recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udendørs højtaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udendørs højtaler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Fuglsig Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Juni-2014
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuglsig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udendørs højtaler
    Sendt: 04-Juni-2014 kl. 00:04
Hej forum,
Jeg skal installere højtaler på terrassen og vil gerne have lidt tips.
Højtaleren skal tilsluttes en Sonos Connect Amp og kabler er allerede trukket (resten af huset er ligeledes Sonos domineret, så det koncept er ufravigeligt, men da Sonos ikke laver udendørs højtalere så må jeg kombinere Amp med et andet mærke)

Der er umiddelbart kun plads til een højtaler så jeg har lidt kig på Monitor Audio Climate 60-T2 til ca 2500 dkr. Det er en single stereo højtaler, MEN jeg kan ikke høre den før køb og jeg er usikker på om den leverer den lyd jeg forventer. Og hvad forventer jeg så...jo gerne en lyd der matcher Sonos Play 5. Den lyder fremragende ( til mit behov ) selv når den tages med på terrassen. Men jeg er træt af at slæbe den ud og ind i huset.
Et andet alternativ er JBL Control Now i udendörs version, men igen jeg er usikker på lyd og bas.
Jeg har testet Bose 151 udendørs men der er absolut ingen bas som i Sonos Play 5.

Er der nogen der har gode forslag til alternativer eller har erfaring med Monitor Audio climate eller JBL??

Mvh
Til top
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Meier Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2014 kl. 07:05
Hej Fuglsig,

Du skal være opmærksom på, at alle højttalere vil lyde anderledes udenfor end inde i et lukket rum!
Specielt bassen kan være en udfordring udenfor.

Prøv lige at tage din s5 udenfor og lav et kort prøvelyt - du vil muligvis blive overrasket

Mit bedste råd er at prøve nogle løsninger på stedet inden du køber noget.

Hilsen Thomas
Til top
Meier Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Meier Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2014 kl. 07:06
He - det har du jo prøvet......
Undskyld
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2014 kl. 08:04

Kender ikke disse.

Men du kan få et prøvelyt i klubben.
 
 
Her er der også mulighed for et lyt.
 
 
Og her.
 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2014 kl. 10:06
Når nu du har Sonos.

Hvorfor tager du ikke bare en trådløs højttaler med ud når du er ude?

Det gør jeg. Dog med airplay.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2014 kl. 10:23
Fordi han er træt af at slæbe den ud og ind. Længe leve mageligheden! Tongue
Til top
Fuglsig Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Juni-2014
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuglsig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2014 kl. 12:18
Hej igen.
Tak for svarene. Jeg vil egentlig gerne vide hvilken af de foreslåede höjtalere der kommer närmest SonosP5 i lyd og bas (eller bedre)?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu