recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny surround receiver med primært fokus på 2.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny surround receiver med primært fokus på 2.1

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Mr. Laursen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 18:04
Jeg er glad for min NAD 777 som jeg mener giver et dejligt stereo setup. Måske sådan en brugt kunne være løsningen. Den kan opgraderes med nye hdmi moduler når den tid kommer....
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 18:14
Direct er uden om de digitale kredsløb pure er samme men her lukkes display også ned.

Stereo er 2 kanal og mullighed for at sætte ht til small og få sub med samt alle indstillings muligheder ville ikke mene at pure og direct er noget du skulle overveje da du jo ikke vil bruge de analoge indgange men ville du bruge en pladespiller eller en god cd afsp og havde fullrange større stander ht eller gulv ht så var det nok der at pure kommer til sin ret.

Har haft en sr 7007 og har en 7008 nu og forskel på de 2 er ikke voldsomt stor de største forskelle er at 7008 har 9 kanaler mod 7 i 7007 samt 7008 har xt32 mod xt eq.

Begge lyder rigtigt godt :)

Bruger ikke min til musik og bruger ikke min sub til musik men har da prøvet og den er bestemt ikke dårlig for en reciever



Redigeret af helljohn - 01-Juni-2014 kl. 18:14
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 18:46
Uden digital - ingen sub.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 19:18
Det er vel ikke som på min Pio LX83?
Direct er MED digital processing og derfor også med sub i stereo
Pure direct er UDEN digital processing og derfor uden sub i stereo
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 20:17
ved det faktisk ikke har aldrig haft et digitalt kabel i min men det lyder da som det kunne være rigtigt Big smile
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Mr. Laursen Mr. Laursen skrev:

Jeg er glad for min NAD 777 som jeg mener giver et dejligt stereo setup. Måske sådan en brugt kunne være løsningen. Den kan opgraderes med nye hdmi moduler når den tid kommer....

Tak. Den skal klart også med i overvejelserne.
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:


Bruger ikke min til musik og bruger ikke min sub til musik men har da prøvet og den er bestemt ikke dårlig for en reciever


Ok - er også på jagt efter noget som lyder rigtig godt for en receiver :)
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 20:57
Denne her Anthem er sgu også spændende:


Får virkelig gode anmeldelser rundt omkring - især på lydkvaliteten. Kan være jeg skulle prøve at have sådan et dyr hjem i stuen. Dog lidt over budget - men det går nok.


Redigeret af NikolajC - 01-Juni-2014 kl. 20:57
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 21:14
hvis du gerne vil prøve anthem er der en brugt mx 300 til salg herinde
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2006
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

hvis du gerne vil prøve anthem er der en brugt mx 300 til salg herinde

Tak. Skal lige læse lidt op på forskellen, men absolut en mulighed.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu