recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - I gang med den diskrete stuebio...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

I gang med den diskrete stuebio...

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Cableguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: I gang med den diskrete stuebio...
    Sendt: 01-Juni-2014 kl. 13:12
Nu har jeg længe luret herinde på alle de lækre projekter, dog uden selv at dele noget af mit eget. Det må så være tiden nu...Wink

Vi er flyttet fra lejlighed til hus. I lejligheden vi kom fra, var jeg vant til at køre et 5.1 setup med HD projektor og et billigt 90" motorlærred. Ganske lækkert begyndersetup, som virkelig gjorde TV/film oplevelsen bedre end gennemsnittet. Da lejligheden blev solgt, solgte jeg det meste med til lejligheden og har derfor siden stået uden projektor og lærred. Vi skal dog have det igen, men har dog tid til at vente på at få det lavet ordentligt.

I det nye hus har jeg op til flere muligheder for at lave en dedikeret rum i kælderen, men vi er kommet frem til, at vi ikke er typerne der lige hopper ned i kælderen, når der skal ses en film. Vi vil gerne have det integreret som en del af tv-stuen. Meget gerne så diskret og skjult som mulig.

I forbindelse med vores større renovering af huset har endevæggen i tv stuen fået en tur. Her er der fræset ud til skjult kabelføring og derefter sat skifersten på - én ad gangen! - jo - det tog lang tid Smile

Pt. er det stadig kun med TV (så ikke såååå meget hjemmebio endnu) Jeg er dog nu nået dertil hvor jeg skal overveje de næste step der skal ske. Jeg skal have fundet en skjult projektorløsning i loftet, samt et lærred der også kan skules oppe, og kun kommer frem, når det skal bruges. Samtidig skal jeg også at have placeret mine baghøjttalere, som lige nu bare er placeret midlertidligt. Jeg håber lidt på at nogen af jer kan komme med nogle gode tanker/ideer til hvordan det kan blive et lækkert setup, når det engang bliver færdigt....


Mit setup består lige nu af følgende:

TV:
Samsung 46" 8005
Waoo via Airties boks

AV-receiver:
Onkyo 515

Højttalere:
DALI Zensor 5 fronter og center + Pioneer baghøjttalere (kan ikke huske modellen)
Sub: Pioneer

Streaming
Apple tv 2 - med XBMC
NAS Synology 212
Sonos Connect

Konsol:
Playstation 3 (Forhåbentlig snart 4'eren)

Netværk:
DLink Gigabit switch

Projektor:
???

Motorlærred:
???

Her er lidt billeder af processen og hvor jeg er lige nu...

Inden starten:


Et kig bagud...:


Der kom nyt trægulv på og loft+vægge malet. Hermed midlertidig tv-setup:



Der blev fræset i væggen til skjulte kabler:



... og der kom rør i.... :



Og rørene blev dækket til igen, samt ophæng til TV møbel på plads:



Det endelig setup blev testet før skiferstenene skulle på:



Og sådan ser det ud lige nu... (Subwooferen er placeret midlertidigt, den skal hen ved siden af sofaen):




Byd endelig ind med tanker og kommentarer til det endelige setupWink



Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 13:53
hvordan har du lavet bagvægen ? Samt hvilket gulv er det som du har lagt på ?

Redigeret af Swingking - 01-Juni-2014 kl. 14:16
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 14:12
Det er flot og lækkert med den væg. Men har du overhovedet tænkt på akustikken? Hårde overflader overalt.
Til top
Cableguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

hvordan har du lavet bagvægen ? Samt hvilket gulv er det som du har lagt på ?

Bagvæggen var oprindelig en rå murstensmur. Hende der havde huset før valgte at pudse den op. Da vi så overtog huset ville vi gerne igen have en rå mur. Derfor blev det til skifersten sat uden på. skiferstenene er enkelte sten. mellem 8 og 25 mm tykke og og i forskellige længder, derfor skulle der også tænkes lidt i hvordan man skulle hænge noget plant på væggen ;o)

Gulvet er et Ask plankegulv i planker af omkring 20 eller 22 cm i bredden. Tror det hedder hvidolieret ask.Confused
Til top
Cableguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er flot og lækkert med den væg. Men har du overhovedet tænkt på akustikken? Hårde overflader overalt.
Du har helt ret Kampus. Akustikken har ikke haft 1. prioritet i byggeprojektet. Jeg tror ikke mange ville anbefale en stenvæg til et rum med go' lyd... Wink - vi synes bare effekten ville være så god med stenene. Derfor er det blevet et kompromis, hvor designet indtil nu har vundet lidt... Smile Vi skal dog ha' lagt et gulvtæppe ved sofaen snart, så det hjælper da en anelse vil jeg tro...
Til top
Mr. Laursen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 18:00
Dit gulv ligner det samme som vores. Ask plank hvidlakeret fra tarkett. Koster fra 499,- pr. Kvm til 799 pr. Kvm alt efter tilbud.....
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608
Til top
Cableguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af Mr. Laursen Mr. Laursen skrev:

Dit gulv ligner det samme som vores. Ask plank hvidlakeret fra tarkett. Koster fra 499,- pr. Kvm til 799 pr. Kvm alt efter tilbud.....
Det lyder meget præcist Mr. Laursen...
Til top
Mr. Laursen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 20:57
Det var så swing King havde mulighed for at købe det samme såfremt han var interesseret. Det er jo et super fedt gulv ;0)
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 21:50
Ja gulvet ser rigtigt fedt ud. Men bliver noget af en post. Til en stue på 70 m2 :-)
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Nitten82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nitten82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 10:12
Det ser godt nok lækker ud, ser frem til at følge projektet.

-hvad er det for et TV-møbel du har der? Synes det er fedt det er væghængt.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 13:19
go diffusion fra stenvæggen
Til top
Cableguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Mr. Laursen Mr. Laursen skrev:

Det var så swing King havde mulighed for at købe det samme såfremt han var interesseret. Det er jo et super fedt gulv ;0)
Nemlig. Vi fik dog et rigtig godt tilbud inkl. et godt lyddæmpende underlag... Samtidig klarede svigerfar det med at lægge gulvet, så der blev også sparet lidt ;o)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu