foran hifiskabet havde jeg planer om at skære nogen huller i trædøren og så montere noget sort højtaler stof, så jeg stadig kan betjene alt

UPDATE

Så man ved at være vejs ende.. Der mangler stadig lidt finish, men det kommer hen af vejen

Lidt billeder..











 



Redigeret af nitrotg - 23-August-2014 kl. 21:59
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 18:52
Det ser godt ud indtil videre, bliver spændende at se flere billeder af projektet :-)
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 21:26
Det er synd du har lagt klinkegulv på.. du vil blive gladere for et tykt gulvtæppe som tager toppen af reflektionerne ned i gulvet.

Hvorfor har du ikke valgt at spille på langs med rummet?
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Det er synd du har lagt klinkegulv på.. du vil blive gladere for et tykt gulvtæppe som tager toppen af reflektionerne ned i gulvet.

Hvorfor har du ikke valgt at spille på langs med rummet?

Der skulle ligge klinkegulv ift reglerne i egendommen.. men som skrevet længere oppe har jeg også planer om at smide et gulvtæppe på :)

Hvis jeg lagde den anden opstilling ville lærred ramme døren eller sofaen stå i vejen :)

Dette var den eneste mulighed
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 22:09
billederne snyder også lidt.. der er kun 25cm til forskel på længde/bredde
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 22:11
og hvis nogen undrede sig er grunden til jeg har smidt gulvtæppe stykker bag nogen af bjælkerne, er i håb om det måske ville dæmpe bassen lidt hos naboerne.. om det virker ved jeg ikke :)
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 07:09
Hej Thomas

Nu laver du vel udluftning i din teknik dør.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

og hvis nogen undrede sig er grunden til jeg har smidt gulvtæppe stykker bag nogen af bjælkerne, er i håb om det måske ville dæmpe bassen lidt hos naboerne.. om det virker ved jeg ikke :)

Det vil desværre ikke hjælpe noget :(

Læs evt. lidt herinde hvis du vil have quick facts omkring lydisolering:http://www.soundproofingcompany.com/
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 08:43
Med troldtekt på loftet er klinkegulv ikke så problematisk.
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Hej Thomas

Nu laver du vel udluftning i din teknik dør.

Den er klaret.. Som man kan se på billede 1, var der monteret udsugnings anlæg før som jeg har pillede ned.. Så jeg har ført rør fra de 2 udluftning huller til skabet, så der er dejlig køligt
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

og hvis nogen undrede sig er grunden til jeg har smidt gulvtæppe stykker bag nogen af bjælkerne, er i håb om det måske ville dæmpe bassen lidt hos naboerne.. om det virker ved jeg ikke :)

Det vil desværre ikke hjælpe noget :(

Læs evt. lidt herinde hvis du vil have quick facts omkring lydisolering:http://www.soundproofingcompany.com/

Tak for link..

Jeg havde et billede i mit hovedet om at det måske ville stoppe lidt af vibrationerne fra bassen der slår ind i gipspladerne/lægterne..

Det tog ikke mange minutter at det på :)
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2014 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af nitrotg nitrotg skrev:

 
Tak for link..

Jeg havde et billede i mit hovedet om at det måske ville stoppe lidt af vibrationerne fra bassen der slår ind i gipspladerne/lægterne..

Det tog ikke mange minutter at det på :)
Det er også den helt rigtige tanke, men blot det forkerte "værktøj" :) Normalt bruger man nogle specielle clips som man hægter gipspladerne på. Det handler basalt set om at afkoble det indre rum fra det "ydre" rum.

Men glæder mig til at se dit projekt skride frem :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu